Aldi testuje nowy koncept sklepów

aldi-sklep

Aldi Local – tak nazywa się nowy koncept sieci Aldi. Pierwszy testowy sklep został otwarty w południowym Londynie. Jest mniejszy od tradycyjnego dyskontu tej sieci i stanowi swoistą odpowiedzią na rosnący w siłę segment convenience.

Niemiecka sieć dyskontowa Aldi testuje możliwość szerszego wprowadzenia na rynek sklepów w mniejszym, bardziej miejskim formacie. Nowo otwarty sklep przy Balham High Road ma nieco ponad 600 mkw. powierzchni.

Jak powiedział cytowany przez portal Yahoo Finance rzecznik prasowy sieci, nie jest to próba wejścia marki Aldi w segment convenience. Powierzchnia sklepu Aldi Local jest bowiem ok. dwukrotnie większa, niż standardowego sklepu typu convenience. W ofercie nowego sklepu znalazło się o ok. 300 produktów mniej, niż znajduje się w ofercie standardowego dyskontu tej sieci. Przede wszystkim chodzi o produkty o większych gabarytach, które ciężko byłoby przetransportować bez samochodu. Koncept Aldi Local ma w założeniu być skierowany bardziej do “miejskiego” klienta, który zrobi szybkie zakupy wracając np. z pracy.

Jeżeli testy zakończą się powodzeniem, sieć nie wyklucza rozwoju nowego konceptu Aldi Local w całej Wielkiej Brytanii.

Nowy koncept Aldi również w Polsce

Niemiecka sieć dyskontów Aldi posiada obecnie w Polsce ponad 13o sklepów i zatrudnia ponad 2 tys. pracowników. W 2018 roku sieć zaczęła otwierać sklepy w nowym koncepcie wizualnym. Standardowo taki sklep ma ok. 750 mkw. powierzchni.

Nowy koncept gwarantuje intuicyjne zakupy w przyjaznym otoczeniu. Jego motywem przewodnim jest świeżość, zarówno pod kątem zaaranżowania przestrzeni, jak i asortymentu i jego ekspozycji. Sieć zadbała o oznaczenia, umożliwiające szybsze odnajdywanie potrzebnych artykułów, nowoczesny design i przestronność nowego sklepu. W trakcie zakupów na klientów czekają liczne udogodnienia, jak np. krajalnica do chleba czy małe wózki dla dzieci.

Sieć Aldi od 2018 roku przechodzi gruntowną modernizację. Firma znacząco rozszerza także asortyment i wprowadza dodatkowe elementy usprawniające proces zakupowy. Sklepy po remodelingu zyskują przejrzysty system oznaczeń asortymentu, jasne i przestronne wnętrza oraz szybkie odnajdywanie artykułów. Powierzchnia sklepu jest podzielona na kilka działów m.in. z produktami świeżymi czy wypiekanym na miejscu pieczywie. Najważniejszą strefą sklepu ma być dział ze świeżymi warzywami i owocami. Aldi rozszerzy również ofertę produktów BIO.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl