Samsung: ukształtuj decyzje zakupowe klienta z Digital Signage

Postępująca cyfryzacja wpływa na nasze przyzwyczajenia zakupowe. Plakaty czy ulotki dawno przestały być atrakcyjną formą promocji, a do głosu dochodzą rozwiązania kojarzone do tej pory z e-commerce oparte na ekranach Digital Signage. Wynika to bezpośrednio z rosnącego przyzwyczajenia do konsumpcji treści i dokonywania zakupów za pomocą np. urządzeń mobilnych. Badanie przeprowadzone przez Samsung Electronics Polska i TNS Kantar w sieci restauracji Gruby Benek wskazuje, że treści wyświetlane na ekranach cyfrowych typu Digital Signage były pozytywnie odbierane przez 91 proc. klientów restauracji, a 66 proc. klientów pomogły w podjęciu decyzji zakupowej.

Firma Samsung jest partnerem Welcome Mixer w ramach Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

Według wyników badania, ekrany Digital Signage mogą wpływać na zmianę decyzji zakupowych nawet przez co drugiego klienta. Natomiast aż 65 proc. spośród klientów, którzy zamówili danie reklamowane na wyświetlaczach, przyznało, że wchodząc do restauracji, miało inny plan i zmieniło swoją decyzję w wyniku poznania wyświetlanej promocji. Wyniki te wskazują na to, że Digital Signage to narzędzie służące do efektywnej prezentacji oferty, co przekłada się na poprawę wyników finansowych przedsiębiorstw z różnych branż.

– Po zainstalowaniu w naszych restauracjach ekranów Digital Signage zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania promocjami, które prezentowaliśmy naszym klientom. Do tej pory tę nowoczesną formę wyświetlania treści zastosowaliśmy w dwunastu restauracjach. Opierając się jednak na pozytywnych doświadczeniach sprzedażowych, a także kierując się niższymi kosztami
zarządzania zmianą promocji w menu lokalu i znacznie lepszą estetyką prezentowanych treści marketingowych, planujemy implementację tego typu ekranów w pozostałych naszych punktach – komentuje Mateusz Szewczyk, Prezes sieci restauracji Gruby Benek.

Bezpośrednie wsparcie sprzedaży

Co piąty klient, który zamówił danie w promocji, przyznaje w ankiecie, że zrobił to bezpośrednio pod wpływem informacji wyświetlanych na ekranie Digital Signage. Jednak biorąc pod uwagę brak możliwości pozyskania informacji o promocji w inny sposób niż z Digital Signage, można wnioskować, że aż 80 proc. klientów, którzy kupili reklamowane danie, zasugerowało się treścią wyświetlaną na ekranach cyfrowych. W wybranych lokalach, w których na ekranach prezentowana była oferta specjalna napoju i pizzy, sprzedaż napoju wzrosła średnio o 40 proc., a dania o 36 proc. Biorąc pod uwagę fakt, że Digital Signage jest narzędziem stosunkowo nowym, jeśli chodzi o sieć Gruby Benek, i nadal potrzeba czasu, aby przyzwyczaić klientów pizzerii do tej formy prezentacji oferty, wynik jest tym bardziej imponujący. Już teraz widoczne jest, że ekrany wpływają na znajomość menu lokali i kierunkują klientów na wybór.

Wszystkie oczy na mnie

Główną zaletą rozwiązań Digital Signage jest ich wysoki potencjał przywoływania atencji klienta. Dynamiczny rozwój w obszarze tej technologii związany m.in. z wprowadzeniem ekranów 8K z systemem poprawy jakości obrazu (upscaling) czy dalsze inwestycje w ekrany LED i MicroLED sprawiają, że Samsung dysponuje obecnie najwyższej jakości ekranami cyfrowymi do zastosowań
biznesowych. Potwierdzają to przeprowadzone badania, które wskazują, że nawet podstawowe ekrany Digital Signage są bardzo dobrze odbierane przez konsumentów. 91 proc. klientów restauracji Gruby Benek przyznała, że treści na ekranach były czytelne, zrozumiałe i przyciągały ich uwagę. Taka forma prezentowania oferty handlowej jawi się także jako bardzo nowoczesna (81 proc.) i ułatwia podjęcie decyzji zakupowej (66 proc. respondentów).

Co ciekawe, prawie 75 proc. klientów zetknęło się już z taką formą prezentacji oferty promocyjnej. To bezpośredni dowód na to, że technologia ta wykorzystywana jest przez coraz więcej firm, które widzą w niej szansę na przyciągnięcie uwagi klienta. To także sygnał dla producentów, że w najbliższym czasie można spodziewać się wzmożonego popytu na bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak ekrany 4K, 8K i MicroLED, które są w stanie jeszcze mocniej oddziaływać na konsumenta. Cyfrowe wyświetlacze to także kluczowy element instalacji, które mogą pomóc w dalszym rozwoju biznesu. 60 proc. badanych przyznało, że chętnie korzysta z ekranów dotykowych, jeżeli są one dostępne w miejscu sprzedaży.

Nie tylko dla dużych

– Wdrożenie ekranów profesjonalnych w sieci Gruby Benek pokazuje, że rozwiązania Digital Signage są skierowane nie tylko do dużych firm i sklepów, ale także do małych i średnich, w tym m.in. do takich, jak właśnie sieć pizzerii Gruby Benek. Ekrany Digital Signage to rozwiązania wpływające na wzrost percepcji wyświetlanych treści i promocji, co pozwala kształtować decyzje zakupowe klientów. Ponadto taka inwestycja będzie procentowała przez wiele lat, ze względu na wysoką trwałość i żywotność ekranów – komentuje Karolina Rostowska, Key Account Manager z firmy Samsung Electronics Polska.

Dokładna metodologia badania

W badaniu Kantar TNS uczestniczyli klienci restauracji Gruby Benek, którzy odwiedzili wybrane restauracje 8 lub 9 września 2018 roku, dokonując zamówień na miejscu w lokalach i zgadzając się na udział w badaniu. Badanie realizowane było na tabletach, a wielkość próby to N=141.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.