Sieć lodziarni LodyBonano stawia na franczyzę

Ice Cream, Pixabay

– W przypadku franczyzy LodyBonano szacowana wysokość wkładu finansowego waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Franczyzobiorcy mogą jednak liczyć na stosunkowo szybkie wygenerowanie zysków – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci.

Dla tych, którzy chcą otworzyć własną lodziarnię, sieć LodyBonano, przygotowała specjalny system franczyzowy. Dzięki niemu franczyzobiorca otrzymuje nie tylko gotowe know-how, ale przede wszystkim – obniża koszty inwestycji. Franczyza, jak podkreślają przedstawiciele sieci, to także gwarancja rozpoznawalności marki, która już na starcie zachęca klientów do odwiedzenia nowego lokalu. Dzięki sieci nie franczyzobiorca nie wchodzi bowiem na rynek z nieznanym produktem, ale wykorzystuje cały potencjał istniejącego już brandu. Ponadto niezwykle istotne dla przedsiębiorcy są niewysokie koszty inwestycji oraz szybkość ich zwrotu.

– W przypadku franczyzy LodyBonano szacowana wysokość wkładu finansowego waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci. – Franczyzobiorcy mogą jednak liczyć na stosunkowo szybkie wygenerowanie zysków. Średnio, już po pierwszym sezonie nasi partnerzy osiągają zwrot kosztów inwestycji. To właśnie dlatego wielu z nich decyduje się na otworzenie kolejnego punktu sprzedaży.

Z jakimi wydatkami wiąże się prowadzenie własnej lodziarni? Przy ich szacowaniu należy wziąć pod uwagę kilka czynników.

Cztery koncepty handlowe w sieci LodyBonano

W sieci LodyBonano franczyzobiorcy mają cztery opcje: lodziarnię stacjonarną, lodobus, punkt gastronomiczny Bonano Holiday oraz wyspę lodową. Każda z nich charakteryzuje się inną specyfiką i sprawdzi się w odmiennych lokalizacjach.

Lodziarnia stacjonarna to opcja dla osób, które już dysponują lub dopiero poszukują lokalu w atrakcyjnym miejscu. Jeśli potencjalny franczyzobiorca nie chce wynajmować oddzielnego pomieszczenia, może zdecydować się na jeden z trzech innych wariantów – do założenia lodobusa i Bonano Holiday wystarczy bowiem dzierżawa niewielkiego kawałka działki. Wyspa lodowa sprawdzi się natomiast w galeriach handlowych. Ten koncept pozwala także na prowadzenie sprzedaży przez cały rok.

Koszt adaptacji lodziarni stacjonarnej to około 15,5 tys. zł netto. W rzeczywistości ta kwota może być niższa. Nieco tańszy jest natomiast koncept Bonano Holiday. Tutaj trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 14 tys. zł netto.

Jeśli chodzi o lodobus, to w pełni wyposażona przyczepa wyniesie 21,9 tys. zł netto – jednak nie trzeba od razu decydować się na zakup. Sieć oferuje także możliwość dzierżawy za 2,5 tys. zł netto/ miesięcznie. Ostatnią opcją jest wyspa lodowa – jej instalacja to wydatek w kwocie około 25 tys. zł netto.

Pierwszy miesiąc działalności w sieci LodyBonano

Przy szacowaniu kosztów inwestycji związanych z otworzeniem własnej lodziarni należy pamiętać także o kilku innych wydatkach czy należnościach, które poniesie franczyzobiorca. Właściciel musi na starcie wziąć pod uwagę koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Jeśli planuje zatrudnić pracowników, oni także powinni mieć zabezpieczenie swojej wypłaty i wszelkich składek (zależnych od typu umowy). Kolejną sprawą jest czynsz i rachunki za dzierżawę lokalu czy działki. Ich wysokość zależy od lokalizacji – im bardziej atrakcyjne miejsce, tym większe prawdopodobieństwo wyższych cen. W zależności od konceptu, kwota może się wahać od 500 do 4 tys. zł netto.

Do otwarcia lodziarni konieczna jest także maszyna do lodów oraz pierwsze zatowarowanie. Maszynę przeznaczoną dla sieci LodyBonano można kupić za 23,9 tys. zł netto bądź wydzierżawić w kwocie od 500 zł netto/ miesięcznie. Zaopatrzenie w towar wyniesie nas natomiast około 5 tys. zł netto.

Opłaty franczyzowe w sieci LodyBonano

– W naszej sieci nie pobieramy opłaty wstępnej z tytułu przyłączenia się do franczyzy. Partnerzy nie muszą także dzielić się z nami żadnym procentem z zysków. Jedynymi należnościami są opłata franczyzowa oraz marketingowa – mówi Monika Zalewska.

Wysokość opłaty franczyzowej różni się w zależności od konceptu. W przypadku lodziarni stacjonarnej oraz lodobusa wynosi ona 600 zł netto/ miesięcznie i jest płatna przez pół roku. Bonano Holiday to natomiast 600 zł netto/ miesięcznie, ale tylko przez 3 miesiące w szczycie sezonu. Należność za wyspę lodową to wydatek rzędu 400 zł netto/ miesięcznie przez cały rok. Opłata marketingowa to tylko 150 zł netto płatnych przez 6 miesięcy.

Przypomnijmy, aktualnie w sieci LodyBonano działa w Polsce obecnie blisko 270 franczyzowych lodziarni. Marka jest dostępna także w centrach handlowych, m.in. we wrocławskim Sky Tower, Atrium Biała w Białymstoku, CH Plaza Suwałki, Galerii Venus w Świdniku, CH Manhattan w Olsztynie.

Właścicielem sieci jest firma Multi Ice Sp. z o.o. Marka istnieje na rynku franczyzowym od 2003 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl