Galeria Jurajska notuje znaczący wzrost liczby klientów

Galeria Jurajska

Pomimo większej liczby niehandlowych niedziel i pesymistycznych nastrojów panujących na rynku, Galeria Jurajska zakończyła marzec z rekordowym wzrostem liczby klientów.

Ostatni miesiąc I kwartału 2019 roku przynosi Galerii Jurajskiej znaczący wzrost liczby klientów. Tylko w marcu to największe w Częstochowie centrum handlowe odwiedziło aż o 11 proc. więcej klientów niż w tym samym miesiącu, ale w ubiegłym roku. Co ciekawe, galeria notuje rosnącą liczbę klientów pomimo dalszych spadków, jakie notuje rynek w związku z obowiązującą ustawą o zakazie handlu w niedzielę i święta oraz zwiększoną liczbą niedziel niehandlowych od początku 2019 roku.

Ale mocny marzec to jedna nie jedyna dobra informacja dla Jurajskiej. Także cały pierwszy kwartał 2019 roku przynosi galerii wzrosty. W okresie od stycznia do marca 2019 liczba klientów w centrum handlowym wzrosła aż o blisko 6,7 proc. w porównaniu do takiego samego okresu przed rokiem.

– Jurajska skutecznie opiera się negatywnym nastrojom, jakie panują na rynku w związku z niedzielami niehandlowymi. Jesteśmy dziś jedną z nielicznych w Polsce galerii, która pomimo obowiązującego ograniczenia notuje stale rosnącą liczbę klientów zarówno w dni handlowe, jak i w niedziele handlowe oraz niehandlowe – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

I faktycznie, podczas kiedy częstochowskie centrum chwali się przyrostem odwiedzających, rynek od początku 2019 roku wciąż zmaga się z odpływem klientów. Tylko w styczniu ruch w galeriach spadł aż o 6 proc., z kolei w lutym o ponad 4 proc.- podaje ShopperTrak.

Skąd więc sukces Galerii Jurajskiej? Zdaniem Boreckiej-Sudy wpływ na to ma kilka czynników. – Od wejścia w życie ustawy jesteśmy czynni w każdą niedzielę i już do tego przyzwyczailiśmy klientów. Dodatkowo od początku tego roku realizujemy z powodzeniem projekt Centrum Niedzielnej Rozrywki – mówi.

– Wspólnie z naszymi najemcami stworzyliśmy największą w Częstochowie ofertę rozrywkową, liczącą sobie blisko 100 różnych elementów. Składa się na nią m.in. wielosalowe kino, fitness club, restauracje, kawiarnie, największe w mieście centrum rozrywki, rozrywkowa infrastruktura galerii, a od niedawna także sklep spożywczy – mówi.

Realizacja tego projektu wymagała od galerii licznych inwestycji. W 2018 roku centrum zwiększyło w swojej ofercie liczbę lokali gastronomicznych do 18. Powiększono także dwukrotnie kids play Bajkowy Labirynt. Jurajska zainwestowała także w miejski ogród na bulwarach Warty, w place zabaw oraz modernizację wnętrz.

Efekt? Od początku tego roku galeria notuje ponad dwukrotnie większą liczbę klientów odwiedzających obiekt w niedziele wolne od handlu. Pomaga w tym coraz szersza oferta rozrywkowa najemców, ale także wydarzenia. Co niedzielę w galerii organizowane są m.in. warsztaty dla dzieci, zabawy oraz wystawy.

Niedzielne poruszenia to jednak nie jedyny element, który wpływa na wyniki. Jednym z kluczowych czynników przynoszącym sukces Jurajskiej, zwłaszcza w dni handlowe, pozostaje jej niezwykle silna pozycja na lokalnym rynku oraz oferta licząca sobie dziś aż 200 sklepów.

– Galeria Jurajska jest mocno osadzona na lokalnym rynku. To miejsce kojarzące się z kompleksową ofertą, a zwłaszcza z modą i rozrywką. To sprawia, że obiekt przyciąga dziś nie tylko mieszkańców Częstochowy, ale także mieszkańców wszystkich ościennych powiatów, gdzie nie ma obiektu o zbliżonej skali i ofercie. W efekcie nasz zasięg obejmuje już blisko 1,5 mln osób – mówi Borecka-Suda.

Zdaniem przedstawicielki Jurajskiej magnesem pozostają przede wszystkim marki oraz kształt obecnej oferty Jurajskiej. – Jesteśmy galerią fashion, a więc moda zajmuje w naszej ofercie kluczowe miejsce. Dziś wypełnia ona ponad 60 proc. powierzchni najmu. W galerii dostępne są wszystkie najpopularniejsze obecnie w Polsce marki, z markami Inditex i LPP na czele. To wyróżnia nas, ale także zapewnia stale rosnące zainteresowanie – mówi.

Nie bez znaczenia pozostają także zmiany w samej galerii. Jurajska to dziś jeden z nielicznych obiektów w południowej Polsce tak mocno inwestujący w swoją modernizację. Tylko w ostatnich 2 latach właściciel obiektu zainwestował m.in. w modernizację bulwarów Warty, modernizację pasaży, nową strefę food court i nowe strefy relaksu, ale także w nowe parkingi i atrakcje z największą ścianą wodną na świecie na czele.

– Galeria Jurajska na przestrzeni ostatnich 2 lat mocno się zmieniła. Budzi więc ciekawość. Klienci doceniają także otoczenie zakupowe, jakie dla nich zostało stworzone, a także nowoczesne customer experience, jakie zapewnia obiekt. Rosnąca liczba atrakcji poza handlowych, ale także nowości w ofercie galerii sprawia z kolei, że coraz więcej osób znajduje w niej coś dla siebie – podsumowuje Anna Borecka-Suda.

49 tys. mkw. GLA

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. mkw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, RTV Euro AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych.

Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A. – wystawca wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl