B. Gierszewska-Mroziewicz, Neinver: budujemy silną pozycję Silesia Outlet w regionie

Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head Poland/Central Europe Asset Management Director Neinver

Obecny poziom komercjalizacji Silesia Outlet wynosi ponad 80 procent. Po otwarciu, Neinver będzie odpowiadał m.in. za najem, zatem to do nas należało będzie zadanie uzupełnienia obecnego portfolio salonów outletowych. Planujemy wzmocnienie branży sportowej, a także oferty mody damskiej i strefy restauracyjnej. W dłuższej perspektywie planujemy zbudowanie silniejszej reprezentacji segmentu  premium – mówi w rozmowie z Retailnet Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head Poland/Central Europe Asset Management Director Neinver.

Neinver, na kwartał przed  otwarciem Silesia Outlet, został jego zarządcą. Jakie działania firma podejmuje w pierwszej kolejności?

B.G-M: Na początku skupiliśmy się na zatrudnieniu firm serwisowych, które będą z nami współpracować przy utrzymaniu obiektu, odpowiadając m.in. za sprzątanie, ochronę czy sprawne działanie urządzeń technicznych. Zbudowaliśmy też zespół zarządzający. Dyrektorem centrum została Małgorzata Pastuszka – osoba młoda, ale z szerokim doświadczeniem w zarządzaniu i współpracy z najemcami w obiektach handlowych. Jest też koordynatorka marketingu, facility menadżer i koordynatorzy najemców. Zespół liczy teraz pięć osób, a zatrudnimy jeszcze kolejną. Poza oczywiście ekipą Neinver w centrali firmy w Warszawie. Dużym wyzwaniem było szybkie zaplanowanie kampanii reklamowej na otwarcie – od warstwy kreatywnej po zakup mediów. Prowadzimy też całą komunikację projektu. Aktywnie wspieramy koordynację techniczną najemców, tak aby lokale spełniały najwyższe standardy wykończenia i funkcjonalności. Nawiązaliśmy również współpracę z najemcami, by zaplanować wspólne akcje promocyjne w samym centrum. Wszystko dzieje się bardzo szybko. Za nami niewiele ponad 2,5 miesiąca od rozpoczęcia współpracy, a tu wydarzyło się już tak wiele. Wszyscy jesteśmy mocno zaangażowani.

Czy model zarządzania Silesia Outlet będzie podobny do przyjętego w centrach Factory? Czy Silesia będzie mieć może swój własny model?

B.G-M: Model zarządzania będzie dokładnie taki sam, jak w outletach Factory. To ważne dla najemców, którzy znają strategię działania Neinver z innych centrów i pozytywnie ją oceniają. Bardzo dobrze przyjęli też objęcie przez nas zarządzania. Wiele uwagi poświęcimy z pewnością szczegółowej analizie danych sprzedażowych, liczby odwiedzin i wszelkich parametrów ważnych dla oceny funkcjonowania tego rodzaju obiektu. Do tego program „Mystery shopper” i skrupulatne badania rynku, zarówno wśród obecnych jak i potencjalnych klientów. To pozwala nam podejmować trafne decyzje, zarówno w operacyjnym zarządzaniu, jak i strategicznym planowaniu kolejnych miesięcy czy lat. Skupimy się również na wprowadzeniu dobrych  standardów obsługi i oczywiście sprawnym działaniu centrum, by kreować jak najlepsze  doświadczenia zakupowe. Stawiamy na ścisłą współpracę z najemcami, informację zwrotną i wsparcie. Do tego dobra promocja ofert salonów, jak i całego outletu. Naszym celem jest zbudowanie silnej pozycji Silesia Outlet w regionie. Zaufał nam inwestor – 6B47 Poland i z pewnością nie zawiedziemy jego oczekiwań.

W zakresie działań, Neinver jest odpowiedzialny za asset, facility management, marketing, a po otwarciu również za najem. Na czym teraz koncentrujecie uwagę, a co ważne będzie w pierwszych dniach po otwarciu?

B.G-M: Teraz koncentrujemy się na jak najlepszym debiucie Silesia Outlet na Śląsku, by swoje salony otworzyła jak największa liczba zakontraktowanych najemców i wszystko działało zgodnie z planem.  Chcemy uniknąć błędów, a jeśli się pojawią, jak najszybciej je wyeliminować. Mam nadzieję, że wspólnie z Centrum Handlowym Auchan Gliwice i Leroy Merlin stworzymy komplementarną strefę zakupów. Dla nas i naszych klientów ta współpraca jest bardzo ważna.

W jakim procencie obiekt jest aktualnie skomercjalizowany i jakie marki Neinver chce jeszcze zaprosić do współpracy?

B.G-M: Obecny poziom komercjalizacji obiektu wynosi ponad 80 procent. Po otwarciu, Neinver odpowiadał będzie również za najem, zatem to do nas należało będzie zadanie uzupełnienia obecnego portfolio salonów outletowych. Planujemy wzmocnienie branży sportowej, a także oferty mody damskiej i strefy restauracyjnej – to dzisiaj ważny obszar w każdym obiekcie handlowym. W dłuższej perspektywie planujemy zbudowanie silniejszej reprezentacji segmentu  premium.  Nie chcę mówić o konkretnych markach, choć mam je oczywiście dobrze zdefiniowane.

Jakie są aktualnie największe wyzwania dla konceptów handlowych typu outlet i jak Neinver zamierza sobie z nimi radzić?

B.G-M: Największym wyzwaniem jest utrzymanie porównywalnej wartości sprzedaży i powrót do dynamiki wzrostów sprzed czasu wejścia w życie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. W centrach Factory w 2018 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 1 proc. W tym roku jej wartość utrzymuje się na porównywalnym poziome, mimo że w tych miesiącach 2018 roku  ustawa jeszcze nie obowiązywała. Ta sytuacja wymaga od całej branży zdwojonej pracy we wszystkich obszarach zarządzania – zarówno jakości obsługi, sprawnego działania centrum, jak również skutecznego marketingu i dobrych akcji prosprzedażowych. Jestem przekonana, że koncept outletowy będzie się rozwijać.

Neinver jest odpowiedzialny również za marketing. Jaką strategię zamierza zastosować w tej kwestii? Jak dobrze zamierza wypozycjonować obiekt?

B.G-M: Nasza strategia opiera się na dobrze znanym outletowym przekazie, bazującym na promocji dobrych marek w atrakcyjnych cenach, dostępnych zawsze od 30 proc. do 70 proc. Komunikat  reklamowy Silesia Outlet  kierujemy do „smartshopperów”, poszukujących okazji zakupowych i ceniących dobre jakościowo produkty. Chcemy przyciągać na zakupy, zarówno miłośników outletów, jak i tych jeszcze nieprzekonanych do centrum wyprzedażowego.

Z pewnością nie zabraknie dużych kampanii wizerunkowych całego obiektu, jak również mniejszych akcji promocyjnych, organizowanych wspólnie z najemcami – zarówno w samym centrum, jak również na nośnikach zewnętrznych oraz w lokalnych mediach. Nie powinnam zdradzać tu więcej szczegółów. Silesia Outlet ma bardzo duży potencjał. Chcemy, by zyskała silną, stabilną pozycję na handlowej mapie Śląska.

Jak będzie wyglądało samo otwarcie obiektu? Kiedy jest planowane, jak wygląda kampania otwarciowa?

B.G-M: Kampania na otwarcie Silesia Outlet jest już bardzo dobrze widoczna na Śląsku – na dużych nośnikach reklamowych, w komunikacji miejskiej, w radiu czy w lokalnej prasie i portalach internetowych. Charakterystyczna kreacja intensywnie kolorowej twarzy z hasłem „Wszystkie kolory zakupów” nawiązuje do emocji i pozytywnych doświadczeń, towarzyszących wizycie
w dobrym centrum wyprzedażowym. Nie sposób jej nie zauważyć. Wspólnie z inwestorem otwieramy centrum 27 marca. Rozpoczynamy konferencją prasową i uroczystą galą z udziałem zaproszonych gości. Później wspólne śniadanie, czas na rozmowy i zwiedzanie obiektu, a potem oczywiście zakupy razem z mieszkańcami Śląska. Warto odwiedzić Silesia Outlet. Zapraszam Państwa do Gliwic!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl