CDRL zadowolony z wyników za 2018 rok. Grupa rozwija się organicznie i przez przejęcia

Grupa CDRL SA, notowany na GPW właściciel marki Coccodrillo, wypracował w 2018 roku przychody w wysokości 251,3 mln zł wobec 229,3 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 proc. co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 23,4 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o ponad 80 proc.

– Osiągnięte wyniki finansowe są efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju naszej spółki. Pracujemy nad umocnieniem marki Coccodrillo zarówno poprzez zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych jak i online. W dalszym ciągu optymalizujemy krajową sieć punktów handlowych, a rozwijamy zagraniczną – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA.

Jednostkowo przychody spółki w 2018 roku wyniosły 231,6 mln zł i wzrosły rdr o 9,2 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 22,7 mln zł wobec 9,4 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrósł o ponad 140 proc. Spółka wypracowała o 17,2 proc. wyższy wynik EBITDA w wysokości 25,6 mln zł i 25,8 proc. wyższy EBIT, który wyniósł 24,1 mln zł.

Na koniec roku 2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.

Nowa hala magazynowa CDRL i coraz silniejszy e-commerce

W listopadzie ubiegłego roku spółka zakończyła trwającą od lutego 2018 roku budowę nowej hali magazynowej. Budynek o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce w Polsce i za granicą. Nowa przestrzeń magazynowa usprawni kompletowanie towarów do wysyłki, a także umożliwi oferowanie szerszego wachlarza asortymentu, a dzięki optymalizacji procesów logistycznych skróci się czas dostawy towaru do klienta.

– Dzięki nowej hali magazynowej, którą oddaliśmy do użytku pod koniec ubiegłego roku możemy oferować online pełen wachlarz artykułów. Przez cały rok dostępna będzie kompletna oferta dla klientów wszystkich kanałów dystrybucji, a w szczególności w e-commerce, który jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju naszej Grupy. Sprzedaż w internecie 2018 roku, w porównaniu do 2017 wzrosła o 42 proc. Osiągamy tak dobre wyniki dzięki nieustannej pracy nad udoskonalaniem platformy, dodawaniem nowych funkcjonalności oraz lokalizacji językowych – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA.

Strategiczne akwizycje na Białorusi

Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL jest właścicielem pakietu 74,9 proc. udziałów w DPM sp. z o. o. z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. Spółka jest liderem sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiada ok. 10-procentowy udział w rynku.

– Inwestycja w Buslika wyeliminowała ryzyko utraty najważniejszego z rynków sprzedażowych za granicą i otworzyła drzwi do szerokiej ekspansji Białorusi, a później Rosji i kolejnych krajów. Po przejęciu Grupa CDRL urosła dwukrotnie. Jako mocna Grupa z kompleksową ofertą dziecięcą chcemy jeszcze silniej rozwijać się za granicą i konsekwentnie zwiększać przychody ze sprzedaży. Przejęcie Buslika dało nam również dostęp do multibrandowego sklepu online, który przy wykorzystaniu naszego doświadczenia i wiedzy chcemy rozwijać, a następnie do 2020 roku, przenieść koncept na kolejne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA

Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, która oferuje odzież dziecięcą dedykowaną aktywności fizycznej. W ofercie spółki znajdują się marki Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoria Petit Bijou.

Współpraca CDRL z Fikołkami

Na początku 2019 roku Grupa CDRL zwiększyła zaangażowanie w spółce Sale Zabaw Fikołki do 40 proc. Spółka chce dostarczać dzieciom kompleksową ofertę i być z nimi na każdym etapie ich życia – zapewniać rozrywkę, uczyć i dbać o podstawowe potrzeby. Współpraca jest okazją do stworzenia wspólnej oferty dla dzieci i rodziców a także pomoże w negocjacjach lepszych lokalizacji w przestrzeniach handlowych. Odzież marki Coccodrillo sprzedawana jest w każdym z siedmiu punktów Fikołków w Polsce.

W marcu br. spółka dokonała zakupu 70 proc. udziałów we wrocławskiej spółce Broel, renomowanego producenta czapek dziecięcych. Podobnie jak Coccodrillo, Broel pozycjonowany jest w segmencie premium. W ten sposób Grupa rozszerza ofertę dodatków i akcesoriów dziecięcych o bardzo dobre jakościowo czapki.

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy lub cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 6 wersjach językowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl