[WYWIAD] Galeria Hosso w Drawsku Pomorskim już otwarta. W planach nowe inwestycje

Galeria Hosso w Drawsku Pomorskim

30 marca otworzyliśmy naszą najnowszą inwestycję – Galerię Hosso w Drawsku Pomorskim. Teraz koncentrujemy się na kolejnych projektach – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl – SCF News Anna Hawrylik, Dyrektor ds. komercjalizacji w Grupie Hosso. Wszystkie projekty Grupy zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards, które odbędzie się już 9 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Legii Warszawa.

Retailnet.pl: – Nad czym obecnie pracuje Grupa Hosso? Liczba nowych inwestycji dynamicznie rośnie. 

Anna Hawrylik, Grupa Hosso: – 30 marca otworzyliśmy Galerię Hosso w Drawsku Pomorskim, która stanowi połączenie centrum handlowego z bogatą ofertą gastronomiczną oraz rozrywkową. Galeria Hosso to 3-piętrowy nowoczesny obiekt o łącznej powierzchni około 10 tys. mkw., który został przygotowany tak, aby swoją ofertą trafiać do szerokiego grona mieszkańców Drawska, okolicznych miejscowości, a także licznie odwiedzających je turystów. Starannie dobraliśmy najemców do galerii, zgodnie ze specyfiką miasta i oczekiwaniami przyszłych klientów. W centrum znajdują się salony m.in. Neonet, Pepco, KiK, Rossmann, 4F, czy Martes Sport. Oczywiście, nie mogło zabraknąć znanych marek modowych, jak Sinsay czy Top Secret, ponadto w galerii pojawił się salon wiodącej na rynku marki obuwniczej CCC. Na terenie centrum Hosso znajduje się także kręgielnia oraz rozbudowana nowoczesna strefa food court. Od początku zakładaliśmy, że Galeria Hosso będzie atrakcyjna nie tylko jako centrum z bogatą ofertą handlową, ale także jako miejsce spotkań dla mieszkańców miasta i okolic. Nasze przypuszczenia potwierdziło otwarcie galerii, które 30 marca przyciągnęło tłumy klientów.

Anna Hawrylik, Dyrektor ds. komercjalizacji w Grupie Hosso
Anna Hawrylik, Dyrektor ds. komercjalizacji w Grupie Hosso

Co dalej? Teraz koncentrujemy się na kolejnych inwestycjach. W realizacji jest Park Handlowy w Złocieńcu oraz trzykondygnacyjna galeria handlowa w Barlinku. Ponieważ mija właśnie 10 lat od otwarcia Hosso w Szczecinku, planujemy dość duże zmiany w tym obiekcie. W tej chwili trwa proces jego rekomercjalizacji. W przygotowaniu mamy także inne inwestycje, które pozwolą nam utrzymać dotychczasowe dynamiczne tempo rozwoju. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy powiększyć portfolio naszych nieruchomości o dodatkowe 60-70 tys. GLA.

Jakie kryteria muszą być spełnione, by w danym miejscu powstała nowa Galeria Hosso?

– Jednym z najważniejszych czynników jest potencjał handlowy danej miejscowości, który podlega szczegółowej analizie. Po wstępnej kwalifikacji miejscowości weryfikujemy potencjalne lokalizacje pod kątem atrakcyjności handlowej, parametrów technicznych oraz możliwości zabudowy. Obecnie skupiamy się na zachodniej i północno-zachodniej ścianie Polski. Jak pokazują wyniki naszych obiektów ta strategia sprawdza się w 100 proc., dlatego też będziemy ją kontynuować. Stawiamy na dynamiczny, ale stabilny rozwój.

Jak ocenia Pani potencjał polskiego rynku pod względem dalszego rozwoju? Czego możemy spodziewać się w perspektywie najbliższych lat?

– Widoczne staje się nasycenie rynku powierzchni handlowych w dużych miastach, co powoduje, że najemcy większą uwagę zaczynają przywiązywać do lokalizacji w średnich i małych miejscowościach. Skutkuje to zarówno powiększaniem lokali najemców, jak również pojawieniem się nowych marek, które dotychczas spotkać można było jedynie w dużych miastach. Obserwujemy także zmianę trendów polegającą na innym rozłożeniu akcentów w Galerii. Coraz większą wagę klienci zaczynają przywiązywać nie tyle do samego handlu, co do rozrywki i ogólnie pojętych usług. Podążając za tymi zmianami powiększamy powierzchnię usługowo-rozrywkową w naszych obiektach: w Gubinie pojawił się fitness, a w Świebodzinie dodatkowo otwiera się kino. Dodany do tego rozbudowany food court i oczywiście odpowiedni tenant mix to, w mojej ocenie, gwarancja sukcesu. Ważne jest, aby centrum handlowe nie kojarzyło się jedynie z zakupami, ale by było także miejscem spotkań i spędzania wolnego czasu.

Galeria Hosso w Drawsku Pomorskim

Kolejnym silnym trendem jest rozwój niespożywczych marek dyskontowych. Nowe marki takie jak Action, Dealz, Tedi to doskonała odpowiedź na potrzeby mieszkańców miast powiatowych, w których inwestujemy. W mojej ocenie, to właśnie mieszkańcy mniejszych miejscowości są naturalną grupą docelową dla takich dyskontów i w oparciu o nich należy prowadzić ekspansję.

Jak przebiega proces komercjalizacji obiektów? Co jest podstawą budowy udanego tenant mixu?

– Proces komercjalizacji zaczynamy oczywiście od kluczowych najemców oraz od najemców największych powierzchniowo lokali. Negocjacje z najemcami to chyba najprzyjemniejszy etap całej komercjalizacji. Staramy się wspólnie wypracować najlepsze rozwiązanie, czyli znaleźć optymalny pod kątem powierzchni, kształtu oraz lokalizacji lokal i dobrać odpowiednie warunki handlowe. Nierzadko zdarza się, że pod wpływem sugestii najemcy wprowadzamy zmiany do projektu budynku. Staramy się być elastyczni, bo to pomaga w budowaniu właściwych relacji. Oczywiście, im bardziej atrakcyjny, w ocenie najemców obiekt, tym szybciej się go komercjalizuje. Nie bez znaczenia pozostaje także atrakcyjność architektoniczna obiektu, w tym jakość użytych materiałów oraz sposób wykończenia. Im większa dbałość o szczegóły i staranność wykonania, tym lepszy odbiór wśród najemców i klientów galerii.

Rozmawiała: Ewelina Nawrot

Galeria Hosso w Drawsku Pomorskim
Galeria Hosso w Drawsku Pomorskim
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl