Raport PizzaPortal.pl: rynek warty kilka miliardów złotych

piotr-kruszynski-nowy-prezes-zarzadu-pizza-portal

Szacujemy, że za pięć lat blisko połowa jedzenia będzie zamawiana przez internet, a rynek zamówień online wyniesie blisko 6 mld zł.  – mówił podczas dzisiejszej prezentacji raportu Piotr Kruszyński, CEO, Członek Zarządu PizzaPortal.pl.

– W kwestii dostawy, najistotniejszy jest czas. Ciągle dążymy do tego, aby osiągnąć jak najlepszy wynik. W USA, gdzie rynek ten jest najbardziej rozwinięty, statystyczna długość dostawy to 44 minuty, czyli nadal powyżej oczekiwanej przez konsumenta średniej, która jak wskazują badania wynosi ok. 30-40 minut. Święty Graal branży to zejście poniżej 30 minut – dodał Piotr Kruszyński.

Większościowym udziałowcem w spółce Restaurant Partner Polska, która prowadzi serwis PizzaPortal, jest AmRest Holding. Firma AmRest jest Partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika SCF Magazine i portalu Retailnet.pl.

PizzaPortal: rynek delivery rośnie dynamicznie

Według raportu PizzaPortal.pl „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce” branża HoReCa w naszym kraju rośnie ponad 6 proc. rok do roku i wyceniana jest obecnie na blisko 30 mld zł z czego dostawy stanowią 6 mld zł. Sam rynek zamówień online to prawie 0,9 mld zł i rośnie w tempie nawet 50 proc. rocznie. Polacy pokochali jedzenie na wynos. Z danych platformy wynika, że obecnie aż 86 proc. użytkowników internetu deklaruje, że zamawia jedzenie do domu lub miejsca pracy.

pizzaportal-wykres

– Już w 2025 roku blisko połowa jedzenia będzie zamawiana przez internet, a wartość rynku dostaw ogółem wyniesie 11,8 mld zł. Dalszy rozwój platform typu PizzaPortal.pl, wchodzenie na rynek młodszego pokolenia, a także inwestycje restauracji w dostawę i internetowe kanały zamawiania, spowodują kolejne wzrosty obrotów – mówi Piotr Kruszyński.

Wzrasta apetyt na jedzenie online

Patrząc z punktu widzenia obrotów e-commerce, które szacuje się w 2018 r. na 45-50 mld zł, wartość rynku zamówień online jest jeszcze stosunkowo mała. Jednak dynamika przyrostu rzędu 40-50 proc. rocznie jest dużo większa niż wzrostu całego rynku e-commerce, którego obroty rosną 10-20 proc. rok do roku.

– Według badań, które przeprowadziliśmy, w styczniu 2019 r. aż 46 proc. użytkowników internetu zadeklarowało, że choć raz zamówiło jedzenie online. Oznacza to, że taka droga zamawiania jedzenia staje się coraz bardziej popularną dla Polaków. Choć zamówienia telefoniczne są nadal często wybierane, również wśród internautów, ich odsetek systematycznie spada – dodaje Kruszyński.

piiza-portal-wykres

Umacnia się pozycja agregatorów takich jak PizzaPortal.pl, kosztem stron internetowych i aplikacji mobilnych dedykowanych restauracjom. Aż 74 proc. zamawiających jedzenie online wybiera platformy takie jak PizzaPortal.pl.

PizzaPortal.pl jest jednym z największych w Polsce serwisów umożliwiających zamawianie jedzenia online. Działa na rynku od 2010 roku i skupia oferty blisko 4000 restauracji z ponad 300 miast w całym kraju.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl