Rossmann inwestuje w rozwiązania usprawniające usługę click & collect

rossmann-microsoft

Licząca ponad 1,3 tys. drogerii sieć Rossmann stawia na utrzymanie stałego, wysokiego poziomu obsługi klienta. Obecnie batalia o utrzymanie klienta dzieje się w czasie rzeczywistym i cyfrowym. Dlatego firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania, które usprawni obsługę klientów korzystających z usługi click & collect.

Mając na uwadze zapewnienie klientom najwyższej jakości doświadczeń w punkcie handlowym i przestrzeni on-line, Rossmann zbudował kompleksowy system rozwiązań zapewniających sprawność zarządzania procesami operacyjnymi. Jednym z jego elementów jest linia tabletów Surface Go, wykorzystywana przez pracowników drogerii do obsługi systemu click & collect. Dzięki wizualizacji półek sklepowych na ekranie, na których rozmieszczone są poszczególne produkty, zapewnia szybkie zebranie i przygotowanie zamówienia dla klienta. Ze względu na wygodę użytkowania, Surface Go jest również stosowany do komunikacji z pracownikami oraz prowadzenia szkoleń online.

– Decyzja o wyborze Surface Go wynikała z analizy wskaźnika jakości do ceny, który okazał się korzystniejszy od innych rozwiązań. Przekonała nas również jakość wykonania. Sprzęt Microsoft z powodzeniem zastąpił konieczność zakupu drogich laptopów wstrząsoodpornych. Surface Go sprawdził się zarówno w przestrzeni sklepowej, jak i na zapleczu – mówi Maciej Muraszewski, kierownik sekcji wsparcia sklepów w Rossmannie.

Rossmann: klient na pierwszym miejscu

Odpowiednia ekspozycja towarów ma na celu zapewnienie klientom jak największej wygody zakupów. Jest to możliwe poprzez odpowiednie rozmieszczenie grup asortymentowych na powierzchni sprzedażowej oraz optymalne rozplanowanie i ustawienie artykułów na półkach. Pomaga to w zapamiętaniu, gdzie znajdują się poszczególne produkty, co minimalizuje czas ich szukania oraz wywołuje pozytywne skojarzenia dla konsumentów. W przypadku Rossmanna półka zmienia się raz w miesiącu dla każdej kategorii produktowej. Przy planowaniu rozmieszczenia towarów w sklepach i wprowadzeniu ekspozycji poszczególnych produktów pracownicy drogerii korzystają również z Surface Go.

– Za właściwą ekspozycją produktów stoi złożony system zawierający wytyczne marketingowe i promocyjne. Na Surface Go wyświetlamy efekty pracy systemu w postaci przestrzennego planu sklepu. Pracownik ma precyzyjnie określony układ działów i półek z poszczególnymi produktami, co pozwala nam zachować spójność prezentacji we wszystkich sklepach. Daje nam również pewność, że klienci będą mieli przejrzysty i przyjazny dostęp do ulubionych produktów – mówi Miłosz Żychliński, kierownik Działu Layoutu w Rossmannie.

rossmann-omnichannel

Usługa „Kliknij i odbierz”

Współczesny klient przyzwyczajony do ciągłego dostępu do internetu podkreśla wygodę i elastyczność zakupów on-line. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, Rossmann wprowadził usługę click & collect, zapewniając możliwość wygodnego zamówienia produktów on-line i odbioru w dowolnym sklepie. Do sprawnej obsług całego procesu potrzebne są wygodne rozwiązania cyfrowe. Pracownicy wyposażeni w tablet Surface Go są w stanie identyfikować zamówienie on-line i kompletować je błyskawicznie dla klientów będących fizycznie w drogerii, już po godzinie od złożenia zamówienia. W ten sposób Rossmann wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów wybierających popularny kanał e-commerce.

– Dla wielu klientów w dalszym ciągu ważna jest możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów osobiście, jednak z drugiej strony oczekują szybkości i jakości obsługi, do której przyzwyczaja ich kanał cyfrowy. Tak, jak zmieniają się zachowania konsumentów, tak muszą zmieniać się sklepy. My pomagamy naszym partnerom nie tylko nadążyć za klientami, ale być o krok przed ich potrzebami – dodaje Piotr Sokół, dyrektor Działu Sprzedaży w Rossmann.

Współpraca Rossmanna z Microsoft

Współpraca obu marek wymagała przygotowania odpowiednich scenariuszy prezentujących wykorzystanie sprzętu Microsoft. Połączenie Surface Go z Windows 10 umożliwia realizację innych projektów firmy wykorzystujących mobilność w bezpiecznym środowisku.

– Jako partner naszych klientów chcemy nie tylko dostarczać technologię, ale wspólnie sprostać oczekiwaniom, które definiują klienci i pracownicy drogerii. Sieć Rossmann cieszy się zaufaniem Polaków, ze względu na przyjazną i kompetentną obsługę sklepów, gdzie klient może poczuć się wyjątkowo. Jest to możliwe dzięki budowie perfekcyjnie funkcjonującego systemu wykorzystującego narzędzia cyfrowe. To dla nas szczególne wyróżnienie, że jednym z elementów tego rozwiązania jest Microsoft Surface Go – mówi Anna Wesołowska, kierująca grupą produktów Surface Commercial i HoloLens w polskim oddziale Microsoft.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl