Rusza sezon w galerii sztuki w Starym Browarze

Stary Browar

W Galerii Na Dziedzińcu w Starym Browarze trwa wystawa Konkursu 30/30, prezentująca projekty najlepszych okładek wydawnictw muzycznych 2018 roku. To pierwsze z tegorocznych wydarzeń wystawienniczych w Galerii. Program na 2019 rok potwierdza status galerii jako miejsca promującego popkulturę w jej najciekawszych przejawach, na styku designu, mody, muzyki i sztuki.

Wernisaż wystawy Konkursu 30/30 zainaugurował program Galerii na Dziedzińcu na 2019 rok. Prezentacja obejmuje 30 projektów okładek płytowych wybranych przez jury w drodze konkursu. Wystawie towarzyszą oprowadzania i warsztaty, a jej wielkim finałem będą koncerty na scenie 30/30 w Starym Browarze w ramach jednego z najpopularniejszych festiwali polskiej muzyki – Enea Spring Break.

Wystawy w stylu pop w Starym Browarze

Do momentu sprzedaży Starego Browaru przez Grażynę Kulczyk funduszowi DWS Grundbesitz GmbH w 2015 roku galeria znajdowała się pod opieką Art Stations Foundation. Punktem wyjścia wystaw organizowanych przez Fundację były dzieła z Kolekcji Grażyny Kulczyk. Pierwszą dużą wystawą zorganizowaną po przejęciu Browaru przez Fundusz była spektakularna “Björk Digital” z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej.

– Wystawą Björk rozpoczęliśmy nowy rozdział w historii Galerii – mówi Joanna Tupalska, dyrektor marketingu Starego Browaru, zarządzająca programem Galerii na Dziedzińcu. Szukaliśmy drogi, żeby jeszcze bardziej zespolić profil Galerii z samym Starym Browarem i przybliżyć ją naszym Klientom. Kluczem do tego stał się język popkultury. Nasz aktualny program wystaw łączy sztukę z modą, muzyką, designem, a prezentacje – często dosłownie, dzięki nowym technologiom – wciągają widza.

Galeria sztuki w Starym Browarze
Galeria sztuki w Starym Browarze

Kolejnym wystawienniczym sukcesem Starego Browaru była prezentacja prac fotografa gwiazd Davida LaChapelle’a, zorganizowana z okazji 15-lecia Starego Browaru. Obejrzało ją prawie 150 tysięcy osób. W czasie obchodów jubileuszu Centrum oficjalnie potwierdzono, że wystawy w Galerii na Dziedzińcu pozostaną stałym elementem kalendarium eventowego Browaru.

Po co galerii handlowej galeria sztuki

– Oferta kulturalna w Starym Browarze jest bogata od początku istnienia Centrum. Nie jest, jak w przypadku innych centrów handlowych, reakcją na wprowadzenie niedziel bez handlu, mającą amortyzować spadki odwiedzalności. Sztuka wpisana jest w DNA Browaru niezmiennie, od dnia otwarcia, kiedy w części Atrium została zaprezentowana rzeźba Igora Mitoraja – jeden z symboli miejsca. Stary Browar aktywnie uczestniczy w życiu miasta. Jesteśmy w samym sercu Poznania i – podobnie jak organizacje miejskie – dbamy o to, żeby ludzie chcieli w spędzać czas w centrum miasta. Tworzymy miejsce nie tylko dla jakościowych zakupów, z dopracowanym tenant mixem, ale także świadomie kuratorowany program wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych oraz przestrzeń przyciągającą inicjatywy miejskie, takie jak festiwal muzyczny Enea Spring Break czy Poznań Design Festiwal – mówi Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Starym Browarem. Istotny jest dla nas nie tylko kulturotwórczy wymiar Galerii, ale także jej oddziaływanie na biznes. Ludzie odwiedzający wystawy zostają w Centrum dłużej. Galeria przyciąga także zupełnie nowe grupy odwiedzających, turystów, budzi zainteresowanie mediów.

W 2019 roku w Galerii na Dziedzińcu odbędą się jeszcze cztery wystawy. Kolejne prezentacje, to przygotowana we współpracy z Uniwersytetem Artystycznym polsko-japońska wystawa sztuki współczesnej oraz Poznań Design Festiwal, którego szósta edycja odbędzie się w całości w Starym Browarze w dniach 10-19 maja. Jesienią Browar zapowiada kolejną dużą wystawę we współpracy z zagranicznym twórcą związanym z modą. Jej otwarcie zaplanowano na listopadowe urodziny Centrum.

Stary Browar jest współczesnym centrum mixed-use: handlowym i  kulturalnym w sercu Poznania, odwiedzanym każdego roku przez około 9 milionów osób. Znajduje się tu ponad 200 sklepów – marek globalnych i indywidualnych (w tym butiki autorskie i kilkadziesiąt marek premium), ponad 20 restauracji i kawiarni (także autorskie z cenionymi szefami kuchni), przestrzenie biurowe, wystawiennicze i eventowe, najnowocześniejsze w Polsce Multikino, kluby muzyczne, 5-gwiazdkowy hotel butikowy Blow Up Hall 5050 oraz 4-hektarowy park, w którym latem odbywają liczne bezpłatne wydarzenia przyciągające tysiące Poznaniaków i turystów. Twórczynią Starego Browaru jest Grażyna Kulczyk. Od 2015 r. właścicielem jest DWS Grundbesitz GmbH – jeden z czołowych funduszy inwestycyjnych na świecie z ponad 60-letnim doświadczeniem i międzynarodową reputacją. Dziś Stary Browar to manifest miejskiego życia: zakupy, wydarzenia i liczne okazje do jakościowego spędzania czasu: wystawy, koncerty, pokazy mody, warsztaty, relaks w parku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl