Technologia image recognition podbija branżę e-commerce

savecart-image-recognition

Obecnie z usług SaveCart korzysta ok. 200 klientów, z czego ponad 90 to sklepy z branży fashion i wyposażenia wnętrz, m.in. Castorama, Butik Latika czy Selsey. Ostatnio firma wprowadziła nowe narzędzie oparte na technologii image recognition.

Funkcjonalność rozpoznawania obrazów, wykorzystywana do tej pory jedynie przez światowych gigantów e-commerce, jak Asos czy Zalando, jest teraz dostępna dla wszystkich właścicieli e-sklepów. Jako pierwszy w Polsce do swojej oferty wprowadził ją start-up SaveCart oferujący inteligentne rozwiązania marketing automation w oparciu o big data.

Testy pokazują, że rozpoznawanie obrazów jest dwa razy bardziej efektywną formą rekomendacji produktowych niż np. collaborative filtering, czyli sugestie produktowe na podstawie tego, co oglądali lub kupowali inni użytkownicy.

– Wprowadzenie silnika rekomendacji opartego o rozpoznawanie obrazów to dopiero początek. Chcemy stworzyć cały wachlarz produktów wykorzystujących tę technologię. Kolejny krok to możliwość wyszukiwania za pomocą obrazu – wystarczy, że klient z wykorzystaniem chatbota zintegrowanego z Messengerem prześle nam zdjęcie produktu, a my na tej podstawie przefiltrujemy dla niego cały asortyment współpracujących z nami sklepów. Pracujemy też nad rozwiązaniem, które pozwoli nam na uruchomienie zupełnie nowego kanału sprzedaży dla e-commerce, poprzez rekomendacje produktów na dowolnych portalach. Ktoś, komu podoba się stylizacja ulubionej gwiazdy na zdjęciu lub w serialu, będzie mógł od razu zobaczyć, w jakim sklepie może kupić podobne buty lub kurtkę – komentuje Rafał Gawłowski, CEO SaveCart.

Przełom w marketingu e-commerce

Kupujemy wzrokiem. Dlatego w e-commerce najlepiej sprawdzają się działania marketingowe wykorzystujące zdjęcia produktów. Wiele e-sklepów korzysta już z silnika rekomendacji, który podpowiada klientom, co kupili lub oglądali inni użytkownicy. Światowi giganci e-commerce stawiają jednak na bardziej precyzyjny system, bazujący na technologii image recognition, czyli rozpoznawania obrazów.

System wykorzystuje algorytm, który porównuje ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient lub klientka oglądają czarne, wełniane spodnie, silnik rekomendacji pokaże im wszystkie inne, podobnie wyglądające spodnie z całego asortymentu sklepu – zaczynając od tych o najbardziej zbliżonym kroju i kolorze. Dzięki temu, użytkownik łatwiej znajdzie to, czego szuka. Proces wyszukiwania staje się prostszy i przyjemniejszy, co zwiększa szansę na to, że wizyta w sklepie zakończy się zakupami.

Wdrożenie SaveCart w butiklatika.pl

Funkcjonalność SaveCart otwiera przed właścicielami e-sklepów nowe możliwości działań marketingowych, szczególnie w branży modowej oraz wnętrzarskiej. Rozwinięciem funkcji rozpoznawania obrazów może być na przykład wirtualny stylista, który będzie podpowiadał klientowi inne, komplementarne produkty, idealnie dopasowane do tego, co już ma w koszyku lub wirtualny projektant wnętrz, który zasugeruje, jakie poduszki najlepiej pasują do wybranej kanapy.

Fashion i design to również dwa obszary, w których szczególnie ważne jest filtrowanie produktów na podstawie kolorów, które obecnie bywa frustrujące. Dzięki rozpoznawaniu obrazów, klient, który szuka idealnej bluzki w panterkę lub płytek podłogowych z konkretnym rzucikiem, nie będzie musiał przekopać się przez setki wyników, zanim znajdzie to, czego szuka.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl