Lidl inwestuje w rozwój mocy logistycznych

lidl-sklep2

Dynamiczna ekspansja sieci Lidl na polskim rynku powoduje, że niemiecki dyskonter musi systematycznie rozbudowywać swoje moce logistyczne. Obecnie Lidl buduje kolejne Centrum Dystrybucyjne zlokalizowane w Stargardzie. Lidl jest nominowany do nagrody SCF Retailers’ Awards w kategorii Other Expansion of the Year.

Jak podkreślają przedstawiciele Lidla, nowy magazyn będzie nowoczesną inwestycją, w której zastosowane zostaną innowacyjne technologie. Obiekt ma być gotowy w drugiej połowie 2019 roku. Obecnie na budowie trwają zaawansowane prace przy montażu dachu i ścian zewnętrznych. Centrum Dystrybucyjne Stargard będzie magazynem o nowatorskiej budowie piętrowej. Zastosowane w nim rozwiązania będą miały wpływ na bezpieczeństwo i komfort pracy. W nowym magazynie pracę znajdzie ponad 200 osób.

Nowy magazyn ma usprawnić procesy logistyczne szybko rozwijającej się sieci sprzedaży Lidl. Będzie to jedenaste centrum dystrybucyjne sieci Lidl w Polsce. Obecnie niemiecka sieć ma na naszym rynku ponad 660 sklepów.

lidl-logistyka
Budowa magazynu w Stargardzie

Lidl rozwija moce logistyczne

Niedawno w Kałuszynie, w powiecie mińskim, powstało największe w Polsce i najnowocześniejsze, a także najbardziej nowatorskie w Europie centrum logistyczne Lidla. Znajdzie się w nim magazyn towarów spożywczych i przemysłowych dla sklepów zlokalizowanych w województwie mazowieckim, podlaskim i lubelskim. Kubatura obiektu zbliżona jest do pojemności Pałacu Kultury i Nauki, a powierzchnia posadzek wystarczyłaby dla ponad 5 boisk piłkarskich. Budowa zakończyła się pod koniec 2018 r.

– Dzięki dogodnej lokalizacji, magazyn w Kałuszynie pozwoli na rozwój sieci Lidl Polska we wschodniej części kraju – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager, Lidl Polska.

Budynek nowego Centrum Dystrybucyjnego Lidl to hala, która łączy się z budynkiem przyjęcia i wysyłki towaru oraz budynkiem warsztatu. Obiekt na powierzchni ok. 28 tys. mkw. ma dwie kondygnacje oraz część jednokondygnacyjną (ok. 30 tys. mkw.) przeznaczoną do wysokiego składowania. Razem powierzchnia użytkowa obiektu to ok. 58 tys. mkw. Na piętrze w części północno-wschodniej zlokalizowano przestrzeń administracyjno-socjalną. Kubatura obiektu, licząca 726 tys. mkw., zbliżona jest od kubatury Pałacu Kultury i Nauki.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10,5 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 660.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl