[WYWIAD] Galeria Północna to żywy organizm. Nie boimy się jej zmieniać

Roman Bugajczyk, członek zarządu Centrum Światowida, Galeria Północna

– Chociaż Galeria Północna działa na warszawskim rynku zaledwie od półtora roku, ten czas efektywnie wykorzystała na dynamiczny rozwój zarówno oferty handlowej, jak i atrakcji poza handlowych. Efekt? To dziś jedno z najbardziej perspektywicznych centrów handlowych w Warszawie – mówi w rozmowie z Retailnet Roman Bugajczyk, członek zarządu Centrum Światowida, do którego należy Galeria Północna.

Galeria Północna ma pierwszy rok za sobą. Jest także jednym z nielicznych centrów handlowych, które niezwykle skutecznie oparło się zakazowi handlu? Jak Pan ocenia dziś obiekt?

Roman Bugajczyk, członek zarządu Centrum Światowida: Debiut Galerii Północnej w 2017 roku był niezwykle udany. Centrum handlowe szybko zyskało klientów, a także w krótkim czasie zbudowało swoją pozycję na warszawskim rynku, stając się dla mieszkańców swojej dzielnicy galerią nr 1. W samym tylko 2018 roku, który był dla nas pierwszym pełnym rokiem, Północną odwiedziło blisko 10 milionów klientów. To jeden z najlepszych wyników debiutującej galerii  w ostatnich latach, a dodajmy, że działamy na warszawskim, bardzo nasyconym rynku. Co więcej, pula klientów wciąż się zwiększa. Dziś Galeria Północna notuje stabilną rosnącą liczbę odwiedzających, zarówno z miesiąca na miesiąc, jak i rok do roku. Rosną także obroty. Tylko w styczniu i lutym aż o 27,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2018 r. Interesujące jest to, jak skutecznie obiekt oparł się negatywnemu wpływowi ustawy o zakazie handlu w niedziele i święta. Pomimo ograniczenia udało się nam utrzymać niezwykle wysoki footfall, sięgający dziś ponad 10 tys. klientów w niedziele niehandlowe.

Gdzie upatrujecie Państwo przyczynę tych pierwszych sukcesów? To zasługa oferty Galerii Północnej?

RB: W dużej mierze tak. Tenant-mix został tak skomponowany, aby odpowiadać różnym potrzebom osób w różnym wieku. Cała oferta dopasowana jest zarówno do lokalnego rynku, jak i do portfeli mieszkańców tej części Warszawy. Ruch w galerii nakręca więc zarówno szeroko pojęta moda, jak również pozostałe, wciąż zasilane segmenty. Do centrum przyciągają dziś głównie sklepy doskonale znanych sieci, m.in. H&M, TK Maxx, KaapAhl, New Yorker czy Reserved. Także pozostałe segmenty oferty nakręcają ruch. W Galerii Północnej można znaleźć też m.in. szeroko rozwiniętą ofertę wyposażenia wnętrz (6 sklepów – m.in. Duka, Homla, Home&You), ofertę zdrowia i urody (18 sklepów – m.in. Douglas, Rossmann, Hebe, Semilac, Enel-Med), ofertę elektroniki (12 sklepów m.in. iSpot, Media Expert, Samsung, RTV Euro AGD ) czy ofertę usługową. Mocnym akcentem tenant-mixu jest także rozrywka z najnowocześniejszym w Warszawie, 11 salowym kinem Cinema City na czele, a także z fitness clubem, bawialnią dla dzieci i aż  23 restauracjami i kawiarniami (m.in. McDonald’s, Burger King, Bierhalle, KFC, Pizza Hut czy Starbucks). To ogromny kapitał tego centrum.

Galeria Północna
Galeria Północna

Kapitał, który wciąż rozwijacie?

RB: Zdecydowanie, to dziś nasz priorytet. Zależy nam na tym, aby klienci Północnej znajdowali w niej unikalne i ciekawe marki, jakich oczekują dziś po obiekcie tej skali. Tylko w okresie od listopada 2018 do lutego br. podpisaliśmy aż 14 umów najmu. Wśród nowych najemców można znaleźć: X-Kom, Media Expert,  Tescoma, Dealz, Danish Design, Scooper, Mango, Sklep Medyczny Enel Med, Owocowy Raj, My Shop, M&M Gold, Saffiano, Kocca, oraz Maya. W efekcie czego galeria jest już w ponad 90 proc. wynajęta. Tak dynamiczny rozwój portfolio najemców to najlepszy dowód na to, jak duży potencjał w obiekcie dostrzegają dziś znane marki polskie i zagraniczne i jak dużym zaufaniem cieszy się obiekt. Do inwestycji w lokal przekonują także wyniki obecnych najemców.

Oferta zapewne pomaga, ale pomaga także otoczenie. Galeria Północna szykuje się do poważnych inwestycji?

RB: Przed nami pracowity okres. Chcemy sięgnąć odważnie po możliwości jakie daje galeria społecznościowa, a tym samym sprawić, że nasi klienci znajdą kolejne powody, aby nas odwiedzać w tygodniu, ale także w niedziele niehandlowe.  Sporo z zaplanowanych inwestycji to innowacja na polskim rynku retail. Przykładem jest tężnia, jaką budujemy w mającym ponad 5 tys. kw. zielonym ogrodzie na dachu. Chcemy tam stworzyć miejsce z czystym powietrzem w środku Warszawy, a tym samym oddać w ręce mieszkańców stolicy unikalną eko-oazę.  Otwarcie tężni zaplanowaliśmy już na kwiecień. Na III kwartał z kolei planujemy ukończyć aranżację terenów zielonych przy Trakcie Nadwiślańskim. Tutaj tworzymy m.in. ścieżki spacerowe, nowoczesny plac zabaw dla dzieci i strefę wypoczynku pośród zieleni. Przed nami także modernizacja wejścia od  ul. Trakt Nadwiślański oraz ponowne otwarcie naszej spektakularnej rzeźby „Wir”. W obrębie tej ostatniej pojawi się m.in. nowa strefa wypoczynku oraz oświetlenie.

Skąd takie poruszenie inwestycyjne?

RB: Jesteśmy młodzi, ale już idziemy z duchem czasu, tak jak nam podpowiada rynek. Dla nas galeria to żywy organizm, który się zmienia i dostosowuje do oczekiwań klienta. Dlatego nie boimy się jej zmieniać, ulepszać. Stawiamy na komfort zakupów, ale także na atrakcje poza handlowe, które sprawiają, że klienci chętnie spędzają u nas czas wolny, zwłaszcza w weekendy. Dzięki tym inwestycjom chcemy im zapewnić nowoczesny retailnment, opcję połączenia sobie zakupów z wypoczynkiem, zabawą i rekreacją. Tym samym chcemy świadomie tworzyć i rozwijać przestrzeń obiektu.

Jest to chyba także odpowiedź na rosnącą w sąsiedztwie konkurencję?

RB: W centrum handlowym nic nie dzieje się z dnia na dzień. Inwestycje czy zmiany w tenant-mix’ie, są naturalną koleją rzeczy, elementem rozwoju Galerii Północnej, niezależnym  od otoczenia konkurencyjnego. Oczywiście widzimy naszych sąsiadów, obserwujemy ich pomysł na centrum handlowe, ale jednocześnie rozwijamy się swoim własnym rytmem według założonego planu. To dzięki tej konsekwencji Galeria Północna ma coraz mocniejszą pozycję w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl