Sportbonus: program lojalnościowy inny niż wszystkie

sportbonus-fundacja-kibica

Program Sportbonus i wspieraj.pl to połączenie emocji, przede wszystkim sportowych, oraz nowoczesnych technologii. Sieci handlowe i organizacje pozarządowe, które uczestniczą w tym programie, zyskują grono lojalnych i emocjonalnie zaangażowanych klientów. To niebagatelny atut.

Przedstawiciele Fundacji Kibica, która jest operatorem programu Sportbonus, będą obecni podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

W obecnych czasach klienci niemal na każdym kroku bombardowani są wszechogarniającym ich szumem reklamowym. Walka o klienta trwa na każdym polu, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Wyróżnić się w takim otoczeniu nie jest łatwo.

– Program Sportbonus zapewnia coś, czego nie mają inne systemy lojalnościowe. Nasze przewagi to prostota i emocje. Prostota, bo użytkownik korzysta z tego co ma w portfelu czyli karty płatniczej dowolnego banku. Dla Merchanta to proste, bo działa na tym co ma u siebie – czytniku kart płatniczych. Nie jest wymagane dodatkowe szkolenie dla obsługi, nie ma dodatkowego urządzenia i co za tym idzie dodatkowych kosztów. I co bardzo ważne – nie wydłużamy obsługi klienta. Wystarczy, że użyje zarejestrowanej karty płatniczej i już – wspiera klub i swoje dziecko. To również proste od strony przekazu – „Rodzice/kibice róbcie zakup w sieci X i wspierajcie swoje dzieci/klub„. Dla klubu to proste bo jednym kliknięciem w aplikacji trener wyznacza cel, na który zbierane są środki – rodzice widzą to od razu i wiedza ze muszą iść do wybranego Partnera Programu aby wspierać swoje dziecko.

bartosz-kwiatkowski
Bartosz Kwiatkowski, prezes Fundacji Kibica

I tutaj dochodzimy do emocji – które są niezwykle istotne – to dzięki emocji – tej sportowej, związanej z danym klubem jak i emocji związanych z naszymi dziećmi – program żyję i jest tak niezwykły i unikatowy. Dla naszych dzieci i dla naszych ulubionych drużyn jesteśmy w stanie naprawdę dużo zmienić – w tym tendencje zakupowe i nasze przyzwyczajenia. Żaden inny program tego nie oferuje –  wyjaśnia Bartosz Kwiatkowski, prezes Fundacji Kibica, która jest operatorem programu Sportbonus.

Do tej pory z możliwości jakie daje ten Program skorzystało już ponad 1,1 tys. firm partnerskich. Chodzi m.in. o takie sieci i marki jak BP, Tesco, Douglas, 4F, 5.10.15, answear, Vistula, Bartek, Zalando, Wittchen czy AliExpress.

Proste rozwiązanie wspierające sprzedaż

Sportbonus może być wykorzystywany jako program lojalnościowy przez każdą sieć handlową. To wygodne rozwiązanie zarówno dla Partnerów programu, jak i klientów dokonujących zakupów. Cały proces opiera się na płatnościach kartami płatniczymi wydanymi przez dowolny bank. Wystarczy, że klient zarejestruje się w Programie, wybierze klub lub inicjatywę, którą zamierza wspierać i ściągnie mobilną aplikację, która jest dostępna na systemy Android i iOS. Potem wystarczy wybrać się na zakupy do sklepu stacjonarnego lub internetowego jednego z wielu partnerów tego Programu. System Sportbonus nie wymaga podjęcia żadnych dodatkowych kroków – klient płaci w kasie, a system sam nalicza rabaty. Każdy partner biznesowy, który przystępuje do programu, sam ustala, jaki procent transakcji zostanie przekazany do wybranego klubu. Wiele zależy od branży. Przykładowo przedstawiciele rynku HoReCa dają znacznie wyższy procent, niż sklepy spożywcze.

Big Data i personalizacja przekazu marketingowego

Firmy i sieci handlowe uczestniczące w Programie zyskują nie tylko grono lojalnych klientów. Budują także wizerunek marki odpowiedzialnej społecznie i zyskują dodatkowe narzędzie analizy sprzedażowej. Przykłady?  System sam wysyła podziękowania za dokonane zakupy w formie mailowej lub sms-owej. Co jednak ważniejsze, dzięki uzyskanym danym sprzedażowym i ich analizie, można poznać tendencje i zwyczaje zakupowe klientów. System umożliwia  porównanie ze sobą ponad 80 cech i na ich podstawie właściwe targetowanie przekazu marketingowego wysyłanego do klientów. Reklama i spersonalizowana oferta może być oparta m.in. na częstotliwości czy wielkości dokonywanych wcześniej zakupów. System umożliwia dotarcie do klientów-uczestników Programu, na wiele sposobów: za pośrednictwem aplikacji mobilnej, strony internetowej, powiadomień push, sms-ów, czy maili. Wszystko po to, żeby zachęcić ich do ponownego odwiedzenia sklepu, dokonania zakupów i wsparcia wybranej przez siebie organizacji bądź klubu sportowego. Sytuacja win-win w najczystszej postaci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl