Grupa Muszkieterów rośnie w siłę. 6,4 mln mkw. powierzchni sprzedaży

Intermarche

W 2018 r. sieci należące do Grupy Muszkieterów, wraz ze stacjami paliw,  odnotowały wzrost obrotów o 7,774 proc. Łączne obroty dziewięciu szyldów należących do Muszkieterów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Bricorama, Brico Cash, Roady, Rapid Pare-Brise, American Car Wash oraz Poivre Rouge, a także stacji paliw – wyniosły 40,47 miliarda euro. Natomiast pion rolno-spożywczy, wypracował wynik na poziomie 4,03 miliardów euro, zwiększając tym samym obrót całkowity Grupy w Europie do 44,5 miliarda euro.

– W 2018 roku Muszkieterowie osiągnęli rekordowy wzrost obrotów od 2000 roku. Stało się tak dzięki dynamice, jaka cechuje nie tylko nasze sieci handlowe, ale wszystkie nasze jednostki. Jednym z najważniejszych osiągnięć minionego roku był niewątpliwie nasz rozwój, wraz z przyłączeniem Bricoramy, nabyciem mniejszościowych udziałów w Les Comptoirs de la Bio oraz przejęciem Rapid Pare-Brise i American Car Wash – mówi Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.

4 tys. punktów sprzedaży w Grupie Muszkieterów

Obchodzony w tym roku jubileusz 50-lecia działalności Grupy na rynku to potwierdzenie znaczenia niezależnego handlu, który potrafi dostosować się do oczekiwań konsumentów, jak również sprostać wymogom dynamicznie rozwijającego się rynku. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu 3 101 przedsiębiorców oraz 150 tys. pracowników sklepów i struktur centralnych.

Grupa Muszkieterów na koniec grudnia 2018 roku była właścicielem ponad 4 tys. punktów sprzedaży w Europie, z czego 3 230 we Francji i 781 na poziomie międzynarodowym. Grupa może pochwalić się obrotami 44,5 mld euro. Posiada 4 sieci w 4 krajach: sieć spożywczą (2 659 punktów sprzedaży), sieć Dom i Ogród (874 punkty sprzedaży), sieć motoryzacyjną (398 punktów sprzedaży) oraz sieć restauracyjną (80 punktów sprzedaży). Grupa est właścicielem 9 szyldów – Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Bricorama, Roady, American Car Wash, Rapid Pare-Brise, Poivre Rouge. Łącznie posiada 6,4 miliona mkw. powierzchni sprzedaży (+10,41 proc. vs 2017).

O Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2018 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,5 mld złotych. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13 300 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.