Empik: omnichannel odpowiedzią na niehandlowe niedziele

scf-2019-exhibition-and-awards-nominacja-cezary-kupiec-empik

W 2023 roku sprzedaż online ma odpowiadać za 50 proc. obrotów generowanych przez Empik – zapowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Cezary Kupiec, dyrektor operacyjny w Grupie Empik.

Empik jest nominowany do nagrody SCF 2019 Retailers’ Awards w dwóch kategoriach: Retailer of the Year oraz Other Omnichannel Retailer of the Year.

Wręczenie nagród odbędzie się podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum Exhibition & Awards. SCF jest organizowane przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl

Wprowadzony w ubiegłym roku częściowy zakaz handlu w niedzielę odbił się na wynikach wielu sieci handlowych. Jak było w przypadku Empiku?

Cezary Kupiec: Podobnie jak większość retailerów, również odczuliśmy negatywne skutki tych przepisów. Zwłaszcza w ciepłe miesiące, w dużych miastach, odpływ weekendowych klientów był bardzo odczuwalny. Oczywiście częściowo odrabiamy te straty w inne dni, zwłaszcza piątki, soboty i poniedziałki, ale to nie wystarcza do zrekompensowania strat z niehandlowej niedzieli.

Dlatego tym ważniejszy staje się kanał e-commerce.

CK: To prawda. E-commerce, czy szerzej omnichannel, jest jednym z kluczowych elementów naszej strategii. W 2023 roku sprzedaż online ma odpowiadać za 50 proc. obrotów generowanych przez Empik. To bardzo ambitny cel, zwłaszcza że planujemy równocześnie dalszą ekspansję sieci stacjonarnej, więc obroty offline również będą wzrastać.

Na jakim etapie jesteście obecnie?

CK: Kanał e-commerce odpowiada już za ok. 30 proc. obrotów całej firmy. Empik.com osiąga wysokie dwucyfrowe wzrosty, rosnąc znacząco szybciej niż segment e-commerce  i jest już w top 3 największych e-sklepów w Polsce. Co trzeci online’owy kupujący jest klientem empik.com. Elementem, który doskonale łączy oba kanały sprzedaży, jest program lojalnościowy Mój Empik. Zarejestrowanych jest w nim ponad 3,8 mln klientów, co jest imponującym wynikiem. Nie zamierzamy jednak spocząć na laurach. Chcemy zapewnić naszym najwierniejszym klientom nie tylko liczne promocje czy dodatkowe rabaty, ale w pełni spersonalizowaną ofertą skrojoną pod ich potrzeby i oczekiwania. To wymaga jednak rozbudowanych systemów IT, Big Data czy technologii sztucznej inteligencji. Dlatego co roku inwestujemy znaczne środki właśnie na te cele, a pracę w Empiku znalazło już ponad 200 ekspertów z dziedziny IT i nowych technologii.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Pierwszą część wywiadu można przeczytać TUTAJ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl