Żabka zyskuje dzięki popularyzacji usługi click & collect

zabka-sklep

Zainteresowanie usługą odbioru i nadania paczek Poczty Polskiej w liczącej blisko 5 600 sklepów sieci Żabka rośnie: od początku roku odebrano już ponad 1 000 000 paczek, czyli więcej niż w całym 2018.

Żabka jest nominowany do nagrody SCF 2019 Retailers’ Awards w kategorii Other Expansion of the Year. Wręczenie nagród odbędzie się podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum Exhibition & Awards.

Polacy coraz chętniej robią zakupy w sklepach internetowych: z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci oraz, co jest konsekwencją tego trendu, odbiera lub nadaje paczki. Jednocześnie klienci zwracają dziś uwagę na wygodę i szybkość usługi. Badania wskazują, że 69 proc. Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie.

Żabka, czyli istota formatu convenience

Dzięki współpracy Poczty Polskiej z siecią sklepów Żabka w ramach usługi Odbiór w Punkcie, pojawiła się nowa jakość: to paczka czeka na klienta, a nie klient na paczkę. Może ją odebrać w dowolnej chwili, np. w drodze z pracy do domu, nawet w późnych godzinach wieczornych, w wybranej przez siebie placówce. Jest to odpowiedź na oczekiwania klienta 5.0, który na co dzień mierzy się z wyzwaniem w postaci narastającego tempa życia i konieczności ograniczenia czasu przeznaczanego na codzienne obowiązki. Klienci korzystający z usług pocztowych Poczty Polskiej mają możliwość odbioru i nadania paczek we wszystkich z blisko 5 600 sklepów Żabka w całej Polsce. To efekt współpracy lidera na rynku przesyłek pocztowych i narodowego operatora oraz największej sieci sklepów convenience w Polsce.

– Współpraca Żabki z Pocztą Polską, której owocem jest usługa odbioru i nadania paczek w naszych sklepach, to świetny przykład synergii ofert firm działających na różnych rynkach. Klienci otrzymują usługę, dla której gwarancją satysfakcji jest z jednej strony zaufanie do marki operatora przesyłek, z drugiej – wygoda wynikająca z rozbudowanej sieci placówek Żabki. Rozwój dodatkowych usług w sklepach Żabka to nasz naturalny kierunek rozwoju, wynikający z istoty formatu convenience. Widzimy tu duży potencjał – co czwarty Polak w wieku 16-55 lat jest zainteresowany skorzystaniem z usług Żabki w zakresie nadawania i odbioru przesyłek. Z pewnością zamierzamy rozwijać ten segment oferty Żabki – powiedziała Anna Grabowska, Wiceprezes zarządu Żabka Polska sp. z o.o.

Odpowiedź na rynkowe trendy

Paczki Poczty Polskiej są obsługiwane w sklepach prowadzonych w ramach sieci Żabka od 2017 roku. Jak pokazują dane, usługa ta została bardzo dobrze odebrana przez klientów i zainteresowanie nią nieustająco rośnie. Tylko w pierwszym kwartale 2019 roku klienci odebrali w Żabkach ponad 1 000 000 paczek Poczty Polskiej, czyli więcej niż w całym minionym roku.

Trendy rynkowe już od kilku lat wskazują na rosnącą popularność usług typu click & collect, a wraz z dynamicznym rozwojem sektora eCommerce, zauważalna jest tendencja odchodzenia od klasycznej dostawy pod adres na rzecz punktów odbioru, które dają klientom znacznie większą elastyczność. Współpraca pomiędzy Żabką a Pocztą Polską zapewnia rozwój tego kanału dystrybucji przesyłek oraz przyczynia się do szybko rosnącej popularności usługi Odbiór w Punkcie zarówno wśród sprzedających i kupujących online.

Coraz szybsze tempo życia sprawia, że klienci doceniają możliwość załatwienia codziennych spraw przy okazji wizyty w pobliskim sklepie. Stąd pakiet usług w sklepach Żabka rozwijany jest sukcesywnie już od 2005 roku. Z czasem do oferty zostały włączone doładowania telefoniczne, sprzedaż i przyjmowanie kuponów loteryjnych czy opłacanie rachunków. Systematycznie poszerzana jest również oferta małej gastronomii w ramach Żabka Café.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl