Koncern LVMH notuje dynamiczny wzrost sprzedaży

Francuski koncern LVMH, największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych, zanotowała w I kwartale 2019 roku dwucyfrowy wzrost obrotów. Wzrosły one o 16 proc. rok do roku i wyniosły 12,5 mld euro.

Sprzedaż like for like wzrosła w tym okresie o 11 proc. To więcej niż spodziewali się rynkowi eksperci. Tym samym LVMH wysoko zawiesił poprzeczkę swoim rynkowym konkurentom tj. takim markom jak Kering, Richemont czy Hermes.

LVHM: wzrost we wszystkich segmentach sprzedaży

W całym ubiegłym roku LVMH uzyskał rekordowe wyniki w swojej historii. Przychody w 2018 roku wyniosły 46,8 mld euro, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł aż o 21 proc. i wyniósł 10 mld euro.

Największy udział w obrotach LVHM ma sektor modowy, który urósł o 19 proc. rok do roku. Sprzedaż w tym segmencie wyniosła ponad 16 mld euro. Również wzrost sprzedaży perfum i kosmetyków był na dwucyfrowym poziomie. Najszybciej rosły jednak obroty w segmencie jubilerskim – sprzedaż poszybowała tam aż o 37 proc. rok do roku. Obroty w tym segmencie wynoszą obecnie ponad 700 mln euro.

Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.