Galerie Gemini Park stawiają w 2019 roku na community relations

Gemini Park Bielsko-Biała

Działania z zakresu community relations odgrywają coraz ważniejszą rolę nie tylko w marketingu galerii. Mają także znaczący wpływ na postrzeganie centrum handlowego przez społeczność lokalną. Przykładem tego są akcje i projekty, jakie na 2019 roku zaplanowały galerie Gemini Park.

Dobre relacje ze społecznością lokalną procentują. Centra handlowe mocno zaangażowane w życie swojego sąsiedztwa i miasta nie tylko są lepiej postrzegane przez klientów, ale mają także mocniejszą pozycję na lokalnym rynku.

Nie dziwi więc fakt, że galerie coraz chętnej angażują się w różnego rodzaju przedsięwzięcia realizowane wespół np. z miastem, uczelniami, szpitalami, organizacjami pożytku publicznego, instytucjami kultury, czy artystami lub lokalnymi społecznikami.

– Taki kierunek pozwala lepiej osadzić galerię w jej naturalnym otoczeniu. Tworzy także emocjonalny związek klienta z obiektem, a tym samym ma kolosalny wpływ na to, jak galeria jest odbierana. Im obiekt jest bardziej zaangażowany, tym staje się bliższy mieszkańcom, bo przestają w nim widzieć tylko ofertę handlową  – mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tarnów.

Mieszkańcy bohaterami reklam galerii

To właśnie w tym centrum handlowym wystartował projekt, który może być wzorem do tego, jak rozwijać relacje z mieszkańcami. Przez najbliższe 2 lata galeria w kampaniach reklamowych pokazywać będzie ludzi związanych ze swoim miastem. W sumie w kilkudziesięciu odsłonach pojawi się blisko 100 tarnowian. Wszystko odbywa się pod hasłem „Tarnowskie Oblicza Mody”.

– Postanowiliśmy zamiast modelek pokazać to, co jest największym kapitałem miasta – utalentowanych, wyjątkowych ludzi, tworzących koloryt Tarnowa. Dlatego do kampanii zaprosiliśmy artystów, muzyków, sportowców, ale także społeczników, nauczycieli czy dziennikarzy. Osoby, które mają swój wkład w rozwój miasta i jego życie – mówi Kinga Witek.

Na tym jednak projekt Gemini Park nie poprzestaje. – Całości towarzyszyć będą wydarzenia z udziałem naszych bohaterów. Zależy nam na tym, aby pokazać galerię jako przestrzeń otwartą na lokalne inicjatywy, miejsce spotkań, zabawy i promocji tego, co wartościowe w mieście . Przy okazji przedstawimy także całemu Tarnowowi ludzi wartych uwagi z racji swoich pasji – dodaje przedstawicielka Gemini Park Tarnów.

Galeria edukator? Dlaczego nie!

Ale tarnowski Gemini Park to nie jedyny obiekt Gemini Holding, który w 2019 roku odważniej sięgnie po community relations. Także Gemini Park Tychy planuje rozwijać ten kierunek, chociaż w nieco inny sposób. Obiekt sięgnie m.in. po projekty edutainment’owe, łączące edukację z rozrywką, realizowane wspólnie z lokalnymi instytucjami. Pierwsze przedsięwzięcia już zrealizowano.

W lutym br. centrum handlowe po raz drugi w ciągu ostatniego roku zorganizowało dla dzieci bezpłatne półkolonie, wypełnione ponad 80 ogólnodostępnymi warsztatami oraz zajęciami rozwojowymi. Trwały one aż 2 tygodnie i przyciągnęły kilkuset najmłodszych mieszkańców regionu, którzy zimowisko spędzali w domach.

– Od blisko roku, tj. od otwarcia rozwijamy naszą społeczność. Z racji tego, że naszym głównym klientem są rodziny, nastawiliśmy się przede wszystkim wartościowe spędzanie czasu wolnego, ale także edukację i odkrywanie pasji– mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

Ten kierunek w 2019 roku w Tychach zostanie umocniony. – Przed nami seria nowych dużych projektów, realizowanych wspólnie z tyskimi instytucjami m.in. Miejskim Domem Kultury czy Muzeum Miejskim. Będą to akcje promujące i wspierające lokalne talenty, a także zakrojone na szeroką skalę wspólne przedsięwzięcia artystyczne. Przed nami m.in. projekt, który angażuje jednego z najbardziej rozpoznawalnych współczesnych artystów-malarzy. Na pewno też, po raz kolejny, zaangażujemy się we współpracę przy organizacji Festiwalu Teatrów Niezależnych „Andromedon”– zapowiada Zawodzińska.

Gemini Park tworzy przestrzeń dla społeczności

W jeszcze innym kierunku idą działania community relations w Gemini Park Bielsko-Biała. Galeria w bieżącym roku nastawia się przede wszystkim na dalszy rozwój relacji z organizacjami pozarządowymi (NGO), tym samym wspierając kilkanaście ważnych lokalnie inicjatyw charytatywnych, ekologicznych czy prozdrowotnych. Beneficjentem wszystkich akcji wspieranych przez Gemini Park ma być lokalna społeczność.

– Kontynuujemy rozwój współpracy z naszymi stałymi partnerami, a jednocześnie poszerzamy naszą aktywność o kolejne podmioty, rozwijając dobrosąsiedzkie relacje i działając wspólnie na rzecz zdrowia, ekologii, edukacji i pomocy potrzebującym – mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

– W 2019 roku angażujemy się w projekty o pozytywnym przekazie, które mają realny wpływ na społeczność lokalną. Po raz kolejny włączamy się w projekt „Nie wypada nie pomagać”, uczestnicząc w zbiórce na rzecz Szpitala Pediatrycznego w Bielsku.  Będziemy gospodarzem drugiej już edycji lokalnego biegu charytatywnego „Bielska Dycha”. Włączamy się też w projekt zbiórki „Klapki dla Gambii oraz do akcji edukacyjnej „Zapal się na niebiesko” z okazji Dnia Autyzmu. Jak co roku włączymy się także do akcji Motomikołajów – wylicza.

– W tym roku będziemy także częścią nowego projektu „graMY doBBro”, który integruje lokalną społeczność artystyczną i jest sprzeciwem tego środowiska wobec nienawiści. Współpraca z lokalnym artystami pojawi się także przy projekcie Konkursu Malarstwa Nieprofesjonalnego im. Ignacego Bieńka. Po raz kolejny będziemy także jednym z inicjatorów akcji „Czyste Beskidy”, która zachęca do wspólnego sprzątania górskich szlaków i dbałości o nie – dodaje.

Aktywni wokół galerii będą także miasto i… mieszkańcy. Wokół centrum handlowego zrealizowane zostanie także kilka miejskich i obywatelskich inicjatyw, które wspiera bielskie centrum handlowe. W planach jest m.in. modernizacja z budżetu miasta Parku Strzygowskiego, w którym już znajduje się otwarty prawie rok temu park linowy. Powstać tam mają m.in. nowe ścieżki rowerowe i trasy dla rolkarzy.

Z kolei nad rzeką Białą, która płynie tuż przy galerii, z budżetu obywatelskiego, planowana jest zielona miejska plaża ze strefą aktywności dla dzieci i strefą wspinaczkową. Jak podkreśla przedstawicielka galerii, to kolejne projekty, które rewitalizują tereny zielone i przywracają mieszkańcom niegdyś popularne miejsce spotkań nad rzeką. Także w parku „W DECHE!” przy galerii pojawią się nowe atrakcje, w tym m.in. trampoliny.

– W 2019 roku nasze community relations opierać będzie się także na współpracy z miastem i mieszkańcami. Efektem tego ma być największa w Bielsku strefa wypoczynkowa, powstała na zrewitalizowanych terenach zielonych.  To unikalne przedsięwzięcie, pokazujące doskonale jak można połączyć różne grupy interesów we wspólnym celu – mówi Dworak.

Znak czasów

Jak podkreślają przedstawiciele Gemini Park. Tego typu zaangażowanie to znak czasów i naturalna konsekwencja ewolucji centrów handlowych. To również jeden z głównych trendów, jaki się pojawił chociażby w raporcie The Future of Shopping Center Industry Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych.

– Galerie się zmieniają, nie są już „wyspami handlowymi” w mieście. Zaangażowanie w sprawy lokalne i lokalna współpraca na stałe wpisuje się w CSR, ale także w cała filozofię działania galerii w mieście.  Dzięki temu obiekt postrzegany jest przez pryzmat nie tylko oferty handlowej, ale także przez pryzmat swojego zaangażowania i projektów ważnych dla mieszkańców. W efekcie staje się elementem miejskiej tkanki, nierozerwalnym z życiem miasta  – dodaje Dworak.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.