Schwitzke: more touch than touch screen

karl-klaus-schwitzke

Aktywnie definiujemy role i funkcje przestrzeni w retailu w Europie od ponad 30 lat. To sprawia, że mamy pewien dystans, ale też dość szeroką perspektywę. Widzimy, że poza generalnymi trendami, wciąż ważną rolę odgrywają lokalne preferencje – tłumaczą Karl i Klaus Schwitzke, założyciele Schwitzke Gmbh.

Aktywnie definiujemy role i funkcje przestrzeni w retailu w Europie od ponad 30 lat. To sprawia, że mamy pewien dystans, ale też dość szeroką perspektywę. Widzimy, że poza generalnymi trendami, wciąż ważną rolę odgrywają lokalne preferencje. Nasze projekty pokazują, że niektóre grupy odbiorców i lokalizacje zmieniają się szybciej, wręcz wypatrują nowości. W innych częściach Europy zmiana jest raczej ewolucją, w ramach której tylko elementy doświadczenia konsumenckiego jej podlegają. Myśląc o sklepie przyszłości, dziś łatwo możemy ulec tendencji do przeładowania takiej przestrzeni technologią. Nasze doświadczenia każą nam myśleć
o technologii i rozwiązaniach digitalowych – tam, gdzie chciałby z nich korzystać sam klient.

Firma Schwitzke Górski, wchodząca w skład Grupy Schwitzke GmbH, jest Partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Schwitzke: technologia jako wartość dodana

Technologia ma ułatwiać, przyspieszać, automatyzować, natomiast nie ufamy tak bardzo jej sile w kontekście wywoływania emocji. Patrząc na miejsca, w których tworzymy koncepty, a przede wszystkim na ludzi, dla których je kreujemy – widzimy, że siła analogowych rozwiązań nie słabnie. Nasze projekty włączają digital po to, by „załatwił” za klientów pewne aspekty ścieżki zakupowej, aby sam klient mógł się skupić na tym, co wciąż pozostaje bardzo zmysłowe i analogowe. Wierzymy, że klient wciąż będzie doceniał dotyk fantastycznej tkaniny czy jej fakturę, a nie tylko dotykowy ekran – more touch than touch screen.
Zawsze zaczynaliśmy od rozpoznania potrzeb klientów, teraz robimy to jeszcze głębiej. Wnikliwie obserwujemy zachowania i celowe działania ludzi w poszczególnych sklepach, galeriach handlowych czy restauracjach, by nasze rozwiązania podążały za naturalnymi wyborami klienta.

Projekty Schwitzke doceniane na całym świecie

Kreacja angażującego customer experience staje się coraz trudniejsza. Musimy szukać równowagi pomiędzy wygodą, prezentacją produktu i wartościami dodanymi, których konsument oczekuje jako koniecznego elementu oferty. Projektując nominowany do nagrody Euroshop Retail Awards Douglas Pro, dosłownie postawiliśmy w centrum customer experience: Beauty Table, zorientowany w centralnym punkcie zaprasza do doświadczania – jest fizyczną metaforą pielęgnacji. Salon akcentuje wartości, jakie dla marki Douglas są istotne. Troska o wewnętrzne i zewnętrzne piękno z użyciem najwyższej jakości produktów, ma teraz przestrzeń, w której może realnie wybrzmieć. To projekt, w którym wyważyliśmy proporcje pomiędzy tradycyjną ekspozycją produktu – przestrzenią doświadczeń, a poczuciem luksusu – obcowania z ofertą premium. Wymagania klientów rosną, dlatego oferta premium musi być szczególnie dopracowana, jakość materiałów i detale mają tu ogromne znaczenie.

manfactum-bremen-schwitzke
Projekt Manufactum w Bremie

Ważnym kierunkiem rozwoju retailu jest łączenie funkcji, tworzenie miejsc, w których ludzie nie tylko dokonują zakupów, ale również spędzają czas.
Takie cechy ma nagrodzony właśnie (Spectrum Award 2019), projekt Manufactum Wiedeń. Projekt ten nie tylko odpowiada na potrzeby łączenia różnych funkcji, ale także bardzo silnie realizuje postulat autentyczności i nawiązania do charakteru i historii miejsca. Zachowanie oryginalnych elementów pomogło także w kreowaniu spójnego doświadczenia, w każdej ze stref mamy poczucie spójności doświadczenia marki. Organizacja prezentacji oferty jest jednocześnie formą komunikacji wartości marki – produkt jest widoczny i zaaranżowany tak, że buduje pozytywne estetyczne doznania. Już dziś testujemy rozwiązania, które według trendwatcherów będą zyskiwać na znaczeniu: ekologiczne/naturalne /roślinne wnętrza. Taka tętniąca zielenią jest nasza wizja dla marki Biogena, gdzie oddaliśmy ducha w bardzo sensualny sposób.

Autorami tekstu są Karl i Klaus Schwitzke, założyciele Schwitzke Gmbh.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.