Manufaktura rozpoczyna ogromną inwestycję

manufakura-apsys

W Manufakturze w Łodzi rozpoczyna się właśnie wielka modernizacja. Inwestycję poprzedziły specjalistyczne badania konsumenckie dotyczące aktualnych preferencji gości. To na ich podstawie zaplanowano zmiany w aranżacji przestrzeni, wybierając rozwiązania najnowszej generacji, zgodne z obowiązującymi światowymi trendami w branży retail.

Rozpoczynająca się modernizacja to zdecydowanie największa inwestycja w 13-letniej historii Manufaktury. Właściciel obiektu, jak i Apsys Polska – zarządcy centrum, przygotowywali się do tego przedsięwzięcia od kilku lat. Projekt zmian poprzedziły kilkuetapowe, indywidualnie opracowane badania opinii i upodobań klientów. Niecodzienna jest też skala inwestycji – na modernizację budynku galerii handlowej przeznaczono 90 milionów złotych.

– Pracując nad tym projektem, zwróciliśmy szczególną uwagę na obszar customer experience, który jest dla nas szczególnie ważny – mówi Marcin Stokowiec, dyrektor ds. inwestycji w Apsys Polska.

Modernizacja Manufaktury potrwa ok. 17 miesięcy

Choć modernizacja obejmie całą galerię handlową, obiekt będzie funkcjonował bez zakłóceń, przez cały, 17-miesięczny okres zaplanowanych prac. Co ciekawe, koncepcję zmian opracował zespół pracowni Sud Architekt Polska, która była odpowiedzialna za projekt i budowę Manufaktury. Architekci i projektanci doskonale czują ducha tego obiektu i zaproponowali projekt zgodny z oczekiwaniami, ale także spójny z niepowtarzalnym klimatem Manufaktury.

Manufaktura została otwarta 13 lat temu, projektowana była blisko dwie dekady temu. Doskonale dostosowana do stylu życia przez wiele lat spełniała wymagania i oczekiwania odwiedzających ją osób. Ale świat nie stoi w miejscu, zmienia się w niewiarygodnym tempie, zmieniają się sposoby spędzania wolnego czasu, robienia zakupów czy relaksu z bliskimi. Manufaktura chce nadal, jak to było dotychczas, nadążać za tymi zmianami i nowymi oczekiwaniami klientów. Chce je wyprzedzać, być nadal wyjątkowym, nie dającym się zastąpić miejscem spotkań i zakupów dla mieszkańców Łodzi i regionu. Dlatego przedstawiciele właściciela oraz zarządcy obiektu jednogłośnie uznali, że przed rozpoczęciem prac związanych z planowaniem modernizacji dokładnie poznają i przeanalizują  aktualne preferencje gości Manufaktury.

Co się zmieni w Manufakturze?

Po 17 miesiącach prac, jesienią 2020 roku, budynek galerii handlowej Manufaktury będzie wyglądał inaczej niż dziś. Zmiany będzie widać już przy głównym wejściu od strony rynku. Zniknie wiatrołap, a w miejscu drzwi automatycznych pojawią drzwi obrotowe, bardziej ergonomiczne i zapewniające lepsze właściwości termiczne w budynku. Nowa podłoga w wejściu głównym będzie kontynuacją układu nawierzchni rynku. Drewniane parkiety, które zachwyciły pierwszych odwiedzających w 2006 roku, przejdą gruntowną renowację. Zgodnie z aktualnymi trendami, front budynku galerii handlowej zaprojektowany został w odcieniach szarości i będzie nawiązywał do industrialnego charakteru tego miejsca.

Oczywiście, w miejscu wyznaczającym standardy dla całej branży, nie mogło zabraknąć nowych technologii. Dzięki rozwiązaniom z tej branży, znacząco zmieni się wygląd rotundy galerii handlowej, a innowacyjne rozwiązania dostarczą gościom Manufaktury niezapomnianych wrażeń.

Niemal w całości zostanie wymieniony system oświetlenia. Do współpracy zaproszono SKR Light – brytyjską firmę specjalizującą się w architekturze światła. Designerzy opracowali projekt, który zwiększy atrakcyjność i efektywność oświetlania wnętrza. Bardzo istotne jest podniesienie parametrów energooszczędności.

– Celem tej inwestycji jest oczywiście unowocześnienie, podniesienie komfortu korzystania i przebywania w obiekcie, wprowadzenie rozwiązań energooszczędnych, sprzyjających ochronie środowiska. Dzięki wymianie oświetlenia zużycie energii zmniejszy się aż o 30 procent – tłumaczy Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Strefa restauracyjna przejdzie metamorfozę

Największe zmiany nastąpią w strefie restauracji. Przestrzeń znacząco rozjaśni się dziennym światłem za sprawą ogromnego świetlika zamontowanego w konstrukcji dachu. Konstrukcja szedowa będzie nawiązaniem do charakterystycznego elementu architektury industrialnej XIX wieku. Właśnie w ten sposób doświetlano niegdyś fabryczne hale. Wymieniony zostanie także system klimatyzacji i wentylacji, co znacząco podniesie komfort przebywania w tym miejscu. Całkowicie zmieni się wystrój – wymienione zostaną podłogi, meble i oświetlenie. Wszystko zgodnie z aktualnymi trendami wystroju wnętrz – pojawi się sporo drewna i wykończeń z naturalnych materiałów. Przyjazną atmosferę zapewni również naturalna zieleń.

W strefie restauracji powstanie obszar dedykowany rodzinom z małymi dziećmi. Ale to nie jedyne atrakcje dla najmłodszych gości Manufaktury. Dotychczasowe place zabaw zostaną zastąpione absolutnie wyjątkową przestrzenią, oczywiście nadal dostępną dla dzieci.

Inwestycja umożliwi także wydzielenie nowej powierzchni najmu, stworzy miejsce dla nowych marek w Manufakturze. Powstanie około 1000 mkw. GLA przeznaczonej  dla najemców, którzy czekają na wolne przestrzenie w tym obiekcie. Istotną zmianą, będzie podniesienie witryn na piętrze o ponad metr. To znacząco zwiększy widoczność marek w tej części galerii handlowej. Pomoże to lepiej wyeksponować logotypy przy zachowaniu funkcjonalnego i estetycznego układu przestrzeni.

Zgodnie z potrzebami klientów przebudowane zostaną także strefy wypoczynku. Projektanci stawiają nie tylko na wygodę, ale też na nowoczesny, odważny design, umiejętnie połączony z oryginalnymi rozwiązaniami w projektowaniu zieleni.

Harmonogram prac został dopracowany w najmniejszym szczególe. Dużym wyzwaniem było zsynchronizowanie działań wielu podwykonawców i podzielenie prac na etapy.

– Wszystko po to, by modernizacja była jak najmniej uciążliwa dla najemców i gości. Drobne prace instalacyjne prowadzone będą w dzień, a pozostałe nocami i w niedziele niehandlowe, tak by goście Manufaktury nie odczuli żadnych niedogodności z powodu remontu – zapewnia Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl