Ceetrus Polska podsumowuje działania CSR

CSR Ceetrus

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważnym elementem strategii biznesowej Ceetrus Polska. Od wielu lat spółka realizuje szereg różnorodnych działań z tego obszaru w zarządzanych przez siebie obiektach handlowych. Szczegóły można poznać w publikacji „Działania Centrów Handlowych Auchan skierowane do lokalnych społeczności w 2018 roku”, która jest już dostępna on-line.

Szerokie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu wpisują się w wizję przyjętą przez Ceetrus Polska, zgodnie z którą firma kieruje się takimi wartościami, jak: współpraca, troska, innowacyjność oraz zaangażowanie. Dodatkowo w logo, którym firma posługuje się od 5 czerwca 2018 roku, widnieje hasło „With citizens – for citizens”. Wskazuje ono, jak ważną rolę w strategii firmy zajmuje dialog i współpraca z lokalnymi społecznościami. Narzędziem, które pozwala firmie wypełniać powyższe założenia w obszarze CSR, jest program „Dobry sąsiad”.

– Działania podejmowane w ramach programu „Dobry sąsiad” mają na celu poprawę dostępu do szeroko rozumianej kultury i edukacji, wyrażają troskę o bezpieczeństwo i zdrowie odwiedzających, a także dbałość o najbliższe otoczenie i środowisko naturalne. Wiemy, że te obszary są niezwykle ważne dla naszych klientów, z którymi chcemy budować dobre, sąsiedzkie relacje – mówi Małgorzata Rajkow-Krzywicka, dyrektor operacyjna odpowiedzialna za obszar CSR w Ceetrus Polska.

Cykliczna broszura CSR dostępna online

Od kilku lat Ceetrus Polska prezentuje aktywności z zakresu CSR w okolicznościowym wydawnictwie, które można pobrać ze strony internetowej spółki. Opisano w nim najważniejsze działania skierowane do lokalnych społeczności, a realizowane przez Centra Handlowe Auchan oraz Galerię Bronowice i Galerię Łomianki.

– Działania podejmowane w 2018 roku w 22 centrach handlowych i 2 galeriach handlowych w Polsce odpowiadają potrzebom poszczególnych regionów i oczekiwaniom ich mieszkańców. Dlatego też niektóre z obiektów kładą większy nacisk na promocję zdrowia i aktywnego spędzania czasu wolnego, podczas gdy inne skupiają się na zapewnieniu najmłodszym dostępu do kultury – podkreśla Małgorzata Rajkow-Krzywicka.

Działania w pięciu obszarach

Aktywności CSR prowadzone w Centrach Handlowych Auchan wpisują się w pięć obszarów – kulturę i naukę, region, bezpieczeństwo i zdrowie, ekologię, sport i zabawę. Osoby odwiedzające obiekty handlowe zarządzane przez Ceetrus Polska mogą skorzystać z różnorodnych sposobów spędzenia czasu z najbliższymi i wziąć udział w licznych wydarzeniach. Są wśród nich spotkania z kulturą, jak spektakle teatralne, warsztaty artystyczne, akcje czytelnicze oraz spotkania edukacyjne. Warto tu zwrócić uwagę na akcję pt. „Cyrkuluj książeczko”, czyli zbiórkę książek dla potrzebujących dzieci z domów dziecka, oddziałów szpitalnych, pogotowia opiekuńczego, szkół podstawowych, w tym szkół specjalnych. W 2018 roku, w trakcie 2-miesięcznej akcji, w 10 centrach handlowych zebrano ponad 4 tysiące książek.

Natomiast poprzez takie działania jak targi, jarmarki produktów regionalnych czy spotkania z przedstawicielami lokalnych organizacji i stowarzyszeń, Ceetrus wspiera działalność lokalnych społeczności i przyczynia się do promocji regionów. W tym obszarze warto zwrócić uwagę na akcję pt. „Wakacje z Wielkopolskim Parkiem Narodowym” obejmującą  warsztaty przyrodnicze przybliżające przyrodę Parku i dostępne w nim atrakcje, a także zajęcia fotograficzne oraz wycieczkę rowerową dla klientów Centrum Handlowego Auchan Komorniki.

Przez cały rok w Centrach Handlowych Auchan odbywają się również akcje promujące bezpieczeństwo najmłodszych w różnych codziennych sytuacjach oraz akcje bezpłatnych badań profilaktycznych. W 2018 roku w centrach handlowych kontynuowany był cykl pt. „Bezpłatny dzień ze zdrowiem” w ramach kampanii „Teraz Serce!”. Siedem Centrów Handlowych Auchan zaprosiło gości na badania profilaktyczne, m.in. ciśnienia tętniczego i EKG oraz konsultacje ze specjalistami.

Wdrażane przez Centra Handlowe Auchan ekologiczne rozwiązania w budynkach i ich otoczeniu to nie jedyne działania wspierające ochronę środowiska. Ważnym elementem strategii Ceetrus Polska jest troska o środowisko naturalne, stąd wydarzenia zwiększające świadomość ekologiczną wśród klientów. Była wśród nich akcja pt. „Drzewko za makulaturę” organizowana przez Port Rumia Centrum Handlowe Auchan. Każdy, kto dostarczył do centrum minimum 5 kg makulatury, otrzymał sadzonki drzew i krzewów.

Wśród akcji organizowanych w Centrach Handlowych Auchan nie brakuje taż wydarzeń sportowych pełnych rodzinnych emocji oraz atrakcyjnych zabaw dla dzieci. Dzięki takim imprezom firma tworzy przyjazną i atrakcyjną przestrzeń dla klientów, w tym dla rodzin z dziećmi, wypełnia czas wolny w ciekawy sposób i dostarcza rozrywki. Dobrym przykładem tego typu akcji jest wystawa zabytkowych rowerów, która odbyła się w Porcie Rumia Centrum Handlowym Auchan. Goście odwiedzający galerię zobaczyli niezwykłe egzemplarze rowerów znanych z dziewiętnastego i początków dwudziestego wieku.

Nowe usługi w centrach handlowych i wsparcie lokalnych społeczności

Ceetrus Polska w swojej publikacji CSR prezentuje nie tylko działania na rzecz lokalnej społeczności, lecz także pokazuje zmiany, jakie zostały wprowadzone w Centrach Handlowych Auchan. Sprawiły one, że wnętrza obiektów stały się przyjazną przestrzenią, która umożliwia spędzenie wolnego czasu z najbliższymi.

W publikacji na temat działań CSR nie zabrakło informacji na temat działań korporacyjnych podejmowanych przez Ceetrus Polska. W rozdziale poświęconym temu zagadnieniu można znaleźć informacje na temat działań firmy na rzecz środowiska i zrównoważonego rozwoju, promocji ekologii oraz wspierania osób potrzebujących i zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Broszurę pt. „Działania Centrów Handlowych Auchan skierowane do lokalnych społeczności w 2018 roku” można znaleźć na stronie internetowej Ceetrus Polska pod adresem www.ceetrus.pl.

O Ceetrus Polska:

Ceetrus Polska sp. z o.o. (d. Immochan Polska sp. z o.o.) działa jako właściciel, inwestor, komercjalizator i zarządca centrów, galerii oraz parków handlowych Auchan. Firma Ceetrus powstała w 1976 roku we Francji, a dziś jest obecna w 12 krajach na świecie. W Polsce prowadzi działalność od 1996 roku. Obecnie posiada 24 centra handlowe i zarządza powierzchną handlową wielkości blisko 700 tys. mkw. Ceetrus Polska jest również wyłącznym komercjalizatorem 16 obiektów handlowych z hipermarketem Auchan (d. Real) o powierzchni  38 183 mkw. Ceetrus Polska rozwija działalność w takich obszarach, jak handel, nieruchomości mieszkaniowe, biura, infrastruktura, turystyka i rekreacja.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl