Helios notuje dynamiczny wzrost przychodów

Kino Helios w Blue City

Rosnące dwukrotnie szybciej niż na rynku wpływy ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios zapewniły Grupie Agora wzrost przychodów w 1. kwartale 2019 r. Grupa z sukcesem rozwija także działalność gastronomiczną, otwierając kolejne lokale pod markami własnymi Papa Diego i Van Dog oraz planując rozwój marki Pasibus.

W 1. kw. 2019 r. całkowite przychody Grupy Agora wzrosły o 10,9 proc. i wyniosły 308,4 mln zł.  W największym stopniu przyczyniły się do tego rekordowe kwartalne wpływy z działalności filmowej w wysokości 27,7 mln zł oraz wyższe przychody z działalności kinowej sieci Helios.

Cały polski rynek kinowy korzystał z bardzo wysokiej w tym kwartale frekwencji (wzrost o 8,8 proc. r/r), a dynamika sprzedaży biletów w sieci Helios była dwukrotnie wyższa niż rynkowa, sięgając 19,0 proc. (76,8 mln zł wpływów). Helios odnotował też wzrost sprzedaży w barach kinowych o 28,8 procent.

Agora: wyższe wpływy z działalności gastronomicznej

Wyższe były również przychody z pozostałej sprzedaży Grupy w kwocie 13,9 mln zł, m.in. dzięki wpływom z działalności gastronomicznej rozwijanej przez spółkę Foodio Concepts pod markami Papa Diego i Van Dog.

Od początku 2019 r. Grupa Agora realizowała kolejne projekty zgodnie z zakładaną strategią rozwojową na lata 2018-2022. Agora stawia m.in. na działalność gastronomiczną – Foodio Concepts, spółka z grupy Helios, otworzyła już 13 lokali pod markami własnymi Papa Diego i Van Dog. W 2019 r. ma powstać łącznie około 20 nowych restauracji. Dodatkowo Helios otrzymał zgodę UOKiK na dokonanie koncentracji i będzie rozwijać sieć Pasibus poprzez dedykowaną spółkę Step Inside.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl