Comarch: Business Intelligence wspiera branżę retail

scf-2019-exhibition-and-awards-comarch-mobile-omnichannel-retail

W dzisiejszych czasach świadomemu i nastawionemu na rozwój menadżerowi sieci detalicznej nie wystarcza miesięczne podsumowanie z informacją o tym, co i za ile się sprzedało – zwłaszcza że jest to branża, która cechuje się dużą różnorodnością potrzeb analitycznych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorcom z branży retail, firma Comarch tworzy rozwiązania klasy Business Intelligence, które znajdują zastosowanie w ich działalności – pisze Paulina Ziarek, ekspert ds. Business Intelligence w firmie Comarch.

Comarch jest Partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Platforma analityczna Comarch BI Point

W ich ramach zapewnia integrację z dowolnym źródłem danych oraz możliwość wykorzystania różnego rodzaju analiz, które pomogą w zarządzaniu firmą. Z dostępnego zestawu raportów oraz dashboardów nasi klienci mogą korzystać dzięki nowoczesnej platformie analitycznej Comarch BI Point, w ramach której można odnaleźć między innymi poniższe zestawienia nawiązujące do analizy klientów:

paulina-ziarek-comarch
Paulina Ziarek, ekspert ds. Business Intelligence w firmie Comarch.
  • dashboard „Klient 360”, który pomaga monitorować cykl życia i rentowność klienta dzięki wskaźnikom CLV (Customer Lifetime Value – czyli suma przychodów, jakie klient wygeneruje dla firmy przez cały okres trwania relacji) oraz NPS. Śledzenie historii interakcji kontrahentów z firmą oraz ich nawyków kredytowych pozwala rozpoznać tych najbardziej dochodowych, a także tych, którzy mogą być niewypłacalni. Dodatkowe funkcje pozwalają na identyfikowanie trendów w zachowaniach konsumentów, strategiczne planowanie kampanii marketingowych, pozyskiwanie, utrzymywanie i segmentację klientów, co przekłada się na budowę długotrwałych relacji
  • raporty z obszaru marketingu, które poprzez analizę historii transakcji klientów, ich preferencji oraz interakcji pozwalają zaplanować lepsze promocje, oferty specjalne czy targetowanie reklam, co zwiększa lojalność nabywców. Ponadto system umożliwia śledzenie skuteczności nowych kanałów reklamowych oraz porównanie sprzedaży internetowej z tradycyjną.
  • analizy koszykowe, dzięki którym możliwa jest sprawdzenie, jakie produkty klienci kupują w połączeniu, a także wskazanie, którzy z nich kupili tylko część kombinacji produktów. Pozwala to zrozumieć potrzeby kupujących poprzez monitorowanie wzorców zakupowych oraz zwiększyć sprzedaż dzięki pozyskaniu nowych nabywców. Dzięki temu analityk marki z łatwością może dowiedzieć się, co, jak i w którym sklepie sprzedaje się wg podziału na – na przykład – wzór czy kolor.

Wiedza kluczem do sukcesu

W dzisiejszych czasach świadomemu i nastawionemu na rozwój menadżerowi sieci detalicznej nie wystarcza miesięczne podsumowanie z informacją o tym, co i za ile się sprzedało – zwłaszcza że jest to branża, która cechuje się dużą różnorodnością potrzeb analitycznych. Detaliści obsługują ogromną ilość danych dotyczących wielu elementów działalności firmy – od łańcucha dostaw aż po jednostkową operację sprzedaży w konkretnym sklepie. Co więcej, dane te pochodzą często z różnych systemów innych dostawców. W związku z tym trudno być z nimi na bieżąco, nie mówiąc już o tym, że nie jest łatwo ocenić, które są istotne w procesie decyzyjnym.

System Comarch BI dedykowany branży detalicznej pozwala na raportowanie, analizę i monitorowanie dużej ilości danych, co pociąga za sobą szereg korzyści biznesowych, a przede wszystkim maksymalizację wartości informacji. Dzięki mechanizmowi wieloźródłowości umożliwia również łatwe łączenie różnych źródeł danych, na podstawie których można budować własne zestawienia. Wszystkie dane dotyczące funkcjonowania firmy z różnych obszarów jej działalności można łatwo analizować w nowoczesnej platformie Comarch BI Point. Zapewnia ona menadżerom wyższego szczebla wgląd w kluczowe wskaźniki efektywności oraz ciekawe formy wizualizacji danych, również na urządzeniach mobilnych. Daje ona też wgląd w rozbudowane raporty, które można szybko stworzyć samodzielnie za pomocą metody drag&drop (przeciągnij i upuść). Co istotne, poszczególni użytkownicy platformy mogą z łatwością dzielić się ze sobą zestawieniami i informacjami dzięki możliwości udostępniania raportów i dashboardów, wysyłania subskrypcji oraz dodawania komentarzy.

Autor: Paulina Ziarek, ekspert ds. Business Intelligence, Comarch SA

Pierwszą część materiału można przeczytać TUTAJ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl