Zalando rozszerza ofertę w segmencie beauty, również o polskie marki

zalando-kosmetyki-online

Około 30 proc. Polaków kupuje kosmetyki w sklepach internetowych. Zalando, w odpowiedzi na ten trend, poszerza ofertę Beauty wprowadzając do sprzedaży nowe światowe marki. Na platformie dostępne będą także produkty popularnej w całej Europie polskiej marki Glov.

Według danych Polskiej Agencji Inwestycji i handlu, wartość polskiego rynku kosmetycznego wynosi obecnie około 16 mld zł, osiągając tym samym 6 miejsce pod względem wielkości w Europie. Do 2021 r., według prognoz, ma wzrosnąć aż do 20 mld zł. Szczególnie dynamicznie rozwija się w Polsce w tym segmencie sprzedaż internetowa. Aż 27 proc. Polaków kupuje kosmetyki w sklepach online. To najwyższy wskaźnik w Europie, gdzie średnia wynosi 21 procent. Co więcej, blisko 40 proc. Polaków deklaruje, że w przyszłości będzie kupowało perfumy, kremy i inne artykuły do pielęgnacji wyłącznie w sklepach internetowych.

Zalando widzi potencjał segmentu Beauty

Widząc potencjał rozwoju tego segmentu Zalando, wiodąca europejska platforma modowo-lifestyle’owa, wprowadziło, w grudniu ubiegłego roku, do swojej oferty kategorię kosmetyków. Teraz poszerza ją o produkty topowych marek m. in. grupy Estée Lauder, takich jak M.A.C., Glamglow i Bumble and Bumble a także Oribe, NYX oraz polskiej marki Glov, słynącej z wysokiej jakości akcesoriów kosmetycznych do demakijażu. Polscy klienci będą też mogli zakupić na platformie popularne perfumy DKNY, Tommy Hilfiger czy Aramis. Rozbudowując asortyment kosmetyczny, Zalando stara się uzupełnić bogaty wybór oferty modowej dostępnej na platformie.

– Wprowadzając kategorię Beauty w Zalando robimy naturalny krok w kierunku pozycjonowania się jako miejsce pierwszego wyboru dla produktów modowych i lifestylowych w Europie. Asortyment urodowy pozwoli naszym klientom na dokonywanie zakupów w jeszcze bardziej komfortowy sposób – odzież, akcesoria, obuwie i kosmetyki w ramach jednego zamówienia. Chcemy bezproblemowo zintegrować produkty kosmetyczne z modą i sprawdzić jak zareagują na to nasi klienci w Polsce. Już teraz widzimy, że są na to otwarci. 60 proc.  użytkowników Zalando kupujących kosmetyki, podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze – komentuje Pamela Wade-Lehman, Head of Beauty w Zalando SE.

Po udanej premierze kategorii Beauty w Niemczech i Polsce Zalando wprowadza również ofertę kosmetyków na pięć nowych rynków: Szwecję, Danię, Francję, Belgię i Włochy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.