Wysoki wzrost obrotów AmRestu to nie przypadek

scf-2019-exhibition-and-awards-partner-burger-king-amrest

AmRest, europejski operator popularnych sieci gastronomicznych, podsumował wyniki finansowe za 2018 rok. Liczby robią wrażenie.

KFC, Pizza Hut i Burger King niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Równie chętnie odwiedzane są kawiarnie Starbucks. Klienci coraz częściej korzystają też z usług zamówień posiłków online i dostawy do domu. To wszystko przekłada się na wyniki finansowe.

Firma AmRest jest Partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Forum Magazine i portalu SCF News – Retailnet.pl.

AmRest notuje dobre wyniki finansowe

Tylko w ubiegłym roku AmRest otworzył 280 nowych restauracji. W sumie, ma już ich ponad 2100 w aż 26 krajach. Skala biznesu i popularność marek z portfela AmRestu przełożyły się na wyniki Grupy, której skonsolidowane przychody za 2018 rok wzrosły o 25 procent, osiągając 1547 mln euro.

– Rok 2018 był dla nas wyjątkowy. Nie tylko świętowaliśmy 25-lecie istnienia firmy, ale przede wszystkim obserwowaliśmy wzrost we wszystkich regionach, w których działamy, co naturalnie wzmacnia pozycję firmy na kluczowych dla niej rynkach. Nasze solidne trendy biznesowe znalazły swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych za 2018 rok – komentuje Michał Serwatka, dyrektor ds. Relacji Inwestorskich i M&A w AmRest.

Jak podkreśla przedstawiciel firmy, na dobry wynik Spółki wpłynął przyśpieszony rozwój organiczny (nowe otwarcia), inwestycje w nowe technologie, a także duża aktywność w obszarze fuzji oraz przejęć.

Od pizzy po sushi

W Polsce AmRest kojarzony jest głównie ze znanymi z centrów handlowych lokalami marki KFC czy Pizza Hut, ale należy podkreślić, iż firma operuje na skalę europejską i jest obecna w kilku segmentach gastronomii. Jeśli we Francji wybierzemy się do jednej z najpopularniejszych sieci oferujących sushi – Sushi Shop, to de facto odwiedzimy lokal AmRestu. Ubiegłoroczne przejęcie tej marki było największą transakcją M&A w historii AmRest.

pizza-hut-szczecin

Podobnie w Hiszpanii, w której Spółka zakupiła burgerownie Bacoa, sieć słynącą z wysokiej jakości burgerów. W tym samym kraju AmRest od kilku lat intensywnie rozwija markę La Tagliatella, której restauracje znajdziemy w takich miastach jak Madryt, Barcelona, Alicance czy Bilbao. W Polsce także nie brakuje nowości od AmRestu. Mowa tu o restauracji Blue Frog w centrum handlowym Wroclavia. Do tej pory Spółka rozwijała tę sieć wyłącznie w Chinach.

Z dostawą do domu

Rozwój biznesu AmRest wiąże się nie tylko z otwieraniem nowych lokalizacji, ale przede wszystkim stałym poszerzaniem usług i otwieraniem nowych kanałów sprzedaży. Warto nadmienić, iż Spółka  posiada m.in. pakiet większościowy w platformie PizzaPortal.pl, a w ubiegłym roku zakupił 10 proc. w Glovo, hiszpańskiej platformie do zamówień online. Dział digital w strukturach AmRestu nieustannie pracuje też nad rozwiązaniami w aspekcie nowinek technologicznych, które mają jeszcze bardziej wypływać na dzisiejsze doświadczenie klienta z marką. Ponadto, firma stale zwiększa obszary dostaw dla swoich brandów, a także otwiera nowe koncepty restauracyjne skoncentrowane głównie na usłudze delivery.

– Chcemy przodować w wykorzystywaniu innowacji technologicznych w branży gastronomicznej i w przyszłości czerpać benefity z dynamicznego rozwoju tego segmentu – podkreśla AmRest w komunikacie.

W zrównoważony sposób

Skala AmRest budzi podziw, ale jednocześnie wiąże się to ze sporą odpowiedzialnością za otoczenie, z którym firma ma do czynienia każdego dnia. W tym aspekcie Spółka realizuje założenia swojej strategii zrównoważonego rozwoju na lata 2015 – 2020.  W ramach czterech głównych obszarów tj. żywność, ludzie, środowisko oraz społeczności, firma prowadzi szereg działań o charakterze lokalnym jak i globalnym, odpowiadając tym samym na oczekiwania kluczowych dla organizacji środowisk. Będąc jedną z  wiodących firm restauracyjnych w Europie, AmRest koncentruje się m.in. na właściwym zarządzaniu produktem i promuje dobre praktyki w zakresie niemarnowania żywności.

Od 2017 roku firma przekazuje nadwyżki generowane przez lokale i magazyny organizacjom charytatywnym. W sumie w programie uczestniczy ponad 265 restauracji w 5 krajach, które miesięcznie przekazują blisko 15 ton żywności potrzebującym. To jeden ze sztandarowych  projektów firmy, ale naturalnie AmRest wspiera także wiele inicjatyw swoich pracowników. Tylko w ostatnim roku zrealizowano ponad 100 projektów na rzecz niemal 10 000 beneficjentów. Dobre praktyki Spółki zostały docenione przez środowisko biznesowe. W 2018 roku AmRest został zakwalifikowany do elitarnego grona notowanych na GPW spółek społecznie odpowiedzialnych, czyli Respect Index.

Perspektywa na więcej

Skala AmRestu pozwala firmie myśleć o dalszym, intensywnym rozwoju biznesu. Sam fakt obecności w wielu krajach, a także posiadania różnorodnych marek w portfelu, stwarza szereg możliwości.

– Zróżnicowana działalność restauracyjna, zintegrowany system zaopatrzenia, rosnąca sieć franczyzowa oraz innowacje digitalowe stanowią cztery filary naszego wzrostu  i powinny pomóc w kontynuacji osiągania ponadprzeciętnych wyników firmy – podsumowuje Spółka w komunikacie.

Autorem tekstu jest Adrian Wnęk, koordynator ds. PR firmy AmRest.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl