AmRest zyskuje dzięki akwizycjom

amrest-starbucks-kawiarnia

Wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w pierwszym kwartale 2019 roku 445 mln EUR i były o 28,1 proc. wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 30,1 procent.

Poza rozwojem organicznym na dynamikę sprzedaży Grupy w I kwartale 2019 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych 15 restauracji KFC we Francji, sieci Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop. Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w tym okresie wzrosły o 12,6 procent.

AmRest w regionie CEE

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w I kwartale 2019 186 mln EUR, co stanowi wzrost o 13,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2018. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 16,1 procent.

Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w tym okresie 44 mln EUR i były o 11,5 proc. wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji w porównaniu do 2018 wzrosła o 19,2 procent.

Wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w I kwartale 2019 kształtowała się na poziomie 191 mln EUR i była o 52,3 proc. wyższa, niż przed rokiem. Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły 65 mln EUR i były o 17,8 proc. wyższe, niż przed rokiem.

Przychody na rynku chińskim  osiągnęły poziom 20 mln EUR i były o 28,6 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2018 roku (wzrost o 26,1 proc. w walucie lokalnej). Przychody segmentu Unallocated w I kwartale 2019 wyniosły 5 mln EUR i były o 24,3 proc. wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 27,7 procent.

Globalne portfolio AmRest

AmRest Holdings SE jest jedną z wiodących publicznie notowanych spółek restauracyjnych w Europie. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem sieci La Tagliatella, Bacoa, Sushi Shop, Blue Frog oraz KABB.

Obecnie Spółka zarządza liczbą ponad 2100 restauracji w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 26 krajach: Polsce, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Rosji, Hiszpanii, Francji, Belgii, Portugalii, Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Czechach, Niemczech, Luksemburgu, Iranie, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Armenii, Azerbejdżanie, Chinach oraz we Włoszech i na Węgrzech.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl