Inditex: nowa strategia dla marki Zara Home

zara-home-inditex

Oferta sklepów Zara Home będzie systematycznie wprowadzana do sprzedaży w ramach marki Zara. Na razie chodzi o kanał online.

– Chcemy, żeby w dłuższej perspektywie Zara Home była traktowana jako czwarty segment naszej flagowej marki Zara. Już obecnie testujemy to rozwiązanie na wybranych rynkach – wyjaśnia Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

Jak zapowiadają władze hiszpańskiej spółki, Zara Home będzie nadal działała jako niezależna sieć, tak jak to miało miejsce dotychczas.

Zara i Zara Home pod jednym dachem?

Pierwszy sklep pod marką Zara Home powstał w 2003 w hiszpańskiej Saragossie. Sieć specjalizuje się w sprzedaży artykułów dekoracyjnych i wystroju wnętrz. Koncentruje się przede wszystkim na tekstyliach takich jak pościel, obrusy, narzuty, ręczniki jak również na wyrobach ceramicznych i dekoracyjnych. Obecnie sieć Zara Home liczy ponad 600 sklepów zlokalizowanych na całym świecie. Marka prowadzi także sprzedaż online.

Nowa strategia, polegająca na połączeniu oferty obu marek online, być może będzie rozwinięta również w kanale offline. Byłoby to możliwe m.in. dzięki wyraźnemu powiększeniu powierzchni sklepów Zara. Okazuje się, że nowo otwierane sklepy Zara są nawet o 50 proc. większe niż te uruchamiane jeszcze 5 lat temu. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej będzie można byłoby w nich wyeksponować w nich nie tylko standardową ofertę produktów dla kobiet, mężczyzn i dzieci, ale również asortyment z segmentu Zara Home.

Globalny zasięg Grupy Inditex

Obecnie Inditex prowadzi 7490 sklepów na 96 rynkach zlokalizowanych na całym świecie. Oznacza to, że powierzchnia sprzedaży całej Grupy zwiększyła się w ubiegłym roku o 5 proc. Nowe sklepy zostały otwarte aż w 56 krajach. W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

– Mamy silny model biznesowy, który w dalszym ciągu zapewnia nam solidne wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach, na których działamy. Dodatkowo stale koncentrujemy się na inwestycjach w nowe technologie i systemy, których rezultatem jest wdrażanie zintegrowanej platformy sklepowej i internetowej – komentuje Pablo Isla.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy