Pandora: 20 proc. naszych przychodów pochodzi z kanałów ecommerce

Sieć biżuteryjna Pandora w tym roku obchodzi dziesięciolecie swojej działalności na polskim rynku. Marka, poza sprzedażą w tradycyjnych salonach zlokalizowanych w centrach i galeriach handlowych, dużą uwagę przykłada również do sprzedaży online. Jak podkreśla w rozmowie z Retailnet Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Managing Director Eastern Europe, Pandora Jewelry CEE Sp. z o.o., kanał ecommerce generuje ok 20 proc. przychodów spółki.

– Zmieniają się zachowania konsumentów, a do gry wchodzi młodsze pokolenie, które ma inne zwyczaje zakupowe. Rośnie siła e-commerce i omnichannel. Coraz więcej kupujemy online. Rynek musi szybko nauczyć się reagować na te zmiany – mówi Dorota Pomacho-Pątkiewicz.

Sklep internetowy Pandora na polskim rynku działa od około 3 lat i jak podkreśla  zarząd sieci, z roku na rok generuje coraz wyższe przychody.

– Nasza sprzedaż internetowa charakteryzuje się stałym, naprawdę dużym wzrostem. To są nawet kilkuset procentowe wzrosty rok do roku. W tej chwili ponad 20 proc. naszych przychodów pochodzi z kanałów ecommerce. Pandora estore działa od 2016 roku i jest zarządzany regionalnie. Jest obecny na kilku rynkach w Europie, a magazyn mamy w Belgii. W Polsce, w siedzibie w Warszawie, mamy specjalny zespół dedykowany temu kanałowi. Jest to bardzo dynamicznie zmieniające się środowisko  – tłumaczy Managing Director Eastern Europe, Pandora.

Pandora usprawnia procesy sprzedaży online

– Cały czas ulepszamy funkcjonalności sklepu i na bieżąco reagujemy na potrzeby rynku. Nieprzerwanie staramy się usprawniać proces sprzedaży online: skracamy czas zakupów, upraszczamy formy płatności, udoskonalamy proces wyszukiwania konkretnego produktu i ułatwiamy wybór poprzez odpowiednią prezentację produktów – mówi Dorota Pomacho-Pątkiewicz.

W Polsce aktualnie działa 50 salonów Pandora z czego 39 to salony własne, a pozostałe 11 franczyzowe. Większość sklepów sieci jest zlokalizowana w centrach i galeriach handlowych. Dodatkowo Pandora prowadzi dystrybucję biżuterii w tzw. formacie shop in shop współpracując z indywidualnymi partnerami biznesowymi prowadzącymi salony biżuteryjne. Marka w  Polsce otwiera po kilka sklepów rocznie. W ostatnim czasie były to otwarcia w nowo powstałych galeriach handlowych – Galerii Północnej w Warszawie, CH Forum w Gdańsku oraz w katowickim Libero. Na początku ekspansji Pandora otwierała salony o powierzchni 30-40 mkw., aktualnie średnia powierzchnia sklepów to 60-80 mkw.

Na świecie Pandora ma ponad 2,7 tys. sklepów typu concept store w ponad 100 krajach na świecie. W 2018 roku Pandora wygenerowała całkowity dochód ze sprzedaży w wysokości 22,8 miliardów DKK (około 3,1 miliardów EUR). Sam region Eastern Europe to 25 krajów z czego 5– Polska, Węgry, Czechy, Rumunia i Słowacja – są rynkami własnymi sieci gdzie marka ma własne spółki i własne sklepy. Dodatkowo prowadzi też dystrybucję franczyzową.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.