Dr Philipp Sepehr: ECE wprowadza centra handlowe w cyfrowy świat

scf-2019-exhibition-and-awards-partner-philipp-sepehr-ece-digital-mall

Galeria handlowa może stanowić idealny łącznik między światem tradycyjnego handlu i sprzedaży online. Mam nadzieję, że pod koniec roku projekt Digital Mall będzie funkcjonował w dwucyfrowej liczbie centrów handlowych  – mówi w rozmowie z redakcją Reatilnet.pl Dr Philipp Sepehr, Director Digital Innovation & Analytics w ECE.

Dr Philipp Sepehr wystąpi podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl. Podczas swojego wystąpienia opowie m.in. o szczegółach projektu Digital Mall, a także wskaże, w jaki sposób galerie handlowe mogą stać się łącznikiem między sprzedażą tradycyjną i online.

Retailnet: Do tej pory centra handlowe były w pewnym sensie wyłączone z ekosystemu tworzącego sprzedaż w modelu omnichannel. Postanowiliście to zmienić i wdrożyliście projekt Digital Mall, czyli cyfrowego centrum handlowego.

Philipp Sepehr: W naszej opinii galeria handlowa może stanowić idealny łącznik między światem tradycyjnego handlu i sprzedaży online. Dowodem na to jest wspomniany projekt tzw. Digital Mall. Obecnie działa on już w pięciu centrach handlowych. Poza Alstertal Einkaufszentrum w Hamburgu, gdzie rozpoczął się ten projekt, klienci mogą już wyszukać produktów online na stronach internetowych takich galerii jak Elbe-Einkaufszentrum w Hamburgu, Altmarkt-Galerie w Dreźnie, Limbecker Platz w Essen i Main-Taunus-Zentrum w Sulzbach koło Frankfurtu. Obecnie pracujemy nad wdrożeniem tej usługi w kolejnych centrach handlowych. Mam nadzieję, że pod koniec roku projekt Digital Mall będzie funkcjonował w dwucyfrowej liczbie centrów handlowych na terenie Niemiec.

Czy w przyszłości projekt będzie wdrażany także w innych krajach, w których posiadacie centra handlowe?

PS: Najpierw musimy zbudować szerokie portfolio najemców, którzy poznali już możliwości i zalety, jakie przynosi korzystanie z naszej platformy. Dzięki temu łatwiej będzie przekonać ich do współpracy w ramach innych centrów handlowych, w których planujemy wdrożyć nasze rozwiązanie. Dlatego, przynajmniej na razie, koncentrujemy się na rynku niemieckim, ale w przyszłości nie wykluczamy ekspansji tego projektu również na inne rynki, w tym polski. Warto przy tym podkreślić, część najemców, którzy już obecnie są partnerami w projekcie Digital Mall, posiada również sklepy w naszych centrach handlowych na terenie Polski.

Na czym konkretnie polega działanie Digital Mall?

PS: Platforma Digital Mall to pierwszy krok który robimy w ramach wdrażania kompleksowej strategii omnichannel. Na tym etapie system działa trochę jako okno wystawowe dla naszych najemców. Jeżeli klient znajdzie na naszej stronie internetowej interesujący go produkt, wybierze odpowiedni rozmiar i kolor, to od razu może go zarezerwować w ramach usługi click&reserve. Otrzyma wówczas maila z potwierdzeniem, a następnie będzie mógł przyjść do naszego centrum w dogodnym dla siebie momencie i odebrać zamówienie w salonie konkretnej marki.

Ilu najemców współpracuje z Wami przy tym projekcie?

PS: Obecnie usługa obejmuje ok. 500 tys. produktów z ponad 70 sklepów uczestniczących w projekcie. Wśród nich są m.in. Saturn, Thalia, Olymp, Gant, Appelrath-Cüpper, Galeria Kaufhof, Bijou Brigitte, S.Oliver, czy Tchibo.

Wspomniał Pan, że na razie system działa w oparciu o model click&reserve. Czy w przyszłości chcecie go rozwinąć?

PS: Zdecydowanie. W dłuższej perspektywie chcemy wprowadzić możliwość natychmiastowego zakupu online wybranej rzeczy z opcją dostarczenia jej do domu klienta. Chodzi o klientów mieszkających w określonej odległości od danego centrum handlowego. Warto przy tym zauważyć, że ponad 56 proc. Niemców mieszka w odległości nie większej niż 30 min drogi od najbliższego centrum należącego do ECE. Jesteśmy więc bardzo blisko naszych klientów i dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić im dostawy e-zakupów jeszcze tego samego dnia, a być może nawet w ciągu godziny. Trudno w tej chwili podać konkretną datę, kiedy udostępnimy tę opcję naszym klientom, ale pracujemy już nad tym rozwiązaniem. Bez wątpienia największym wyzwaniem jest w tym wypadku zintegrowanie systemu do przyjmowania i przetwarzania zamówień od klientów, z rozwiązaniami logistycznymi w ramach samego centrum handlowego. Na szczęście nie ma rzeczy, których nie da się rozwiązać.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl