Deloitte: urządzenia cyfrowe towarzyszą konsumentom w 6 na 10 wizyt zakupowych

comarch-mobile-omnichannel-retail

Polacy chętnie korzystają z narzędzi cyfrowych podejmując decyzje zakupowe – najczęściej zanim pójdą do sklepu.

W jakim stopniu Polacy wspierają się technologiami cyfrowymi w trakcie podejmowania decyzji zakupowych? Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte podczas sześciu na dziesięć wizyt w sklepie stacjonarnym klienci wykorzystują urządzenia elektroniczne. Jest to tzw. wskaźnik wpływu cyfrowego, który w Polsce kształtuje się na poziomie 60 proc.

To jeden z głównych wniosków przeprowadzonego przez Deloitte badania dotyczącego przenikania się świata fizycznego oraz cyfrowego w obszarze konsumenckim, czyli raportu „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019”.

Deloitte: przenikanie się świata cyfrowego i tradycyjnego

Narzędzia cyfrowe na trwałe zmieniły codzienne życie, również sposób podejmowania decyzji przez konsumentów, stając się jednym z podstawowych punktów styku na ścieżce zakupowej.

– Rozdzielanie sfery cyfrowej od fizycznej przestaje dzisiaj mieć sens i może przynieść gorsze wyniki firmom. Postanowiliśmy zmierzyć jak silnie przenikają się te dwa światy dla polskiego konsumenta. Nasze badanie pokazało, że urządzenia cyfrowe towarzyszą konsumentom w 6 na 10 wizyt zakupowych, co mierzy stworzony przez Deloitte wskaźnik wpływu cyfrowego – tzw. Digital Influence Factor, który w Polsce wynosi 60 proc. – mówi Michał Pieprzny, Lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl