Panel JLL i PINK na Shopping Center Forum 2019

SCF 2018

Jakie są prawne, ekonomiczne i społeczne bariery realizacji inwestycji w obszarze centrów handlowych? Jak optymalnie zarządzać obiektem i jak dobrze sprzedać centrum handlowe? – na te pytania odpowiedzą uczestnicy pierwszego panelu dyskusyjnego podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019.

Debata Retailnet.pl i Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych odbędzie się 9 kwietnia (wtorek) o godz. 10.00 na SCF 2019 – Stadion Legii Warszawa. Moderatorem debaty będzie Agata Sekuła, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, JLL. JLL jest partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

W panelu wezmą udział także Hadley Dean, Prezes Zarządu EPP, Scott Dwyer, COO Grupy Atrium, Leszek Sikora, Dyrektor Zarządzający ECE Projektmanagement Polska oraz Paweł Toński, Prezes Zarządu Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych.

– Na pewno omówimy najważniejsze zagadnienia mające wpływ na rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce. Takimi tematami są dalsze ograniczenie handlu w niedzielę, wzrost znaczenia sprzedaży wielokanałowej i korelacja między e-commerce a tradycyjnym handlem – zapowiada Hadley Dean, Prezes Zarządu EPP.

Gospodarzami panelu będą Retailnet.pl oraz Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych (PINK).

Misją PINK jest reprezentowanie branży wszystkich sektorów nieruchomości komercyjnych, tj. deweloperów, inwestorów, usługodawców – w środowisku gospodarczym, politycznym i społecznym we współpracy z innymi organizacjami branżowymi. PINK ma kilkudziesięciu członków: deweloperów, inwestorów i zarządców  wszystkich typów nieruchomości komercyjnych od centrów handlowych, po biurowce, hotele i centra logistyczne. Współpracuje z takimi firmami, jak: EPP, Klepierre czy Atrium, Ghelamco, Skanska, Immobel,  Adgar, Panattoni czy Segro. Od początku  intensywnie współpracuje też z największymi agencjami doradczymi działające na tym rynku, tj. CBRE, JLL, Cushman&Wakefield, Colliers, Savills, BNP Paribas, Knight Frank i Cresa.

– Współpraca z PINK układa się bardzo dobrze i naprawę cenimy sobie członkostwo w tej organizacji. W EPP jesteśmy przekonani, że sektor nieruchomości komercyjnych powinien mówić jednym głosem w sprawie rozwiązań prawnych ważnych dla nas wszystkich. Mówię tutaj o zagadnieniach takich jak ustawa o REIT-ach czy podatek dochodowy od osób prawnych.  Ma to kluczowe znaczenie dla wypracowania rozwiązań satysfakcjonujących dla wszystkich stron – podkreśla Hadley Dean, Prezes Zarządu EPP.

Działalność PINK i JLL

Stowarzyszenie Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych powstało na koniec roku 2016. Najważniejszymi celami PINK są: wpływ na zmiany legislacyjne, dbanie o wizerunek branży oraz działalność edukacyjno-networkingowa. Stowarzyszenie zajmuje się zarówno kwestiami podatkowymi, zgłaszając problemy i przygotowując raporty dla Ministerstwa Finansów w sprawie np. VAT na transakcjach nieruchomości, jak i innymi kwestiami prawnymi związanymi z nieruchomościami np. działania  spółek nieruchomościowych w zależności od formy prawnej.  PINK podjął już w przeszłości działania wspierające  stowarzyszenie REIT Polska (opiniowanie dokumentów, przygotowanie raportu) oraz PRCH (w sprawie niedziel handlowych). Członkami PINK jest już wielu inwestorów i deweloperów z sektora handlowego, biurowego i magazynowego a także najwięksi doradcy rynku nieruchomości.

JLL to firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi na rynku nieruchomości. Misją JLL jest zredefiniowanie sektora nieruchomości komercyjnych, stwarzanie najlepszych możliwości biznesowych i atrakcyjnych, komfortowych przestrzeni sprzyjających realizowaniu celów. JLL jest spółką z listy Fortune 500 zatrudniającą ok. 88 tys. osób w 80 krajach w ramach 300 oddziałów na całym świecie. JLL jest marką i zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Jones Lang LaSalle Incorporated.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl