Wydatki klientów CH Czyżyny, Bielawy i Guliwer wzrosły o 13 proc.

CH Czyżyny

Najemcy centrów handlowych Czyżyny w Krakowie, Bielawy w Toruniu i Guliwer w Łodzi mają powody do zadowolenia. We wszystkich trzech obiektach należących do Newbridge Poland wzrastają wydatki zakupowe klientów przypadające na jedną osobę. Tylko w I kwartale 2019 roku versus I kwartał 2018 wzrosły one średnio aż o 13 proc.

Najwięcej w sklepach zostawiają klienci w Łodzi. Tam wydatki na zakupy pojedynczego klienta zwiększyły w pierwszym kwartale niemal o 18 proc. Robiący zakupy w Bielawach wydali z kolei aż o 7,5 proc. więcej niż w tym samym czasie rok temu. Krakowskie centrum zanotowało natomiast wzrost sięgający blisko 13,5 proc.

Zdaniem Elwiry Pyrkowskiej, Asset Managera w Newbridge Poland, za pozytywnym trendem w centrach należących do inwestora stoi kilka czynników.

– Obiekty Newbridge mają dziś silną pozycję na lokalnych rynkach. To centra sąsiedzkie, niezwykle mocno osadzone, z dobrze skomponowaną, kompaktową ofertą, która dopasowana jest zarówno do rynku, różnych potrzeb klienta, ale przede wszystkim do jego portfela – mówi.

– To sprawia, że nasze centra są chętnie wybierane przez różne pokolenia, zarówno na duże weekendowe zakupy, jak również na codzienny szybki shopping. Format convenience sprawia natomiast, że satysfakcjonujące zakupy zrobią u nas osoby szukające dobrej oferty spożywczej, wyposażenia wnętrz, usług, ale też mody czy zdrowia i urody – dodaje Pyrkowska.

Zmiany już procentują

Duży wpływ na notowane ostatnio wyniki ma zmieniające się otoczenie zakupowe. Od ponad roku właściciel obiektów mocno inwestuje w ich modernizację. Od wymiany całej posadzki w Bielawach, poprzez nowoczesne strefy food court oraz strefy relaksu w Czyżynach i Bielawach, kończąc na placu zabaw dla dzieci w Krakowie.

– Nasze centra nieustannie się zmieniają, zarówno wizualnie, jak i w tenant mix’ie. Tym samym dopasowują się zarówno do oczekiwań współczesnego konsumenta, jak i do potrzeb klienta na lokalnym rynku. Coraz ciekawsza oferta i bardziej komfortowe otoczenie zachęcają z kolei do dłuższych i częstszych zakupów – mówi Pyrkowska.

Więcej wydają, obroty rosną

Rosnące wydatki pojedynczego klienta nie pozostają bez wpływu na obroty w 3 centrach Newbridge. Te również w I kwartale 2019 roku w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem wzrosły średnio ok 3 proc. i to pomimo większej liczy niedziel niehandlowych.

Najwięcej zyskali najemcy centrum handlowego Guliwer w Toruniu. Tam w okresie od stycznia do marca 2019 w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem obroty like-for-like wzrosły o niemal 4 proc. W tym samym czasie toruńskie Bielawy zanotowały wzrost o blisko 3 proc., a Czyżyny w Krakowie o 1 proc.

– W naszych centrach obserwujemy dziś stabilny trend wzrostu obrotów, który skutecznie opiera się negatywnym skutkom pogłębiającego się zakazu handlu w niedziele i święta. Dla naszych najemców to dobra prognoza na przyszłość, bo pokazuje niesłabnące zainteresowanie ich ofertą – mówi Pyrkowska.

Coraz ciekawszy tenant-mix

Spory wpływ na rosnące wydatki oraz obroty mają także zmiany w ofercie, jakie zachodzą w centrach w Krakowie, Toruniu oraz Łodzi.  Od IV kwartału 2018 w Czyżynach pojawiają się nowe sklepy m.in. Diverse, Flying Tiger Copenhagen, Orsay, Queen i Pierre Cardin.

Z kolei w Bielawach otwarto Sunway Travel, Świat Zabaw i Ewtex. Lada dzień w Toruniu otwiera się także piekarnia Bartkowscy oraz optyk Kodano. Podsumowując, I kwartał 2019 przyniósł Newbridge aż 8 umów najmu z nowymi markami.  Poza już otwartymi sklepami oferta Czyżyn i Bielaw wkrótce wzbogaci się o takie marki jak: Home&You czy Big Star.

– Kontynuujemy dynamiczny rozwój naszego tenant-mix, zapraszając nowe, atrakcyjne marki. Tym samym tworzymy nowoczesną ofertę convenience jeszcze bardziej przyjazną klientowi, dopasowaną do jego realnych potrzeb i oczekiwań. Zmiany jakie wprowadzamy mają na celu zapewnienie odbiorcom niezwykle atrakcyjnej oferty handlowej w ich najbliższym sąsiedztwie  – mówi Joanna Bieniek, Leasing Manager Newbridge Poland.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl