Wittchen planuje utrzymać tempo rozwoju sieci i zainwestować w e-commerce

Salon Wittchen

Grupa Wittchen planuje w najbliższych latach utrzymać rozwój sieci sklepów na zbliżonym poziomie do lat poprzednich. Priorytetem dla retailera jest także dalsze udoskonalanie i zwiększanie funkcjonalności sklepu internetowego oraz uruchomienie sprzedaży e-commerce na nowych rynkach europejskich, w tym jeszcze w tym roku, na rynku czeskim.

– W 2018 roku kontynuowaliśmy rozwój zagraniczny w kanale e-commerce oraz poprzez sklepy partnerskie w Rosji i na Ukrainie realizując wzrost przychodów zagranicznych o połowę. W ramach tej strategii zamierzamy rozpocząć sprzedaż internetową na rynku czeskim w 2019 roku, jednocześnie poszukując odpowiednich miejsc na flagowe salony własne naszej marki w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Jędrzej Wittchen, Prezes Zarządu spółki Wittchen.

Kontynuacja polityki zrównoważonego rozwoju Wittchen

– Zamierzamy kontynuować obecną politykę zrównoważonego rozwoju organicznego poszerzając naszą sieć detaliczną o kolejne salony, a sieć on-line o kolejne kraje, zawsze stawiając w centrum naszej uwagi klienta i produkt, który do niego kierujemy, wierząc, że zaprocentuje to wzrostem wartości naszej Spółki dla Akcjonariuszy – dodaje.

Konkretne lokalizacje oraz terminy otwarć nowych salonów, jak poinformował zarząd, poprzedzone będą szczegółową analizą atrakcyjności dostępnych powierzchni handlowych oraz możliwością uzyskania atrakcyjnych warunków wynajmu.

W 2018 roku 2018 spółka Wittchen otworzyła 12 nowych salonów sprzedaży detalicznej i zamknęła 1 wyspę. Łączna powierzchnia handlowa brutto zwiększyła się o 872 mkw. (12,7 proc.) i na koniec 2018 roku wynosiła 7763 mkw. (99 stałych punktów sprzedaży: 77 salonów, 19 outletów, 3 wyspy).

W ramach rozwoju e-commerce w 2018 roku kontynuowana była sprzedaż poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), rosyjskim (www.wittchen.ru), niemieckim (www.wittchenshop.de) oraz sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich oraz sprzedaż hurtowa do partnerów za granicą. Przychody zagraniczne Wittchen wzrosły o 49 proc. do poziomu 16,8 mln zł, a ich udział zwiększył się do poziomu 6,8 proc. całkowitej sprzedaży Grupy.

Grupa Wittchen zadowolona z wyników sprzedaży

W 2018 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 245 mln zł co stanowi zwiększenie o 14 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a wynika ze wzrostu w kanale detalicznym, który wyniósł 18 proc. Wzrost sprzedaży przy rosnącej marży pozwolił na realizację wyniku EBITDA na poziomie 45,5 mln zł, co stanowi wzrost o 13 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

– Mimo trudnego okresu, w którym wprowadzony został zakaz handlu w niektóre niedziele, osiągnęliśmy wzrost przychodów detalicznych wynoszący 18 proc. i przekraczający wzrost powierzchni naszych salonów, których w 2018 roku otworzyliśmy dwanaście. W chwili obecnej nasza sieć sprzedaży obejmuje już 100 punktów detalicznych. Realizacja tych wyników była możliwa dzięki niezmiennie wysokiej jakości produktom cieszącym się uznaniem w oczach naszych klientów jak i dzięki poziomowi obsługi procesu sprzedażowego, który wspiera doświadczenie zakupowe odbiorców zarówno w kanale tradycyjnym jak i kanale on-line – podsumował w liście do akcjonariuszy Jędrzej Wittchen, Prezes Zarządu spółki Wittchen.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl