Ekspansja na rynek czeski. Outlet Arena Moravia daje taką możliwość

Lokale handlowe w tym czeskim centrum wyprzedażowym mają średnio po około 150 mkw. Wynajem pierwszej fazy Outlet Arena Moravia zmierza ku końcowi, a komercjalizacja fazy drugiej – właśnie wystartowała. Inwestorem Outlet Arena Moravia jest czeski oddział TK Development. Przedstawiciele firmy będą prezentować obiekt podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

– Do współpracy z nami zapraszamy te polskie marki, których polityka rozwoju obejmuje rynek Czech czy Słowacji – wskazuje Michal Blovsky, Senior Letting Manager, TK Development w Czechach. – W zasięgu oddziaływania naszego obiektu znajduje się nie tylko najbliższe otoczenie, czyli region Moraw Północnych, ale również południowa część Polski i zachodnia część Słowacji – dodaje.

Dogodna lokalizacja Outlet Arena Moravia

Centrum znajduje się przy autostradzie D1, zapewniając łatwy dojazd z miast czeskich, słowackich i polskich. W promieniu 60 km mieszka populacja licząca około 3,1 mln ludzi. Dziennie przejeżdża tędy około 60 tys. samochodów. Dodatkowym atutem jest transport publiczny, przystanek autobusowy znajduje się tuż przy obiekcie, dojazd zapewniony jest przez trzy linie autobusowe.

– Dajemy możliwość współpracy typu pop-up. Jest to rozwiązanie dla tych najemców, którzy chcieliby przetestować koncepcję outletowego formatu centrum handlowego przed podjęciem decyzji o dłuższym okresie najmu. W tym zakresie mamy duże doświadczenie z naszego pierwszego centrum outletowego w Pradze – wskazuje Michal Blovsky.

Outlet Arena Moravia

Outlet Arena Moravia to inwestycja w znanym, wyprzedażowym formacie, bowiem układ sklepów i formuła działania bazują na sukcesie Fashion Arena Outlet w Pradze. Pierwsza faza Outlet
Arena Moravia o powierzchni 11,7 tys. mkw. została uruchomiona w listopadzie 2018 roku, przyciągając 30 tys. klientów przez pierwsze 3 dni funkcjonowania. Obiekt oferuje 70 sklepów i 800
miejsc parkingowych. Klienci znajdą tu 50 ogólnoświatowych marek odzieżowych i sportowych, jak: Adidas, Puma, Alpine Pro, Hi-Tec, Levi´s, Mustang, Ecco, Tom Tailor, Pepe Jeans, s.Oliver,
Blažek, Benetton, Gant, Guess, Gas, Desigual, Retro Jeans, New Balance i Rip Curl. W ofercie jest też sklep multibrandowy z markami: Versace Jeans, Just Cavalli, Love Moschino i Dsquared2.
Swoje sklepy otworzyły też: Lindt – 100 mkw., Jerem oferujący francuską modę męską – 200 mkw., Kennet Street z włoską modą codzienną – 150 mkw., Boxeur des Rues – włoska marka mody
sportowej, Saxoo London – węgierska marka modowa, a także Trespass.

Oprócz zakupów modowych, dostępne są usługi (studio manicure, optyka, drogeria) oraz gastronomia, m. in.: KFC, Burger King, Fruitisimo, Punk Pizza Bistro, Costa Coffee. Na mapie handlowej OAM znalazły się również zabawki Pompo, Fann Parfumerie, Optika Lunettes, jubiler Klenoty Aurum, Yves Rocher, dm Drogerie, iPhone Lab – podaje Roman Vachta, Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju w TK Development, Czechy.

Otwarte także w niedziele

W odróżnieniu od polskich regulacji prawnych dotyczących wyłączeń w handlu, w Czechach obiekty handlowe funkcjonują przez cały tydzień. Outlet Arena Moravia to obiekt otwarty od poniedziałku do niedzieli w godzinach 10–20. Bliskość granicy z Polską i świetny dojazd stanowią potencjał, który TK Development planuje wykorzystać w swojej strategii marketingowej i komunikacyjnej.

– Naszym celem jest uruchomienie fazy II w ciągu dwóch do trzech lat. Po zakończeniu II fazy centrum zamknie się w owal i zaoferuje 17 tys. mkw. powierzchni handlowej oraz 100 punktów
sprzedaży – mówi Roman Vachta.

– Chcemy, aby Outlet Arena Moravia był silnym, regionalnym centrum outletowym, które odwiedzą nie tylko klienci z regionu śląskiego/morawskiego, ale również z Polski i Słowacji – podsumowuje Roman Vachta.

Czeski odział TK Development z biurem w Pradze funkcjonuje od 1997 roku i należy do Grupy TK Development. Na przestrzeni 20 lat aktywności zrealizował 14 centrów handlowych w Czechach i na Słowacji o łącznej powierzchni 295 tys. mkw. Pośród realizacji w Czechach znalazło się 9 inwestycji handlowych: Futurum Ostrawa, Futurum Hradec Králové, Hana Olomouc, Varyáda Karlowe Wary, Frydek Mistek oraz Fashion Arena Outlet Center Praga. Realizacje w Słowacji dotyczą m.in.: Košice Optima, MAX w Popradzie i Trenczynie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl