Cukiernie Sowa: planujemy objąć siecią cukierni wszystkie województwa

Cukiernia Sowa

Aktualnie jesteśmy w trakcie przygotowań do otwarcia 10 kolejnych lokali, w tym drugiego w Londynie. 88 punktów ze wszystkich działających zlokalizowanych jest w centrach handlowych – mówi dla Retailnet Michał Sowa, współwłaściciel sieci Cukiernia Sowa.

Aktualnie w sieci działają 153 lokale, z czego po jednym w Londynie oraz w Berlinie, 27 z nich to punkty własne. Sieć nie zwalnia jednak tempa ekspansji, co dostrzegło także Jury tegorocznej edycji Shopping Center Forum Retailers Awards 2019. Marka została nominowana do nagrody w kategorii Food&Beverage Expansion Retailer of the Year.

– Planujemy sukcesywny rozwój sieci w miastach, w których już jesteśmy oraz pojawienie się tam, gdzie nas jeszcze nie ma. Docelowo chcemy objąć siecią cukierni wszystkie województwa. Stale dokonujemy również remodelingów istniejących lokali – podkreśla współwłaściciel marki.

Od początku roku sieć Cukiernia Sowa po remodelingu oddała do użytku kilka nowych lokalizacji – m.in. w Nakle i Grudziądzu. Jeśli zaś mowa o całkiem nowych rynkach na których chce zadebiutować marka, to w planach jest Kraków, Tarnów, Rzeszów, Opole oraz Płock.

Cukiernia Sowa
Cukiernia Sowa

– W zależności od formatu lokalu, który w danym miejscu chcemy otworzyć, jego powierzchnia powinna wynosić między 60 a 180 mkw. Najlepiej jeśli lokal jest narożny lub z szeroką witryną. Czasem wynajmujemy przed lokalem dodatkową powierzchnię na stoliki. Nie otwieramy cukierni na wyspach handlowych – wyjaśnia Michał Sowa, współwłaściciel sieci Cukiernia Sowa.

Cukiernie Sowa są rozwijane w różnej wielkości miastach zarówno w centrach i galeriach handlowych, jak i przy ulicach, a także coraz częściej w centrach typu convenience. Oprócz standardowej oferty ciast i tortów okolicznościowych cukiernia realizuje  również indywidualne propozycje klientów.

Cukiernie Sowa otwierane są w trzech różnych formatach – podstawowym Basic, DeLux oraz w formacie z obsługą kelnerską Premium. Format dobierany jest do danej lokalizacji. Standard Basic – najczęściej spotykany – to podstawowa cukiernia. Sklepy w formacie De Lux charakteryzują się bardziej eleganckim wnętrzem i jasnym wystrojem. Z kolei format Premium to zazwyczaj lokalizacje przy ulicach i deptakach. To miejsca bardziej prestiżowe, np. przy ul. Chmielnej w Warszawie czy w Gdańsku przy Długiej. Cukiernie Premium mają też obsługę kelnerską i ofertę poszerzoną o słone przekąski i kanapki.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl