Microsoft urzeczywistnił wizję przestrzeni handlowej przyszłości

microsoft-sklep

Microsoft razem z 30 partnerami i globalnymi producentami urzeczywistnia wizję przestrzeni handlowej przyszłości. Koncept stanowi odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów w branży handlu detalicznego i usług, którzy korzystają z cyfrowych i fizycznych kanałów dostępu.

– Dzisiaj prezentujemy po raz pierwszy fizyczną przestrzeń handlową Microsoft Store of the Future. To nieszablonowe podejście do transformacji cyfrowej w branży handlu detalicznego przedstawia ponad 30 różnych rozwiązań partnerów Microsoft. Chcemy inspirować, podpowiadać najbardziej innowacyjne scenariusze dla sieci handlowych i producentów, w których centrum jest klient. Głównym celem tego miejsca nie jest wcale prezentowanie samych technologii, ale prezentowanie gotowych scenariuszy prowadzących do zmiany kluczowych procesów w firmie – podkreśla Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions odpowiedzialny za sektor Retail & Consumer Goods w Microsoft.

Microsoft Store of the Future

Wychodząc naprzeciw transformacji rynku, wspólnie z ponad 30 partnerami oraz kilkoma wiodącymi producentami dóbr szybko zbywalnych, oraz elektroniki użytkowej i sprzętu gospodarstwa domowego, takimi jak PepsiCo, L’Oréal czy BSH, Microsoft otwiera Store of the Future – pierwszą fizyczną przestrzeń handlową przyszłości. Jest to miejsce, które w namacalny sposób prezentuje scenariusze zastosowania technologii w szeroko pojętej branży handlu i usług.

– Przez ostatnie lata rynek produktów szybkozbywalnych, w tym również kosmetyków, uległ bardzo silnym przekształceniom. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek e-commerce, z roku na rok osiągający dwucyfrowe ewolucje. Z tej perspektywy zmiany w fizycznych sklepach zachodzą dużo wolniej, a to daje olbrzymie pole do stworzenia nowej jakości w przestrzeni sklepu. To czego oczekują konsumenci stojąc przed półką sklepową, to już nie tylko klarowna nawigacja i edukacja, ale również połączenie światów off-line i on-line. To m.in. możliwość szybkiego dotarcia do informacji o produkcie, porad dotyczących użycia, otrzymania oferty komplementarnej, czy coraz istotniejszych recenzji konsumenckich przy wykorzystaniu komunikacji w sklepie lub z pomocą własnego urządzenia mobilnego. Nowe rozwiązania technologiczne to również doskonała okazja na pogłębienie wiedzy o zachowaniu konsumenta w procesie zakupowym, a tym samym możliwość jeszcze lepszego dopasowania do jego potrzeb. Współpraca przy tym projekcie jest dla L’Oréal kolejnym ważnym elementem naszej transformacji digitalowej, która pozwala nam budować pozycję lidera w obszarze beauty-tech – mówi Tomasz Synowiec, Senior Business Development Manager L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

microsoft-future
Microsoft Store of the Future

Ewolucja strategii omnichannel zatacza coraz szersze kręgi, przechodząc płynnie ze świata cyfrowego do fizycznej przestrzeni kontaktu konsumentów z produktami i usługami. Producenci, którzy chcą grać główną rolę w spektaklu zabiegania o klienta to ci, którzy stawiają swoich klientów w centrum wszystkich decyzji biznesowych – zwłaszcza tych dotyczących wdrażania technologii czy współpracy z właścicielami przestrzeni handlowych.

– Digitalizacja samej organizacji, jak i naszych procesów sprzedażowych jest istotnym elementem strategii biznesowej Winning with purpose PepsiCo na świecie. Nieustanie dążymy do wzmacniania naszej pozycji we wszystkich kanałach dotarcia do konsumentów, także w tych cyfrowych.  Jestem przekonana, że tak jak obecnie produkty PepsiCo są dostępne na fizycznych półkach, także w sklepach przyszłości niezmiennie obecne będą przekąski oraz napoje z oferty PepsiCo – powiedziała Małgorzata Skonieczna, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w PepsiCo Polska.

microsoft-sklep-future
microsoft-sklep-future

Jednocześnie dialog pomiędzy producentami dóbr konsumenckich i firmami z sektora handlu (retail) i dostawcami technologii to najlepsza droga do zmiany spojrzenia na kwestię przestrzeni handlowej jeszcze bardziej skoncentrowanej na kliencie. Rolą dostawców technologii jest takie dopracowanie oferty, która pozwoli płynnie odpowiadać na potrzeby producentów oraz coraz bardziej wymagających klientów.

– BSH zawsze było, jest i będzie otwarte na dialog, ponieważ rozmowa i wsłuchiwanie się w potrzeby konsumenta prowadzi do tworzenia innowacyjnych produktów. A my jesteśmy firmą, która chce oferować na rynku nowatorskie i przyszłościowe rozwiązania. I to robimy. Najlepszym przykładem jest nasza autorska platforma Home Connect dostępna pod markami Bosch i Siemens. To kompleksowe narzędzie, które umożliwia zarządzanie domem na odległość. Jeszcze kilka lat temu ten projekt był ideą i wizją. Dziś jest rzeczywistością. Może za kilka lat Sklepy Przyszłości będą mieściły się na każdym rogu, kto wie? Dziś ten koncept jest dla nas szansą do poprowadzenia dialogu z klientem, który łączyłby doświadczenie klienta stacjonarnego i internetowego – mówi Krzysztof Nagodziński, Członek Zarządu BSH w Polsce.

microsoft-sklep-przyszlosc
Microsoft Store of the Future
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl