EPP: Rekordowe 100 mln klientów i wzrost dochodów z najmu

swierczynski-michal-epp

W centrach handlowych EPP w ubiegłym roku odnotowano rekordową liczbę 100 mln odwiedzających. Spółka osiągnęła ponadto imponujący wzrost dochodów netto z najmu (LFL NRI) w wysokości 4,2 proc. Oznacza to, że pomimo wprowadzenia zakazu handlu w niedziele największemu właścicielowi nieruchomości handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu udało się utrzymać tendencję wzrostową.

– Pomimo bardzo wymagającego otoczenia naszej działalności w 2018 r. udało nam się odnotować wzrosty odwiedzalności i sprzedaży, a nasze wyniki są lepsze od średniej rynkowej. Świadczy to między innymi o jakości naszego portfolio i tenant-mixu. Nieustannie dbamy też o poprawę jakości doświadczenia zakupowego poprzez modernizację naszych obiektów i wprowadzanie nowych najemców. Na uwagę zasługuje też zainicjowany przez nas w drugiej połowie ubiegłego roku ambitny program aktywności społecznych, który obecnie rozwijamy w kolejnych centrach handlowych – mówi Michał Świerczyński, członek zarządu EPP, odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.

Integracja czterech centrów handlowych M1

Dla EPP ubiegły rok był okresem intensywnej pracy m.in nad udaną integracją czterech centrów handlowych M1 w Czeladzi, Krakowie, Łodzi i Zabrzu oraz King Cross Marcelin w Poznaniu. Spółka wykonała także liczne działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności swoich lokalizacji, dzięki stałemu poszerzaniu tenant-mixu oraz rozbudowie lokali. Na koniec ubiegłego roku wskaźnik wynajęcia powierzchni w centrach handlowych EPP przekroczył 99,4 proc.

Jednym z działań podjętych przez spółkę w reakcji na ograniczenie handlu w niedziele był program aktywności społecznych. Zapoczątkowane jesienią ubiegłego roku ambitne działania animacyjne, angażujące lokalne społeczności i organizacje, skutkowały wzrostem liczby gości w prowadzących je centrach nawet o 90 proc. – 120 proc. w stosunku do innych niehandlowych niedziel.

W najbliższym czasie EPP planuje otwarcie swojej flagowej inwestycji  w Warszawie, Galerii Młociny, która powiększy portfel nieruchomości handlowych spółki o 84 tys. mkw. ulokowanych na strategicznym stołecznym rynku. Do 2020 r. do EPP ma należeć 28 obiektów handlowych o powierzchni miliona mkw., odwiedzanych rocznie przez 120 mln gości.

O EPP

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych oraz sześć biurowych o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 000 m², a także dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji. Projekty EPP zlokalizowane są w 20 największych miastach Polski. Celem EPP jest budowanie wartości dla akcjonariuszy i zapewnianie konsumentom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Spółka notowana jest na giełdach w Johannesburgu (JSE) i Luksemburgu (Euro MTF).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl