H&M notuje znaczący wzrost sprzedaży w Polsce

hm-glogow

Ponad 507 mln euro – tyle wyniosła w 2018 roku sprzedaż Grupy H&M na polskim rynku. Dla porównania rok wcześniej było to ok. 422 mln euro.

W 2018 roku sieć sprzedaży H&M w Polsce poszerzyła się o 11 lokalizacji. Łącznie szwedzka sieć posiada w naszym kraju już 186 sklepy.

Wyniki osiągnięte przez H&M w sprzedaży w modelu omnichannel doceniło również Jury SCF Retailers’ Awards. Marka została nominowana do nagrody w kategorii Fashion Omnichannel. O nagrodę, która zostanie wręczona podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards, ubiegają się również eobuwie.pl, Lancerto, Martes Sport oraz Reserved. SCF jest organizowane przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Trudny rok dla H&M. E-commerce rośnie w dwucyfrowym tempie

Szwedzka Grupa podsumowała ubiegły rok finansowy. Globalnie H&M osiągnął obroty na poziomie 210 mld koron szwedzkich, czyli ponad 20,163 mld euro. To o 3 proc. więcej w ujęciu rok do roku (licząc w walutach lokalnych). W samym IV kwartale sprzedaż wzrosła o 6 proc. Najszybciej rośnie kanał online, bo aż o 21 proc. rok do roku. Tym samym kanał online odpowiada już za ok. 14 proc. przychodów całej Grupy.

Zysk operacyjny osiągnięty w 2018 roku wyniósł 1,487 mld euro, to zauważalnie mniej niż w latach poprzednich. W całym 2018 roku szwedzki potentat branży modowej rozszerzył sieć sprzedaży o 229 nowych lokalizacji. Łącznie na koniec roku miał ich 4968.

– Po trudnej pierwszej połowie roku, wprowadzone przez nas działania mające na celu restrukturyzację i transformację naszej Grupy, zaczęły przynosić oczekiwane efekty. Zakończyliśmy 2018 rok wyraźnym sygnałem, że jesteśmy na dobrym kursie. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o 3 proc. w walutach lokalnych. Sprzedaż online rozwijała się dobrze, wzrastając o 21 proc.w ciągu całego roku – skomentował Karl-Johan Persson, prezes H&M.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl