Sprzedaż Biedronki wyhamowała

biedronka

Przychody sieci Biedronka wzrosły w I kwartale w krajowej walucie o 2 proc. rdr do 2,9 mld euro, jednak sprzedaż like for like spadła w tym okresie o 1,1 procent.

Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sieci dyskontów Biedronka i drogerii Hebe, miała w pierwszym kwartale 2019 roku 72 mln euro zysku netto j.d. wobec 85 mln euro rok wcześniej. Przychody wzrosły w tym okresie o 1,1 proc. do 4,247 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 214 mln euro, co oznacza spadek o 0,6 proc. w ujęciu rok do roku.

Biedronka ma problem z zakazem handlu w niedzielę

Przychody sieci Biedronka wzrosły w krajowej walucie o 2 proc. rdr do 2,9 mld euro. Sprzedaż like for like spadła w tym okresie o 1,1 proc. EBITDA Biedronki wyniosła 195 mln euro, co oznacza spadek o 1,6 proc. w ujęciu rok do roku licząc w euro, i wzrost o 1,2 proc. licząc w złotówkach. Zdaniem władz spółki na gorsze wyniki sprzedaży porównywalnej miał wpływ termin tegorocznych Świąt Wielkanocnych oraz rozszerzenie przepisów o zakazie handlu w niedzielę.

Drogerie Hebe na wyraźnym plusie

Zdecydowanie lepiej wyglądała w I kwartale tego roku sprzedaż należącej do grupy Jeronimo Martins sieci drogerii Hebe. Wyniosła ona 56 mln euro, co oznacza wzrost o 19,8 proc. rok do roku, a licząc w złotówkach aż o 23,3 procent. Sprzedaż like for like w drogeriach Hebe wzrosła o 5,4 proc. pomimo ograniczeń związanych z zakazem handlu w niedziele.

Jeronimo Martins Polska

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki – największej sieci detalicznej w Polsce, mającej 2850 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. Sieć Biedronka, obecna na polskim rynku od ponad 20 lat, współpracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi. Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ponad 65 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 12 mld zł. Jeronimo Martins Polska S.A. jest 2. co do wielkości polską firmą, a Biedronka 2. najcenniejszą polską marką według dziennika „Rzeczpospolita”. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl