Action otworzył 230 sklepów. Planuje kolejne

Międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych Action dynamicznie rozwija się na rynku europejskim, również w Polsce. Sieć otworzyła w 2018 roku 230 sklepów, w tym 19 w Polsce. Globalna sprzedaż wzrosła aż o 23 proc. rok do roku i wyniosła przeszło 4,2 mld euro.

– To był kolejny udany rok dla sieci Action. W ciągu 2018 roku otworzyliśmy łącznie 230 nowych marketów zlokalizowanych na 6 rynkach. Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie o 3,2 proc. Systematycznie inwestujemy w rozwój mocy logistycznych, zamierzamy otworzyć 5 kolejnych centrów dystrybucyjnych. Naszym celem, do którego będziemy dążyć w najbliższych latach, jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 10 mld euro – komentuje Sander van der Laan, CEO firmy Action.

Action zanotował wzrost sprzedaży na wszystkich rynkach, na których jest obecny. Globalna sprzedaż wyniosła 4,216 mld euro, o 23,3, proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik EBITDA wzrósł o 16,3 proc. i wyniosła 387 mln euro.

Dynamiczny rozwój Action w Polsce dostrzegli jurorzy SCF Retailers’ Awards

W 2018 roku sieć Action otworzyła w Polsce 19 nowych sklepów. Łącznie ma ich już 26.

– Widzimy, że nasza koncepcja jest bardzo dobrze przyjmowana w Polsce i bardzo nas to cieszy. Action stawia na produkty dobrej jakości w najniższych możliwych cenach i szeroki, ciągle zmieniający się asortyment, który zaskakuje każdego tygodnia. W naszych sklepach nigdy nie jest nudno i klienci to doceniają – wyjaśnia Monique Groeneveld, dyrektor generalny Action Polska. Action planuje dalszą ekspansję w Polsce

Dlatego Action planuje dalszy wzrost w Polsce. – Podjęliśmy znaczące kroki, aby wzmocnić naszą organizację w Polsce i stać się częścią lokalnego krajobrazu detalicznego. Naszym celem jest otwarcie zdecydowanie większej liczby sklepów w tym kraju, aby oferować jak największej grupie odwiedzających nas osób dobre i zaskakujące produkty w możliwie najniższych cenach. Chcemy podnosić komfort życia naszych klientów, niezależnie od ich możliwości finansowych – dodaje Monique Groeneveld.

action-swieborzin-otwarcie1
Otwarcie sklepu Action w Polsce

Action z powodzeniem wkroczyło do Polski w październiku 2017 r. uruchamiając sześć sklepów. Wraz z rozpoczęciem budowy centrum dystrybucyjnego w Osłej, Action inwestuje w swoją obecność na terenie całego kraju. Ponadto, na początku tego roku Action otworzyło swoje biuro w Katowicach, skąd zespół będzie koordynował i zarządzał dalszą ekspansją Action.

Firma Action jest nominowana do nagrody SCF 2019 Retailers’ Awards w kategorii Other Expansion of the Year. Wręczenie nagród odbędzie się podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum Exhibition & Awards. SCF jest organizowane przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl

Międzynarodowy rozwój Action

W ubiegłym roku Action rozwijał się oczywiście nie tylko w Polsce. Sieć otworzyła łącznie 230 nowych sklepów, z czego 11 powstało w Holandii, 19 w Belgii i Luksemburgu, 72 w Niemczech, 89 we Francji, 20 w Austrii i wspomniane 19 w Polsce. Tym samym na koniec 2018 roku sieć posiadała w całej Europie 1325 sklepy. Na ten rok władze Action zapowiadają dalszy dynamiczny wzrost liczny nowych sklepów. Chodzi m.in. o przyspieszenie ekspansji w Polsce.

action-info
Dane: Action

Action to szybko rozwijająca się międzynarodowa sieć dyskontów niespożywczych działających w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii i Polsce. We wszystkich krajach zatrudnia 46 tys. osób. Około jedna trzecia z ponad 6.000 artykułów w sklepach Action jest częścią standardowego zakresu produktów. Cała reszta jest dynamiczna i szybko się zmienia, a każdego tygodnia Action wprowadza na półki swoich sklepów ponad 150 nowych artykułów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.