H&M nie zwalnia tempa. Kolejny kwartał z wysokim wzrostem sprzedaży

hm-glogow

Szwedzka Grupa H&M osiągnęła w I kwartale 2019 roku, liczonym od 1 grudnia 2018 do 28 lutego 2019 roku, 10 proc. wzrost przychodów. Wyniosły one ponad 51 mld koron szwedzkich, czyli przeszło 4,8 mld euro. Licząc w walutach lokalnych sprzedaż netto w tym okresie wzrosła o 4 proc.

Co warte podkreślenie, coraz większe znaczenie w strategii sprzedażowej całej Grupy, odgrywa sektor e-commerce. W całym 2018 roku sprzedaż w tym kanale wzrosła o 22 proc. Wyniosła ona ok. 30 mld koron szwedzkich. To oznacza, że kanał online odpowiada już za 14,5 proc. przychodów całej Grupy.

H&M nominowany do nagrody Retailers’ Awards

Wyniki osiągnięte przez H&M w sprzedaży w modelu omnichannel doceniło również Jury SCF Retailers’ Awards. Marka została nominowana do nagrody w kategorii Fashion Omnichannel. O nagrodę, która zostanie wręczona podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards, ubiegają się również eobuwie.pl, Lancerto, Martes Sport oraz Reserved. SCF jest organizowane przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

H&M kontynuuje dobrą passę

W 2018 roku sprzedaż netto Grupy H&M wzrosła o 5 proc., a przychody z kanału online o 22 proc. Jak podkreśla Karl-Johan Persson, prezes Grupy H&M, ostatni rok był trudny nie tylko dla jego firmy, ale dla całej branży.

– Po trudnej I połowie roku pojawiły się jednak pierwsze sygnały, że wysiłki włożone w usprawnienie działalności naszej firmy zaczynają przynosić efekty. Nowa kolekcja, lepiej trafiająca w gusta klientów, przyniosła nam dobre wyniki sprzedażowe w drugiej części 2018 roku. Dzięki temu mogliśmy śmiało kontynuować plan restrukturyzacji całej firmy, zwłaszcza jeżeli chodzi o systemy i procesy logistyczne. To generuje oczywiście dodatkowe koszty, ale finalnie przynosi wiele korzyści, zwłaszcza dla naszych klientów – komentuje Karl-Johan Persson.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl