Focus Mall Zielona Góra podsumowuje rok. Ponad 5 mln odwiedzających

Rozpoczęcie rozbudowy i modernizacji, zmiany na mapie najemców, rekordowy wskaźnik ROI, a także odwiedzalność przekraczająca 5 mln osób. Tak 2018 rok podsumowuje Focus Mall Zielona Góra, jedna z największych galerii handlowych w województwie lubuskim. Właściciel obiektu, spółka NEPI Rockcastle, osiągnięte wyniki zawdzięcza m.in. spójnej strategii marketingowej oraz partnerskiej współpracy z najemcami.

Miniony rok należał do udanych dla galerii Focus Mall Zielona Góra. Mimo ogólnych tendencji spadkowych na polskim rynku retail, spowodowanych, m.in. zakazem handlu w niedziele, największe centrum handlowe w województwie lubuskim utrzymało silną pozycję – wzrost frekwencji porównywalnej wyniósł 4,6 proc. W 2018 roku zielonogórskie centrum handlowe odwiedziło ponad 5,5 mln klientów. Właściciel obiektu, spółka NEPI Rockcastle, konsekwentnie wprowadza zmiany, których celem jest zwiększenie funkcjonalności centrum oraz jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów. Atutami zielonogórskiego Focus Mall są, m.in. doskonała lokalizacja, dogodne rozwiązania komunikacyjne, a także ścisła współpraca z najemcami. Te mocne strony zadecydowały o tym, że portfolio marek obiektu powiększają kolejne. W kwietniu ubiegłego roku do grona najemców dołączył Lee Cooper – najstarsza europejska marka dżinsowa i lider mody w tym segmencie. Efektem intensywnie prowadzonych działań w obszarze leasingu jest również przedłużenie 41 umów najmu., m.in. marki: Solar, Tatuum, Lavard, Molton czy Inglot oraz najemcy gastronomiczni, Mc Donald’s oraz Tchibo, podobnie jak operator kinowy, Cinema City.

– Wierzymy, że na uzyskiwane wyniki oraz wizerunek galerii wpływa partnerska współpraca z najemcami. Czujemy współodpowiedzialność za obroty salonów obecnych w Focus Mall, dlatego poszukujemy wspólnych rozwiązań, m.in. wprowadzanie najnowszych konceptów czy zwiększenie powierzchni salonów. Na taki ruch w ubiegłym roku zdecydowały się trzy sieci: Orange, Douglas i Vision Express – komentuje Marta Radziwoń, Dyrektor CH Focus Mall Zielona Góra, Apsys Polska.

Focus na rozrywkę

Zielonogórski Focus Mall, to pierwszy obiekt handlowy w regionie, którego działania marketingowe oraz oferta handlowa stworzone zostały w odpowiedzi na trendy i zróżnicowane potrzeby szeroko rozumianej, wielopokoleniowej rodziny. Na nowo zostały określone wartości oraz charakter marki Focus Mall, m.in. zmianie uległa wizerunkowa komunikacja centrum, poprzez wprowadzenie do reklam sylwetek mężczyzn, co ma na celu „odświeżenie” wizerunku w kontekście planowanych zmian i modernizacji obiektu. Kluczem do sukcesu okazały się także innowacyjne formuły akcji marketingowych. Przykładem takiego wydarzenia był wyjątkowy Dzień Dziecka, który tylko w dniu 1 czerwca 2018 r. przyciągnął do galerii aż 23 tysiące osób.

Focus Mall Zielona Góra

Wskaźnik ten jest większy o 23 proc., w porównaniu do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2017 roku. Focus Mall jest również aktywny we wspieraniu lokalnej społeczności poprzez wpisanie do strategii działań z zakresu CSR – biznesu odpowiedzialnego społecznie.

W kooperacji z najemcami

Łącznie w ubiegłym roku centrum zapewniło klientom aż 21 aktywności. Kluczowym i długofalowym założeniem strategii marketingowej przyjętej przez galerię jest skoncentrowanie się na działaniach bezpośrednio wpierających obroty najemców. W wyniku tej strategii w ubiegłym roku zostały przeprowadzone 3 duże akcje prosprzedażowe, oparte na autorskich mechanizmach promocyjnych, w których uczestniczyli, zarówno klienci, jak i sami najemcy. Największym sukcesem okazała się akcja „Nowa, Wyjątkowa Promocja Zakupów”. Jej wyjątkowość polegała na tym, że część aktywności odbywała się bezpośrednio w salonach najemców. Takie rozwiązanie dało sklepom biorącym udział w akcji sposobność do zwiększenia zysków, a także zacieśnienia więzi z klientami. Ekwiwalent w obrotach najemców uczestniczących w loterii, to ponad 4,5 mln złotych, tym samym uzyskany ROI wyniósł aż 3000 proc., co było rekordowym wynikiem w historii obiektu. O sukcesie akcji świadczą także entuzjastyczne komentarze od najemców oraz fakt, że aktywny udział wzięło aż 95 ze 115 sieci obecnych w galerii w tym najemcy sieciowi. Warto nadmienić, że w innej akcji prosprzedażowej, „Mega Promocja Zakupów” wzięło udział aż 14 tysięcy osób. W efekcie miesięcznej zabawy obroty nieporównywalne wzrosły o 4,6 proc.

– Dokładamy starań by być partnerem dla naszych najemców, a nie tylko właścicielem galerii. Rozumiemy, że sukces lokalny marki, osiągane obroty czy odwiedzalność, to nasz wspólny cel. Koncentrujemy się na bezpośrednim wspieraniu obrotów naszych najemców, kreując oraz oferując im narzędzia promocyjne, które mogą wykorzystywać do zwiększania sprzedaży w swoich salonach, bez konieczności np. obniżania swoich marży. Ponadto, wprowadzamy programy motywacyjne skierowane nie tylko do klientów galerii, ale również dla sprzedawców. Można powiedzieć, że dbając o rozwój wszystkich naszych obiektów handlowych kierujemy się zasadą synergii między potrzebami odwiedzających i naszych partnerów biznesowych. Przyciągamy klientów, nie tylko przemyślanymi kampaniami reklamowymi, ale również kreując dla nich wyjątkowe doświadczenia zakupowe tzw. „shopping experience”  – wyjaśnia Dominik Piwek, Head of Marketing & PR, NEPI Rockcastle.

Focus Mall Zielona Góra rośnie w siłę!

Od kwietnia 2018 roku trwają prace przy rozbudowie zielonogórskiego Focus Mall. Inwestycja zakłada, m.in. zmiany w strukturze najemców, które są wynikiem zmieniających się potrzeb i wzorów zachowań odwiedzających. Docelowo galeria powiększy się o 15 tys. mkw. powierzchni, którą wypełnią nowe marki. Powiększone zostaną istniejące salony, dając możliwość zaprezentowania większego spektrum produktów. Aktualnie generalny wykonawca, firma Mostostal Warszawa, finalizuje budowę dwukondygnacyjnego parkingu, o powierzchni 12 tys. mkw. Przestrzeń dla samochodów zyska blisko 360 nowych miejsc postojowych. Planowane otwarcie parkingu dla klientów nastąpi w II kwartale 2019 roku. Jeszcze w I kwartale tego roku rozpoczną się prace wewnątrz galerii, a także ostatecznego kształtu nabiorą tereny zewnętrzne, m.in. nową aranżację zyska plac od strony ul. Wrocławskiej. Zakończenie rozbudowy oraz modernizacji zielonogórskiego Focus Mall inwestor, spółka NEPI Rockcastle, zaplanował na IV kw. 2020 roku.

Focus Mall Zielona Góra

– Z uzasadnionym optymizmem patrzymy na rozpoczęty właśnie kolejny rok, również w kontekście rozbudowy. Dzięki modernizacji w galerii pojawią się nowe, lubiane przez klientów marki. Jesteśmy przekonani, że w efekcie rozpoczętej w II kw. ubiegłego roku inwestycji, Focus Mall Zielona Góra, będzie jeszcze bardziej funkcjonalnym, przyjaznym i atrakcyjnym miejscem zakupowo-rozrywkowym, nie tylko dla klientów, ale także dla naszych partnerów biznesowych – podsumowuje Jarosław Świeboda, Senior Project Manager, NEPI Rockcastle.

Obiekt w portfolio NEPI Rockcastle

Focus Mall to nowoczesne centrum handlowo – usługowe w centrum Zielonej Góry, wybudowane w 2008 roku, na pofabrycznych terenach dawnej Fabryki Wełny. Obiekt dostarcza szeroką ofertę handlowo-usługową, rozmieszczoną na 29 tys. m. kw. GLA. Oprócz 110 sklepów i butików dla odwiedzających dostępne jest 9-salowe kino. Na terenie galerii mieści się Muzeum dawnego Zakładu Przemysłu Włókienniczego „Polska Wełna”, które podkreśla charakter obiektu. Właścicielem obiektu jest firma NEPI Rockcastle. Za zarządzanie centrum handlowym odpowiada firma Apsys Polska.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl