Mihiderka wykorzystuje niszę na rynku i rozwija swój koncept

Po lutowym otwarciu kolejnego lokalu – tym razem w katowickiej Galerii Libero – sieć Mihiderka obejmuje już osiem lokali, z czego pięć zlokalizowanych w centrach handlowych. Nietuzinkowa kuchnia roślinna i zmieniające się trendy sprawiły, że Mihiderka wykorzystując niszę na rynku regularnie otwiera nowe restauracje w centrach handlowych. Mihiderka jest partnerem gastronomicznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2018 Exhibition & Awards.

– Jeszcze w pierwszej połowie 2016 roku nie śmieliśmy przypuszczać, że inicjatywa zrodzona parę lat wcześniej, wypłynie na aż tak szerokie wody – mówi w rozmowie z SCF News Retailnet.pl Marcin Krysiński, jeden ze współzałożycieli konceptu. – Otwierając pierwszą, można powiedzieć eksperymentalną Mihiderkę, byliśmy pełni obaw, jak to zwykle bywa w przypadku nowych przedsięwzięć, tym bardziej, że nigdy wcześniej nie mieliśmy styczności z gastronomią od strony organizacyjnej. Jednak chodziło nam to po głowie już od roku 2012, kiedy to sami odkryliśmy zdrowotne zalety kuchni roślinnej (wegańskiej) – dodaje.

– Druga Mihiderka została otwarta w CH M1 Zabrze, dzięki temu staliśmy się chyba pierwszym w Polsce miejscem w centrum handlowym, które w 100 proc. oferuje kuchnią roślinną. Z kolei samo M1 w Zabrzu, jako pierwsze rozszerzyło swój tenant-mix o taką kuchnię – zauważa Marcin Krysiński. Już pierwszego dnia okazało się, że warto było spróbować. Jak wspomina właściciel, przyszło tylu klientów, że niektórzy musieli czekać kilkadziesiąt minut na wolne miejsce przy stoliku. – Oczywiście, z czasem ruch unormował się, jednak i tak po ponad roku zwiększyliśmy liczbę stolików z 5 do 11. Mimo to, zdarza się, że wszystkie miejsca są zajęte – dodaje.

Idea slow food

Rok później Mihiderka otwierając lokal w Galerii Katowickiej, powiększyła się do czterech lokalizacji w Polsce. – Już na etapie rozmów okazało się, iż Galeria Katowicka poszukuje ciekawych konceptów gastronomicznych, dzięki którym zwiększyłaby atrakcyjność swojej strefy foodcourtowej. Co prawda, nasza strategia wyklucza lokowanie się w samym foodcourcie ze wspólnymi stolikami i jednorazowymi talerzami, jednak akurat tak się złożyło, że dostępny był lokal tuż obok. Od samego początku funkcjonowania Mihiderki w Galerii Katowickiej wiemy, że podjęliśmy dobrą decyzję – mówi Marcin Krysiński.

Zresztą, tak samo obecność Mihiderki w centrum ocenia Dyrekcja Galerii. – Mihiderka funkcjonuje w przestrzeni Galerii Katowickiej od sierpnia 2017, intrygując i zachęcając kolorowymi daniami zarówno miłośników zdrowej kuchni roślinnej, jak i tych, którzy dopiero szukają nowych smaków. W tym czasie zdążyła podbić nie tylko serca, ale i podniebienia naszych gości. Do odwiedzenia tego unikatowego miejsca w Galerii Katowickiej zachęca nie tylko menu, ale również stylowe wnętrze, w którym dominują elementy drewna i cegły – mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Mihiderka, Galeria Katowicka

– Dzięki współpracy z Mihiderką wprowadziliśmy także do wnętrza naszego obiektu ideę slow food; restauracja roślinna jest doskonałym przykładem tego, że w tętniącym życiem centrum handlowym – można znaleźć oazę spokoju i wyciszenia, skorzystać z kuchni przygotowywanej na miejscu, świeżej i smacznej, co świadomi klienci coraz mocniej doceniają. Marka, ze względu na swoją nietuzinkową ofertę, stanowi doskonałe uzupełnienie naszego tenant-mix. Dywersyfikuje go i przyciąga unikalnego klienta, który dzięki propozycji opartej o kuchnię wegańską, odwiedza nasz food court – dodaje.

Odpowiedź na nowe trendy rynku

Po sukcesie pierwszych otwarć, w 2018 sieć Mihiderka powiększyła się o kolejne 3 lokale. Restauracje Mihiderki pojawiły się we Wrocławiu przy pl. Dominikańskim (28.02.2018 r.). w Arkadach Wrocławskich (9.05.2018 r.) oraz w Galerii Jurajskiej w Częstochowie (23.05.2018 r.). – Warto nadmienić, że otwarcia w Arkadach Wrocławskich i Galerii Jurajskiej stały się swego rodzaju sensacją (przede wszystkim dla nas!), ze względu na bardzo dużą liczbę gości (ok. 500 w Arkadach i ok. 350 – Galerii Jurajskiej), jaka zawitała do nas w te dni. Obserwując i słuchając naszych gości wiemy, że często przychodzą oni do danego centrum przede wszystkim z naszego powodu – mówi współzałożyciel konceptu.

– Restauracja Mihiderka z menu, w którym króluje zdrowa kuchnia roślinna, doskonale wpisuje się w strategię rozwoju Arkad Wrocławskich, stawiającą w centrum uwagi rodziny z dziećmi i rozwój skierowanej do nich unikatowej w skali miasta oferty usługowo-handlowo-rozrywkowej.  Niesmażone i niskoprzetworzone potrawy proponowane przez Mihiderkę są bardzo chętnie wybierane przez dbających o zdrowe odżywanie wrocławian, którzy przychodzą tu z całymi rodzinami. Propozycje jedzeniowe Mihiderki stanowią też świetne uzupełnienie bogatej oferty gastronomicznej Arkad Wrocławskich, a sama restauracja stara się sprostać zmieniającym się wymaganiom klientów, dostosowując swoją ofertę do ich potrzeb, czego przykładem może być niedawno wprowadzone specjalne menu śniadaniowe – mówi Małgorzata Michalska, Manager ds. Komercjalizacji, LC Corp S.A.

– Polacy coraz chętniej sięgają po kuchnię wegańską i roślinną. Naturalnym więc krokiem jest rozwijanie tenant-mixu w taki sposób, aby osoby stroniące od kuchni mięsnej znajdowały w nim coś dla siebie. Otwarcie Mihiderki w Galerii Jurajskiej jest więc odpowiedzią na nowe trendy rynku retail oraz rosnącą popularność diet roślinnych wśród Polaków. Obecność tego typu lokalu sprawia, że galeria nie wyklucza z oferty gastronomicznej żadnego klienta, co więcej zapewnia mu dopasowane do jego diety menu. Taki kierunek rozwoju tenant-mix zgodny jest dziś z panującymi trendami, które zachęcają galerie do dywersyfikacji oferty kulinarnej i sięganie po coraz to nowsze, często autorskie koncepty gastronomiczne. Obecność lokalu z ofertą roślinną jest ważna także z innego względu. W niedziele wolne od handlu, kiedy to jesteśmy czynni, możemy naszym klientom zaproponować jeszcze szerszą, dopasowaną do ich potrzeb ofertę kulinarną – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Dalszy rozwój

Mihiderka nie przestaje się rozwijać i inwestować w nowe rozwiązania. W maju ub.r. firma przeniosła się do nowej kuchni centralnej w Bytomiu, dzięki czemu znacząco poprawiły się możliwości produkcyjne i logistyczne. Obecnie jest w stanie sprostać wyzwaniom nieosiągalnym dla małych jednolokalowych inicjatyw. – Staramy się nadążać także za trendami proekologicznymi, dlatego wszystkie nasze dania pakujemy w biodegradowalne opakowania na wynos. Oczywiście wymogi jakościowe i sanitarne nie pozwalają na całkowitą eliminację plastiku z procesów produkcyjnych i przechowalniczych, jednak już sam fakt, że w naszej sieci wyeliminowaliśmy całkowicie styropian i wymieniliśmy opakowania używane przez klientów na biodegradowalne uważamy za bardzo duży wkład w ochronę środowiska – zaznacza Marcin Krysiński. Mihiderka wprowadziła również pilotażowe oferty śniadaniowe w swoich lokalach. –  Liczymy, że z czasem ten pomysł się przyjmie, co jeszcze bardziej uatrakcyjni gościom wizytę w takim obiekcie handlowym – mówi współzałożyciel sieci.

Mihiderka

Równolegle, firma cały czas prowadzi rozmowy z wynajmującymi powierzchnie w centrach handlowych. –  Centrom handlowym proponujemy zwiększenie atrakcyjności tenant-mixu w obszarze gastronomii, co jest bardzo istotne w dobie ich przekształcania się z dotychczasowej funkcji głównie handlowej w kierunku funkcji zorientowanej na rozrywkę, której część stanowi właśnie różnorodna gastronomia – podkreśla Marcin Krysiński.

Ponieważ dania oferowane przez Mihiderkę nie są smażone, sieć nie potrzebuje powierzchni typowo gastronomicznej z tzw. ciężką wentylacją i separacją tłuszczową. – Nie mamy wygórowanych wymagań lokalizacyjnych, interesują nas lokale poza strefą foodcourt. Wynajmujący może na tym skorzystać przynajmniej potrójnie: po pierwsze – rozszerza swoją ofertę (tenant-mix) i przyciąga nowych klientów; po drugie – zagospodarowuje wolną powierzchnię, np. po butiku, która w innym przypadku nadal miałaby baner „do wynajęcia”; po trzecie – pokazuje swoją otwartość na nowości – być może jeszcze niszowe, ale za kilka lat, kto wie… – wymienia Marcin Krysiński, jeden ze współzałożycieli konceptu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl