Castorama na plusie. Sieć planuje kolejne inwestycje w Polsce

castorama-poznan

Należąca do brytyjskiej spółki Kingfisher sieć Castorama zanotowała wzrost sprzedaży na polskim rynku. W 2018 roku wzrosła ona o 3,4 proc. i wyniosła ponad 1,4 mld funtów. W tym roku sieć zamierza otworzyć w naszym kraju kolejne markety.

Jak poinformowały władze Kingfisher, wyniki sprzedaży sieci Castorama w Polsce w 2018 roku były na zadawalającym poziomie. Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie o 1,7 proc. Zdaniem brytyjskiej spółki wzrosty byłyby wyraźnie wyższe, gdyby nie wprowadzenie niekorzystnych zapisów o ograniczeniu handlu w niedzielę. Sprzedaż like for like ucierpiała na tym o ok. 1,5 proc. Co ważne, Castorama zanotowała aż 6,6 proc. wzrost zysku detalicznego, który osiągnął wartość 181 mln funtów. To zasługa zwiększonej sprzedaży i wyższych marży. Z drugiej strony sieć, podobnie jak cała branża, boryka się z coraz większą presją płacową.

Castorama planuje dalszy rozwój w Polsce

Tegoroczne plany biznesowe Castoramy zakładają dalszy, dynamiczny rozwój sieci. Obecnie firma modernizuje swoje sklepy oraz rozwija gamę produktów.

Znaczącym elementem w realizacji zamierzonych planów będzie wzmocnienie sprzedaży internetowej oraz dalszy rozwój obszarów związanych z nowoczesnymi systemami zarządzania IT. Nie mniejszą uwagę Castorama przykłada do rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży.

– Oprócz ekspansji online planujemy kolejne inwestycje – budowę oraz otwarcie nowych sklepów m.in. w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach. Nowe lokalizacje, to także szansa na zatrudnienie i rozwój pracowników, których zaangażowanie buduje siłę i markę Spółki, jako dobrego pracodawcy i dobrego sąsiada lokalnych społeczności – podkreśla Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. personalnych i odpowiedzialności społecznej w Castorama Polska.

Kolejnym elementem budowania oferty dostosowanej do zmieniających się potrzeb klientów i rosnącego wolumenu sprzedaży będzie zwiększenie powierzchni magazynowej, która w najbliższym czasie osiągnie łączną powierzchnię 150 tysięcy mkw.

Rozbudowa centrum logistycznego będzie służyła dalszemu rozwojowi sprzedaży za pośrednictwem nowych technologii. Ten element strategii stanowi istotny punkt w planach firmy i jest związany z umacnianiem obecnej pozycji Castorama jako lidera rynku e-commerce w swojej kategorii.

Globalne wyniki Grupy Kingfisher

Globalnie przychody Kingfisher wyniosły w 2018 roku 11,7 mld funtów, czyli 13,6 mld euro. To o 0,3 proc. więcej w ujęciu rok do roku. W tym roku sieć zamierza zamknąć łącznie 34 markety. Chodzi o 15 nierentownych sklepów na rynku francuskim oraz 19 marketów działających pod szyldem Screwfix w Niemczech.

Globalnie spółka posiada 1331 sklepów działających pod szyldami Castorama, Brico Dépôt, B&Q, oraz Screwfix. W tym roku zamierza otworzyć łącznie ponad 40 nowych marketów.

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii Home Improvement (polepszania warunków mieszkaniowych) w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 76 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl