Gemini Park Bielsko-Biała: retailtainment nakręca ruch w niedziele niehandlowe

Gemini Park Bielsko-Biała

Retailtainment przynosi galeriom handlowym coraz więcej korzyści. Pomaga także odrobić część strat powstałych w związku z wejściem w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta. Przykładem jest Gemini Park Bielsko-Biała. Dzięki dynamicznie rozwijającej się ofercie rozrywkowej galeria nie tylko poszerza grono klientów, ale także zwiększa u siebie ruch w niedziele niehandlowe.

Gemini Park Bielsko-Biała odrabia niedzielne straty, jakie przyniosła wprowadzona w marcu ubiegłego roku ustawa o zakazie handlu w niedzielę i święta. Pomaga mu w tym niezwykle skuteczna strategia, której celem jest stałe zwracanie uwagi klientów na niedzielne atrakcje rozrywkowe i wypoczynkowe dostępne w centrum handlowym.

– Już w pierwszym tygodniu obowiązywania zakazu ruszyliśmy z kampanią „SUPERotwarta”, którą promowaliśmy się jako galeria czynna 7 dni w tygodniu, szybko utrwalając ten przekaz na Podbeskidziu  Co więcej, z kampanii uczyniliśmy stały element promocji naszego centrum handlowego. Nie zakończyliśmy jej po paru miesiącach, ale dalej ją kontynuujemy w różnych mediach, coraz głębiej penetrując lokalny rynek i docierając z informacją do coraz szerszego grona potencjalnych klientów, a w szczególności do rodzin z dziećmi – mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Na tym jednak nie poprzestano. Centrum handlowe odważnie sięgnęło po możliwości jakie daje mu retailtainment, czyniąc z Gemini Park źródło rodzinnej rozrywki dla mieszańców Podbeskidzia. Umożliwił mu to dynamiczny rozwój oferty rozrywkowej i gastronomicznej, jaki nastąpił tutaj w ostatnich 5 latach.

– W odróżnieniu od wielu galerii na rynku nie zakomunikowaliśmy tylko otwartości. W ślad za naszą kampanią poszła konkretna, unikalna oferta niedzielnej rozrywki, relaksu i rekreacji, jaką przedstawiono klientowi. Tym samym stworzyliśmy lokalną alternatywę, wskazując w mieście miejsce, które może wypełnić kilka godzin czasu wolnego w weekend – mówi Anna Dworak.

To przyniosło rezultaty. – Stosunkowo szybko zaczęliśmy odrabiać niedzielne straty, a głównym powodem, dla którego wybierano Gemini Park stała się zróżnicowana oferta rozrywkowa. W efekcie nasi najemcy z segmentu rozrywki zanotowali w 2018 roku spektakularny, bo aż 67-procentowy wzrost obrotów – dodaje.

Gemini Park inwestuje

Jak podkreślają przedstawiciele Gemini Park, nie byłoby to możliwe, gdyby nie zmiany, jakie zaszły w centrum handlowym. – Od rozbudowy w 2014 roku coraz większy nacisk kładziemy na rozwój oferty rozrywkowej i gastronomicznej. Zmiany zachodzą zarówno w tenant-mix’ie, ale także w naszej infrastrukturze, która wciąż się powiększa. Pozwala na nam to tworzyć miejsce, które przyciąga nie tylko ciekawą ofertą handlową, ale także kompleksową ofertą atrakcji czasu wolnego – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

I faktycznie, w ostatnich latach Gemini Park stworzył ofertę, dzięki której centrum handlowe może w pełni korzystać z możliwości jakie daje retailtainment, a tym samym obok zakupów, zapewniać swoim klientom pozytywne wrażenia i emocje. Już dziś w ofercie centrum można znaleźć mogące pomieścić 1,5 tys. widzów, największe w mieście, 10 salowe kino Cinema City, największy w mieście fitness club Be Fit, a także aż 14 restauracji i kawiarni.

Dodatkowo potencjał rozrywkowy galerii rośnie w sezonie letnim. Na zewnątrz, tuż przy galerii działa unikalna w Polsce strefa rozrywki – Park „W DECHĘ!”. Na powierzchni ponad 10,5 tys. m w. można znaleźć aż 60 różnych atrakcji dla całej rodziny, w tym m.in. mający ponad pół kilometra park linowy rozwieszony pomiędzy 50 drzewami, 12 metrowego goryla z 2 zjeżdżalniami oraz tor wodny.

– Niedzielna oferta obejmuje dziś już blisko 100 różnych atrakcji handlowych i poza handlowych. Dzięki nim klienci mogą wpaść do nas na seans filmowy, zjeść obiad, spotkać się ze znajomymi w kawiarni, pójść do fryzjera lub aktywnie spędzić czas w studiu fitness lub w parku W DECHE. To zdecydowanie największa tego typu oferta w Bielsku-Białej i na całym Podbeskidziu, która wypełnia lukę jaka powstała w skutek ustawy – mówi Brączek.

Przybywa atrakcji

Na tym jednak Gemini Park nie planuje poprzestawać. Czynne w każdą niedzielę kino, fitness czy restauracje, to dopiero początek rozwoju oferty – podkreślają przedstawiciele centrum. Tylko w ciągu kilku ostatnich miesięcy niedzielna oferta poszerzyła się m.in. o otwarte punkty usługowe.

– Zależy nam na tym, aby nasi klienci znaleźli u nas w niedziele ofertę, jakiej nie ma nikt w mieście. Rosnąca liczba klientów w niedzielę, zachęca lokalnych najemców do tego, aby także być czynnym. W wolne dni otwarty jest już salon fryzjerski i stacja ładowania pojazdów. Rozmowy prowadzone są z innymi najemcami m.in. z apteką, salonem manicure, salonem SPA, których zakaz handlu nie obejmuje – wylicza Brączek.

Zyskuje także Park „W DECHE!”. Z początkiem sezonu zwiększono w nim liczbę atrakcji. Powstała m.in. mająca 200 m kw. Arena Trampolin, składająca się z aż 18 stanowisk do skakania. Ponadto stworzono mający 15 m dwustanowiskowy tor do kręgi. W parku pojawił się także kołowrotek. Modernizację przeszła natomiast strefa gier logicznych i sprawnościowych, a także strefa wypoczynkowa z lokalami gastronomicznymi.

– Już kolejny rok z rzędu zwiększamy liczbę atrakcji. Zachęca nas do tego przede wszystkim rosnąca  odwiedzalność Parku „W DECHE” w sezonie, ale także popularność tego miejsca wśród mieszkańców Podbeskidzia. Stawiamy przy tym na atrakcje dla całej rodziny, które zachęcają do wypoczynku i ruchu na świeżym powietrzu – mówi Jacek Kula prezes zarządu Przedsiębiorstwa Innowacyjnego Spectra Sp. z o. o., do którego należy Park „W DECHE!”.

Największe zmiany, które pozwolą Gemini Park jeszcze bardziej sięgnąć po możliwości retailtainmentu, zajdą w strefie food court. – Rozpoczęliśmy właśnie przygotowania do przebudowy strefy restauracyjno-kawiarnianej. Będzie to największa wewnętrzna inwestycja w ostatnich latach. W jej efekcie powstanie niezwykle komfortowa przestrzeń, która łączyć będzie swoją tradycyjną funkcję gastronomiczną, z szeroką funkcją wypoczynkową – tłumaczy Brączek.

Po remodelingu pojawi się nowy podział food court, a także nowe typy siedzisk dopasowane do różnych potrzeb klientów. Strefa ma także zapewnić większą prywatność gościom oraz spełniać rolę przestrzeni co-workingowej. Jak zapowiada dyrekcja, w planach są także nowe lokale gastronomiczne, które mają otworzyć się jeszcze w tym roku.

– Potencjał rozrywkowy, rekreacyjny i wypoczynkowy Gemini Park wciąż rośnie.  Rośnie także potencjał niedzielny. To kierunek, który w najbliższych latach zamierzamy umacniać, zarówno poprzez kolejne inwestycje, jak również poprzez ofertę handlową i poza handlową. Widzimy w tym ogromną szanse dla galerii, aby jeszcze bardziej umocnić jej pozycję na lokalnym rynku – mówi Krzysztof Brączek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl