Technologia 3D ma usprawnić sprzedaż Marks & Spencer

marks-spencer-sklep

Wiodąca brytyjska marka Marks & Spencer zamierza wprowadzić kolejną technologiczną nowinkę, dzięki której spadnie liczba zwracanych ubrań i tym samym zwiększy się sprzedaż. Chodzi o specjalne, wirtualne przymierzalnie działające w oparciu o technologię 3D.

Dzięki zastosowaniu tej technologii będzie można wybrać ubrania w rozmiarze i kroju, który najlepiej pasuje do figury danej osoby. W tym celu, jak donosi Retail Week, brytyjski detalista kupił udziały w firmie Texel, która zajmuje się tworzeniem tego typu rozwiązań w oparciu o skan 3D. W założeniu nowe rozwiązanie będzie dostępne zarówno dla klientów odwiedzających sklepy stacjonarne, jak i za pomocą specjalnej aplikacji na smartfony.

Wyszukiwarka stylów M&S

M&S uczynił inwestycje w rozwiązania cyfrowe jednym z głównych elementów wprowadzonego niedawno programu naprawczego. Przykład? Na początku roku Marks & Spencer wprowadził „Wyszukiwarkę stylów”, czyli funkcję wyszukiwania produktów za pomocą zdjęć. Nowe narzędzie dostępne jest jedynie na urządzeniach mobilnych. Wystarczy wgrać dowolne zdjęcie, a system sam wyszuka produkty, dzięki którym będzie można odtworzyć oczekiwaną kreację. Wszystko za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

To kolejny element, który ma uczynić sieć Marks & Spencer innowacyjną firmą, która stawia na cyfrowe rozwiązania. Warto podkreślić, że już obecnie ponad 75 proc. ruchu na internetowych stronach tej sieci generowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Docelowo, w 2022 roku, ponad 30 proc. sprzedaży ma się odbywać w kanale e-commerce. Firma chce sprzedawać online również produkty spożywcze.

Omnichannelowa rewolucja w M&S

Marks & Spencer przechodzi proces transformacji, który ma lepiej dostosować ją do omnichannelowych wyzwań współczesnego handlu. Jednym ze skutków ubocznych tego procesu jest ograniczenie stacjonarnej powierzchni sprzedaży. Docelowo ma ona zostać zredukowana o 25 proc. Chodzi m.in. o ponad 100 sklepów zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii. Marks & Spencer posiadał na rodzimy rynku ponad 1 tys. sklepów: 300 z odzieżą, produktami spożywczymi oraz wyposażaniem domu, prawie 700 sklepów jedynie oferujących produkty FMCG, oraz ok. 40 outletów.

Obecnie ok. 18 proc. całej sprzedaży, nie licząc produktów spożywczych, sprzedawana jest w kanale online. Trwają testy, które mają na celu uruchomienie e-sprzedaży również produktów spożywczych. Docelowo Marks & Spencer zamierza zostać wiodącą siecią w Wielkiej Brytanii pod względem rozwiązań cyfrowych. Kanał online ma stanowić ponad 30 proc. przychodów ze sprzedaży odzieży i artykułów wyposażenia wnętrz.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl