New Look zamyka sklepy w Polsce. Spółka złożyła wniosek o upadłość

Brytyjska marka odzieżowa New Look planuje zamknąć 18 sklepów w Polsce. Powodem takiej decyzji jest nieosiąganie przez spółkę odpowiednich przychodów ze sprzedaży, które pozwalają na prowadzenie rentownej działalności. W związku z tym 18 marca firma New Look Poland złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości do sądu w Warszawie.

– Po zamknięciu sklepów w Chinach, ogłoszeniu upadłości marki w Belgii teraz będziemy zamykali sklepy w Polsce. Wyniki handlowe nie pozwoliły na osiągnięcie rentowności pozwalającej na kontynuowanie bieżącej działalności spółki w sposób samodzielny. Po dokonaniu przeglądu sytuacji finansowej i handlowej, członkowie Zarządu Spółki doszli do wniosku, że spółka nie jest dłużej w stanie kontynuować swojej działalności – komentuje dla Retailnet Barbara Sroka-Goska Managing Director New Look Poland.

Spółka od dłuższego czasu wdrażała nową strategię, która polegała na ocenie rentowności sklepów działających na wszystkich rynkach. Przypomnijmy, z końcem 2018 roku New Look wycofał się  z Chin, gdzie zamknął 120 sklepów. W dniu 18 marca 2019 r. spółka New Look Poland Sp. z o.o. złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości w Sądzie Rejonowym dla miasta Warszawy w Warszawie, X Wydział Gospodarczy do spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych.

– W najbliższym czasie działalność Spółki będzie kontynuowana w oczekiwaniu na wyznaczenie przez Sąd syndyka – dodaje Managing Director New Look Poland.

Słabe wyniki finansowe New Look także na rodzimym rynku

Brytyjska marka już od dłuższego czasu notuje także znaczący spadek przychodów. Dlatego na początku 2018 roku firma postanowiła wprowadzić program oszczędnościowy. Zamkniętych miało zostać wówczas łącznie ok. 60 sklepów zlokalizowanych na rodzimym rynku.

– Biorąc pod uwagę nasze ostatnie wyniki finansowe i zbytnio rozbudowaną sieć sprzedaży na rynku brytyjskim, jesteśmy zmuszeni podjąć trudne, ale konieczne działania, aby obniżyć koszty stałe i przywrócić długoterminową rentowność naszego biznesu. Przeprowadziliśmy już konstruktywne rozmowy na ten temat z naszymi kluczowymi i strategicznymi partnerami handlowymi. Chcemy także, żeby cały proces był przejrzysty i jak najmniej bolesny dla naszych pracowników – komentował w styczniu 2019 roku wprowadzenie planu oszczędnościowego Alistair McGeorge, prezes New Look.

Marka New Look została utworzona w 1969 roku. New Look posiada na brytyjskim rynku niemal 600 sklepów. W Polsce sieć prowadzi 18 sklepów (m.in. Złote Tarasy, Posnania, Arkadia, Blue City, Forum Gdańsk, Silesia City Center, Manufaktura, Wileńska). Zlokalizowane są w największych galeriach handlowych. Grupa docelowa marki to kobiety w wieku 18-35 lat. Średnia powierzchnia sklepów New Look to 500-650 mkw.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.