Savills: wspólny cel najemców i zarządców centrów handlowych

savills-tenant-school

Savills Tenant School to nowe interaktywne narzędzie, które ma zapewnić wymierne korzyści zarówno dla najemców, jak i zarządców centrów handlowych. W rezultacie skorzystać mają także klienci. Na razie projekt rozwijany jest we Włoszech, ale niewykluczone, że w przyszłości skorzystają z niego również pracownicy i najemcy centrów handlowych w Polsce.

Savills jest Partnerem merytorycznym SCF 2019 CEE, największych targów nieruchomości handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

marta-mikolajczyk-pyrc-savills
Marta Mikołajczyk-Pyrć

Wiele sieci handlowych również na własną rękę przeprowadza szkolenia pracowników. Tym bardziej, że tzw. miękkie kompetencje coraz częściej decydują o sukcesie danej marki. W tym wypadku problemem jest rotacja wśród pracowników, która w branży handlowej jest wyjątkowo duża.

– Naszą rolą nie jest wchodzenie w kompetencje poszczególnych sieci, ale zaoferowanie wartości dodanej w postaci np. darmowych szkoleń dla pracowników, która leży w naszym wspólnym interesie. W Galerii Pomorskiej, której jesteśmy zarządcą prowadziliśmy m.in. szkolenia z visual merchandisingu. Usługi oferowane przez nas najemcom wykraczają jednak daleko poza same szkolenia i obejmują m.in. porady stylistów, czy możliwość zamieszczenia treści na prowadzonych przez nas profilach w mediach społecznościowych. Tego typu inicjatywy cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem – mówi Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor pionu zarządzania nieruchomościami handlowymi w polskim biurze Savills.

– Oczywiście organizujemy także obowiązkowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa, m.in. z udziałem przedstawicieli policji, które są skierowane przede wszystkim do pracowników ochrony oraz kierowników i pracowników sklepów. Dla nas bezpieczeństwo jest kluczowe – dodaje.

Savills: budowanie pozytywnego wizerunku galerii handlowej

Jej zdaniem centrum handlowe stanowi jeden organizm, w ramach którego wszyscy powinni dążyć do wspólnego celu, jakim jest budowanie pozytywnego wizerunku danej galerii.

– Identyfikowanie się pracowników z miejscem, w którym pracują, jest bardzo ważne. Zwłaszcza w przypadku centrów handlowych, które są przestrzenią publiczną. Na całokształt doświadczenia zakupowego klientów ma wpływ wiele elementów, za które odpowiedzialni są zarówno najemcy, jak i zarządcy. Tylko dzięki bliskiej współpracy obu stron można osiągnąć zadowalające efekty. Oczywiście zdrowa rywalizacja pomiędzy poszczególnymi najemcami jest również wskazana, a do tego zachęca m.in. system grywalizacji na platformie Savills – kończy Marta Mikołajczyk-Pyrć.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl