SCF: Dr Philipp Sepehr z ECE zaprezentował wizję centrum handlowego przyszłości

scf-2019-exhibition-and-awards-partner-philipp-sepehr-ece-digital-mall

Centra handlowe stanowią swoistą wielokanałowa platformę, łączącą klientów i najemców. Taki cel przyświecał nam od początku tworzenia projektu Digital Mall – komentuje Dr Philipp Sepehr, Director Digital Innovation & Analytics w ECE.

Dr Philipp Sepehr wystąpił podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl. Podczas swojego wystąpienia opowiadał m.in. o szczegółach projektu Digital Mall. Wskazał również, w jaki sposób galerie handlowe mogą stać się łącznikiem między sprzedażą tradycyjną i online.

Jak Pana zdaniem powinien wyglądać idealny proces zakupowy w modelu omnichannel?

Dr Philipp Sepehr: W obecnych czasach większość klientów rozpoczyna cały proces zakupowy online, czy to na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym. Dlatego głównym celem, jaki powinien przyświecać detalistom, jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i zapewnienie im holistycznych i spójnych zakupów w modelu wielokanałowym. Elementem tego procesu jest również większa wygoda w wyszukiwaniu produktów zarówno w trybie online, jak i offline.

Możemy wskazać na jakiś konkretny przykład?

PS: Dobrym przykładem jest niedawno otwarty Bonprix Concept Store w Hamburgu, w którym intuicyjne rozwiązania oparte o nowe technologie towarzyszą klientom od  momentu wejścia do sklepu, poprzez wybór ubrań, ich przymierzanie, aż do ostatecznego zakupu. Po wejściu do sklepu, korzystając ze specjalnej aplikacji, klient loguje się do systemu, a następnie skanuje wybrane przez siebie ubrania i podaje odpowiedni rozmiar, który będzie chciał przymierzyć. Dzięki temu personel sklepu wie, jakie ubrania ma dostarczyć klientowi do przymierzenia. O ile to potrzebne, pracownicy sklepu przez cały czas wspierają klienta i służą mu radą.

Po opuszczeniu przymierzalni, dzięki zastosowaniu specjalnej torby wykorzystującej technologię RFID, lista zakupowa jest automatycznie aktualizowana. Płatność może być zrealizowana bezpośrednio w aplikacji poprzez system PayPal, kartą debetową lub kredytową w samoobsługowej kasie, lub tradycyjnie u kasjera. Moim zdaniem, jest to obecnie jedno z najlepszych rozwiązań pokazujących możliwości, jakie daje zastosowanie nowoczesnych technologii w handlu. A efektem tego jest zaoferowanie klientom maksymalnie bezproblemowego i przyjemnego procesu zakupowego.

Czyli handel przyszłości będzie polegał na ścisłym połączeniu zalet i możliwości wszystkich kanałów sprzedaży, online i offline?

PS: Już obecnie świat tradycyjnego i cyfrowego handlu przenikają się i ściśle ze sobą łączą. Korzystanie z wielu kanałów sprzedaży, w tym cyfrowych platform, umożliwia detalistom rozszerzenie ich działalności. Uważam, że centra handlowe również stanowią swoistą wielokanałowa platformę, łączącą klientów i najemców. Taki cel przyświecał nam od początku tworzenia projektu Digital Mall. Warto przy tym zauważyć, że centrum handlowe to coś znacznie większego, niż tylko miejsce do robienia zakupów. Ludzie szukają tu także rozrywki i wypoczynku, to także miejsce mogące służyć za ważny element łańcucha logistycznego, a nawet punkt gdzie tworzy się nowe produkty.

W jaki sposób może wyglądać wizyta w centrum handlowym przyszłości?

PS: Cyfrowe rozwiązania mogą towarzyszyć klientom od samego początku wizyty w galerii handlowej, czyli od momentu jak tylko wjadą na parking. Wówczas specjalna nawigacja pokieruje ich najbliższego wolnego miejsca postojowego. Na terenie samego centrum cyfrowe mapy pomogą im z kolei odnaleźć drogę do interesujących ich miejsc. Równocześnie klient otrzyma na smartfona dostosowane do jego potrzeb i oczekiwań spersonalizowane oferty, które będą przygotowane w oparciu o jego osobisty profil. Centrum handlowe przyszłości stanie się również miejscem, gdzie niestandardowe produkty będą wytwarzane na miejscu, za pomocą skanerów i drukarek 3D. Przyszli klienci nie będą dzielili zakupów na te dokonywane online i offline, dla nich to będzie jeden świat.

Wszystkie produkty dostępne w centrum będzie można również kupić online, ale to w salonie stacjonarnym będzie można je wypróbować i zabrać ze sobą, albo zamówić dostawę do domu lub do samochodu. W tym ostatnim przypadku obsługą zamówień będą zajmowały się specjalnie przystosowane do tego roboty. To wszystko o czym mówię jest możliwe, warunkiem jest jednak usprawnienie i zdigitalizowanie wszystkich procesów związanych z zarządzaniem centrum handlowym. To wymaga również ścisłej współpracy z najemcami, którzy muszą dostarczyć niezbędnych danych. Tylko tak stworzony system i wspólna baza danych będą w stanie obsłużyć klientów w możliwie wygodny i sprawny sposób i zapewnić im prawdziwe omnichannelowe doświadczenie zakupowe.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Pierwszą część rozmowy można przeczytać TUTAJ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl